Koppling slirar trots byte. Zx9r -98

trywall

Maxstyrka Radio
Gick med
6 May 2009
Ort
Tenhult
Hoj
1998, Kawasaki ZX9R
Bytte koppling igår, 30/8
Körde hem, och den slirade redan vid 5000rpm.
Justerade detta hemma, testade igen till jobbet idag, funkade bättre men slirar vid 11000rpm på 2-3an. Men först så stannar varvräknaren till lite, känns som om hojen drar på som attans men sen slirar den.
Jusrerade ytterligare lite på jobbet så vajern glappar lite, samma sak som på morgonen, den vill slira iaf.
Är det någon mer än jag som haft detta problem? Och hur ska jag lösa det? Lite panik för jag ska till örebro nästa lördag med hojen från Jönköping.....
Tacksam för svar.
 
Är inte vajern feljusterad så den smygkopplar lite?
Eller friktionsskivorna mellan lamellerna inte var slitna/skeva/blåanlöpta?

Så finns det ju bara fjädrarna kvar.. :)
 
Problemet är högst troligt mitt eget, igentligen för pinsamt för att erkänna, men gör det för att ingen annan ska göra samma misstag;
Köpte lameller skitbilligt på Ebay, alltså SKITbilligt, 191 spänn.
10 skivor, ser exakt lika ut.
Men får bara plats med 9....
Med 10 blir den yttersta lös alltså den flänger omkring likt en sladdrig......
Men med 9 är det samma mått och täthet.
Slutade med att jag beställde ny originalkoppling ist.
 
Problemet är högst troligt mitt eget, igentligen för pinsamt för att erkänna, men gör det för att ingen annan ska göra samma misstag;
Köpte lameller skitbilligt på Ebay, alltså SKITbilligt, 191 spänn.
10 skivor, ser exakt lika ut.
Men får bara plats med 9....
Med 10 blir den yttersta lös alltså den flänger omkring likt en sladdrig......
Men med 9 är det samma mått och täthet.
Slutade med att jag beställde ny originalkoppling ist.

Och glöm inte att mäta längden på fjädrarna. Är fjädrarna kortare än minsta fri längd så är det kanske en god ide med nya fjädrar .:va
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top