Depåstöd och förvaring i lägenhet

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
IMG_1652.JPGIMG_1653.JPGIMG_1654.JPGIMG_1663.JPGIMG_1666.JPGIMG_1672.JPG

Kolla vad som kom till butiken i fredags, jävligt härlig känsla att få unboxa sin egna, sprillans nya hoj.

Imorgon får jag hem den förhoppningsvis. :D
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Bästa är att den kommer stå i vardagsrummet och vara sådär fin i typ 6-7 månader.

Längtar till nästa MotoGP race, 06:00, mörkt och kallt ute, en kaffe i handen, lite spottar och mysbelysning och en blänkade hoj i bakgrunden. Vad mer kan man begära? :D
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Har faktiskt skippat allt vad depåstöd heter i lägenheten, hade ett par skivor parkettgolv kvar, de fick agera plattform för sidostödet, hojen är inne på snart tredje övervintringen i lägenheten. första året fick den stå på ett annat underlag med depåstöd, men efter inspektion så har den lämnat noll och inga spår, så nu står den rätt o slätt på laminatgolvet.
Tömmer du hojen på olja, kylarvätska och bensin innan du ställer in den, eller skiter du i det?
Jag har planer på att rulla in min i vardagsrummet över vintern. Jag är inte helt tillfreds i själen med att förvara den ute i mitt kallgarage. Har fått en del korrosion på avgaset pga det.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Klipp bara upp en sopsäck eller två. O lägg under nån gammal matta kanske?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Töm tanken nästan helt. Hemförsäkring och brandfarliga vätskor du vet.
Skydd mot golvet så man slipper spår.
Stoppa nått i avgasröret, annars luktar det garage i lägenheten.
Sen är stämningsbelysning ett måste :tummenupp

Riktigt gammal bild på hur min gamla R1:a bodde under vintern. Jag var singel på den tiden kan väl tilläggas.... :glömdet
R1_Inne.jpg
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
IMG_0005.JPG

Fru och 2 barn! =) Jag har köpt en såndär blå plugg på biltema som jag stoppar i avgasröret. Aldrig tömt ut soppa eller nått sånt.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Fick hem hojen för en timme sen, hon luktar lite, trots helt ny. De har provkört den innan de körde hitden så det lägger sig snart hoppas jag, annars köper jag en buttplug (tvättplugg).

Min första tanke var WTF har jag gjort, ska jag bo såhär i typ 7 månader? Den är rätt stor ändå.

Men nu börjar jag vänja mig lite, imorgon får jag mitt depåstöd, då laddar jag upp lite bilder. :tuttar:D

BTW: Får jag inte ligga med brudar nu blir jag arg...
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Tömmer du hojen på olja, kylarvätska och bensin innan du ställer in den, eller skiter du i det?
Jag har planer på att rulla in min i vardagsrummet över vintern. Jag är inte helt tillfreds i själen med att förvara den ute i mitt kallgarage. Har fått en del korrosion på avgaset pga det.

Nope, har kanske 4 Liter syntetbränsle i tanken då det var det sista jag körde igenom spridarna så de inte bösar igen som det gjorde sist med vanlig soppa. men utöver det, så är det klart för körning.
Det enda jag ångrar nu är att jag bytte remmar på aset när jag bara körde 30 mil på dom innan den åkte in igen. lär väl få byta när det är dags att ta ut den igen :p



Förresten så luktar det bara gott! Är ni känsliga kanske ni borde börja knyppla lite istället :D
 

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Fick hem hojen för en timme sen, hon luktar lite, trots helt ny. De har provkört den innan de körde hitden så det lägger sig snart hoppas jag, annars köper jag en buttplug (tvättplugg).

Min första tanke var WTF har jag gjort, ska jag bo såhär i typ 7 månader? Den är rätt stor ändå.

Men nu börjar jag vänja mig lite, imorgon får jag mitt depåstöd, då laddar jag upp lite bilder. :tuttar:D

BTW: Får jag inte ligga med brudar nu blir jag arg...

Ny motorcykel kan ha en minst sagt markant odör kring sig. Kommer ihåg efter premiärturen med KTM:en tidigare i år, kommer tillbaka in i garaget och trodde på fullt allvar att det var på vippen att bli antändning i något kablage pga den fräna doften av lätt bränt gummi/elkabel. Det gick dock över tämligen fort.

Grattis till köpet, blev ju en kanonfin lösning. :)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Ny motorcykel kan ha en minst sagt markant odör kring sig. Kommer ihåg efter premiärturen med KTM:en tidigare i år, kommer tillbaka in i garaget och trodde på fullt allvar att det var på vippen att bli antändning i något kablage pga den fräna doften av lätt bränt gummi/elkabel. Det gick dock över tämligen fort.

Grattis till köpet, blev ju en kanonfin lösning. :)

Tusen tack, ja det blev riktigt bra.

Börjar vänja mig nu och tycker att den passar riktigt bra i lägenheten.
Gällande lukten så tycker jag det avtagit, även vänner som varit förbi och tittat tycker att det inte luktar något.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
hoj1.jpg

Riktigt coolt P-E men varför skivbromslås? DEN STÅR JU FÖR HELVETE INOMHUS eller bor du i Hägersten :D
Ett depåställ fram också så här du hemma, tror jag.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ville prova låset och sen fick det sitta kvar, inget som stör mig. Man kan aldrig vara säker nog. :)

Det är bra. Då fattar polarna hur jävla värdefull hojen är.

Och så hör man om tanten är uppe och torrbryter på hojen mitt i natten.
 

jais

Medlem
Gick med
10 Sep 2014
Ort
TÄBY
Hoj
Aprilia Tuono 1100 V4 Factory 2018, Kawasaki Z750 2008

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
View attachment 433607View attachment 433608
Så nu har jag fått hem nya depåstödet, 600:- inkl. frakt kostar det och är riktigt nöjd.
Mattan är jag också riktigt nöjd med. :)
http://www.motea.com/en/paddock-sta...ddock-stand-constands-racing-i4011-1931-0.htm

Vad är det som hindrar att klykorna bara snurrar runt i hålen på depåstället vid lite belastning ?
När skruven lossnat.
Att du har skivbromslås på hojen tycker jag inte är nått konstigt. Bor själv i Göteborg, skandinaviens mest kriminella stad enligt en artikel i norska Aftenposten.
http://www.aftenposten.no/norge/24-uoppklarte-drap-knyttes-til-Gteborgs-bandekrig-53333b.html
Och en granne har haft inbrott, vi har haft inbrott i vårt garage och inbrottsförsök 5 månader senare men då stoppade oväsendet från det nya larmet tjuvarna när de bände i garagedörren.
Alla, även tjuvar, gillar lugn på jobbet.
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top