Sweden_1
Ny medlem
- Gick med
- 1 Sep 2014
- Ort
- Lund
- Hoj
- 1999 Daytona 955i,2006 BMW K 1200S, 2013 HD Seventy Two, 2002 Triumph Trophy
Har blivit med en Triumph Trophy 2002 på ca 3000 mil med hydraulisk koppling.
Den har stått i ca 3 år i kallgarage och när jag skulle ta en provrunda så fungerade inte kopplingen. Motorn puttrade på så fint men när jag la i ettan så dog den då växeln hoppade i trots kopplingshandtaget indraget. Min egen analys är att "oljan" dragit till sig vätska och behöver bytas och luftas och i värsta fall ev nya packningar i huvudcylindern samt rengöras. Andra idéer? och hur skall detta göras??
Tacksam för svar.
Den har stått i ca 3 år i kallgarage och när jag skulle ta en provrunda så fungerade inte kopplingen. Motorn puttrade på så fint men när jag la i ettan så dog den då växeln hoppade i trots kopplingshandtaget indraget. Min egen analys är att "oljan" dragit till sig vätska och behöver bytas och luftas och i värsta fall ev nya packningar i huvudcylindern samt rengöras. Andra idéer? och hur skall detta göras??
Tacksam för svar.
Luft kan heller inte komma in så länge du inte har ett läckage, men det ser du ju snabbt om du har. Och då är inte luften ett problem, utan bristen på vätska... 