Aprilia Tuono V4

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Då har du en åktur att vänta. Glöm inte hålla i dig! STR är en bra hoj, men är inte riktigt lika arg. Och har inte varit på samma gym...

Skickat från min Pipo P4 via Tapatalk

Hehe, så mycket har jag förstått och delvis också erfarit. Har varit och provkört många olika Tuonos och polaren skaffade en flång ny Factory detta året. Det var lite det som fällde avgörandet om att byta upp sig, trots att jag var snabbare än honom med Street Triplen, får ju inte glömmas bort ;) Ska bli intressant att se om mer power innebär snabbare varvtider, eller bara mer kiss i kalsongerna :rofl

En fråga. Kom det några uppdateringar på hojen efter att den släpptes 2011, förutom det uppenbara med ABS 2014. Var det småsaker som fixades till 2012-13 eller var det helt o hållet samma modell?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hehe, så mycket har jag förstått och delvis också erfarit. Har varit och provkört många olika Tuonos och polaren skaffade en flång ny Factory detta året. Det var lite det som fällde avgörandet om att byta upp sig, trots att jag var snabbare än honom med Street Triplen, får ju inte glömmas bort ;) Ska bli intressant att se om mer power innebär snabbare varvtider, eller bara mer kiss i kalsongerna :rofl

En fråga. Kom det några uppdateringar på hojen efter att den släpptes 2011, förutom det uppenbara med ABS 2014. Var det småsaker som fixades till 2012-13 eller var det helt o hållet samma modell?
Grattis!
Större tank och nåååågot mjukare sadel på 2014 än tidigare också.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Grattis!
Större tank och nåååågot mjukare sadel på 2014 än tidigare också.

Haha, ja sadeln var som en tegelsten. Det första jag gjorde var att beställa sadeln från Factoryn! Men det var alltså inga mjukvaru-uppdateringar 12-13 heller?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Haha, ja sadeln var som en tegelsten. Det första jag gjorde var att beställa sadeln från Factoryn! Men det var alltså inga mjukvaru-uppdateringar 12-13 heller?
Det gjorde du rätt i. Jag köpte RR sadeln till min 2012a när jag hade den. Matchade passagerarsadeln lite bättre. Men sen bytte jag ju till rsv4 tail ändå...

Ska man in och peta så byttes insugsventilerna från titan till stål efter 2011.
Ang mjukvaruuppdateringarna så ska dom funka på alla årsmodeller 11-14. Men sen finns det hojar som inte är uppdaterade från dealers såklart.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=305557
 
Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Häcken måste ju städas direkt,är det Evotech eller R&G som gäller? Har haft båda på andra hojar förr i tiden,men vilken passar bäst här?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Häcken måste ju städas direkt,är det Evotech eller R&G som gäller? Har haft båda på andra hojar förr i tiden,men vilken passar bäst här?
http://www.ebay.com/itm/331119411605

Den köpte jag till min gule. Prisvärd som fasen. Och är mindre än många av de dyrare alternativen.
På factoryn sitter det en rizoma från det att jag köpte hojen. Tror den får sitta kvar. Annars är den kanske till salu.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Häcken måste ju städas direkt,är det Evotech eller R&G som gäller? Har haft båda på andra hojar förr i tiden,men vilken passar bäst här?

Tjena . Evotech är snyggast ! Eller kanske va en gång i tiden :näsblod :)

Känner igen din Avatar är den från Tuvis och hade du en Sd-05/06 Svart ?
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Tjena . Evotech är snyggast ! Eller kanske va en gång i tiden :näsblod :)

Känner igen din Avatar är den från Tuvis och hade du en Sd-05/06 Svart ?

Det har du helt rätt i Micke,du och jag delade ju för sjutton skåpbil till Sviestad 2008 tror jag det var. Första ggn på bana för båda två tror jag minns du? Eller är jag helt ute och cyklar?
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Någon som beställt nya 2017?
Har haft min demokörda 2015 på verkstad hela säsongen, varpå den nu återlämnas och troligen kommer ersättas med en 2017. Jag är sjukt taggad! :banana
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Någon som beställt nya 2017?
Har haft min demokörda 2015 på verkstad hela säsongen, varpå den nu återlämnas och troligen kommer ersättas med en 2017. Jag är sjukt taggad! :banana

Ingen handlare jag pratat med kommer beställa någon innan mc-mässan och inte heller få någon innan säsongen börjar. En factory ligger nära om dom inte blir för dyra. Läser man på andra forum så verkar leveranser börja först i feb/mars i dom större länderna.
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Någon som beställt nya 2017?
Har haft min demokörda 2015 på verkstad hela säsongen, varpå den nu återlämnas och troligen kommer ersättas med en 2017. Jag är sjukt taggad! :banana

Jag är väldigt delad på hur jag ska göra. Haft en otroligt bra, problemfri och kul första säsong med min S1000R -15. Den har väl gått 3-400mil sen jag plockade ut den i våras. Så nu velar jag mellan ny Tuono Factory -17 eller behålla BMW:n och pimpa den med helsystem etc. Driftsäkerhet behövs för den åker dagligen till jobbet. Sen blir det ju banåka med. Där är jag inte orolig för Factoryns egenskaper alls. V4-ljudet och vridet är ju något väsenskilt från nuvarande arga radfyra. Svårt att släppa tanken på ny Factory. Måste, klicka, köööp .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Det har du helt rätt i Micke,du och jag delade ju för sjutton skåpbil till Sviestad 2008 tror jag det var. Första ggn på bana för båda två tror jag minns du? Eller är jag helt ute och cyklar?

Stämmer !! Kul att du hittat tillbaka till verkligheten :)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag är väldigt delad på hur jag ska göra. Haft en otroligt bra, problemfri och kul första säsong med min S1000R -15. Den har väl gått 3-400mil sen jag plockade ut den i våras. Så nu velar jag mellan ny Tuono Factory -17 eller behålla BMW:n och pimpa den med helsystem etc. Driftsäkerhet behövs för den åker dagligen till jobbet. Sen blir det ju banåka med. Där är jag inte orolig för Factoryns egenskaper alls. V4-ljudet och vridet är ju något väsenskilt från nuvarande arga radfyra. Svårt att släppa tanken på ny Factory. Måste, klicka, köööp .


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Sitter i samma båt hehe . Funderat kraftigt på en Factory -16/17 men kan inte riktigt komma till skott pga av redan har en fet hoj . Så jag måste fundera mera ..
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top