Törs jag starta hojen? Knall + rök

Har Leovince slipon och decat rör samt en PowerCommander V med map från bänk.



Saknar tyvärr verktygen för att kunna göra det :gnissla Hojen var inne på ventilkoll för ca 400 mil sedan, borde inte det uppmärksammats då?

/F

Ventilkoll är vad jag förstått kontroll av ventilspelet.
Kollar du fakturan kan du se om man gjorde något kompressionstest och vad resultatet blev.
Hittar du inget kompressionstest så har man antagligen inte gjort något kompressionstest.
Och då skulle en läckande insugsventil (ovanligt) kunna orsaka en liten knall.
Har man kontrollerat ventilspelet och det inte var några konstigheter (tex alldeles för litet spel på någon insugventil) osannolikt med läckande insugare. Men var det alldeles för litet spel på en insugsventil vid kontrollen, ja då är det nått som inte är OK.
Och ventilen kan ha skadats.
Och då skulle en läckande insugsventil kunna vara orsaken.
 
Hej igen!

Det finns kanske någon nyfiken här som vill veta vad problemet visade sig vara. Kort efter mitt senaste inlägg så valde batteriet att ladda ur. Jag tyckte det var konstigt eftersom jag inte haft problem med batteriet tidigare. Min misstanke var då att laddregulatorn var paj. Eftersom jag varken hade lust eller ork att fixa det själv så valde jag att lämna in hojen på verkstan. De konstaterade snabbt att både regulatorn och statorn var paj. Jag misstänker att röken jag såg kom från statorn när denna gick sönder.

MVH FILIP :tummenupp
 
Okey skönt att ni hittade felet, kanon bra att du återkopplade :) sånt kan vara ovärderligt när man felsöker.
//Mvh Björn
 
Okey skönt att ni hittade felet, kanon bra att du återkopplade :) sånt kan vara ovärderligt när man felsöker.
//Mvh Björn

Precis. Det är åt helvete för få trådstartare som skriver i trådarna efter felet är löst. Lite egoistiskt kan jag tycka.
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top