Ducati Scrambler-tråden

Jiar

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Ort
Lindesberg
Hoj
YAMA 600XT HUSQVARNA 701
Tycker det låter klockrent utan db, men jag kör alltid med öronproppar

Då vindbrus är det värsta jag vet, sen kan man få tinitus av vindbrus

Men antar att du åker utan proppar då?
 

Spitmeout

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2016
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster 620 -05
Var det dig jag såg idag Xanon? Vid drottningbron ungefär, stod och hoppade som en studsboll och gav dig tummen upp :hej:tummenupp
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Hej,

Såg en vit Scrambler i Uppsala igår som ser redigt ombygd ut och med ett muller som får pälsen att resa sig. Är det någon här?:yoparty:gnissla

Låter som koncepthojen som desmocenter byggde. Den är vit med röd botten bakom sidopanelen. Arrow system och massor av Rizoma.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Nu har den funnits ett tag, vad tycker ni om Scramblern egentligen???

Bana? Pendling? Touring? Fikarepor?

Är den bekväm att skjutsa på?


Funderar på att sälja pendlarhojen och monstret och köpa en Scrambler för att ersätta båda. :rock
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Nu har den funnits ett tag, vad tycker ni om Scramblern egentligen???

Bana? Pendling? Touring? Fikarepor?

Är den bekväm att skjutsa på?


Funderar på att sälja pendlarhojen och monstret och köpa en Scrambler för att ersätta båda. :rock

Bana: Ej testat

Pendling: Sjukt bra, liten och smidig (Stadspendlar)

Touring: Jag har varit på två "långresor" med hojen och det som stör är den lilla tanken. 20 mil ungefär mellan tankningarna, men jag sitter bekvämt och blir inte trött i kroppen. (175 cm)
Motorväg är det ju lika blåsigt som på alla nakna hojar.
Jag har två sadelväskor som rymmer 14 liter, detta har jag klarat mig ypperligt på.

Skjutsa: Det fungerar om ingen är större än medium. Jag hade frugan bakpå under en helg på gotland och det fungerade bra, men det finns ju absolut hojar som är mer lämpade för den uppgiften.

I det stora hela en mycket skoj liten italienare.
Men jag funderar på att skaffa en hoj med bättre räckvidd trots allt.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Nu har den funnits ett tag, vad tycker ni om Scramblern egentligen???

Bana? Pendling? Touring? Fikarepor?

Är den bekväm att skjutsa på?


Funderar på att sälja pendlarhojen och monstret och köpa en Scrambler för att ersätta båda. :rock
Jag är supernöjd med min. Rolig att köra och smidig som få. Jag har inte åkt bana men grusväg och traktorstigar har det blivit, hittills bara orginaldäcken som sagt ifrån.

Funkar att toura med om man inte bryr sig om att man är helt lämnad åt elementen. Minsta fukt på vägen och man är dyngsur(bakskärmen från classic hjälper lite). Har därför köpt en touringhoj att komplettera med.

Scramblern säljer jag inte på ett tag.
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Nu har den funnits ett tag, vad tycker ni om Scramblern egentligen???

Bana? Pendling? Touring? Fikarepor?

Är den bekväm att skjutsa på?


Funderar på att sälja pendlarhojen och monstret och köpa en Scrambler för att ersätta båda. :rock

Kan väl säga att jag hade väldigt skoj på bana med den. Körde Kinnekulle och i de kurviga partierna skäms den inte för sig, mtp vad det är för typ av hoj.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Bra feedback, dooly, klant och phnom. Är det något pulver i den då? Känner man någon brutal känsla när man vrider på rullen eller?
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Nu har den funnits ett tag, vad tycker ni om Scramblern egentligen???

Bana? Pendling? Touring? Fikarepor?

Är den bekväm att skjutsa på?


Funderar på att sälja pendlarhojen och monstret och köpa en Scrambler för att ersätta båda. :rock

Har aldrig kört bana med min, men tror att det skulle vara sjukt kul!

Smidig att pendla med.

Touring skulle alla fall jag helst undvika på den. Jag är 187 cm lång och väger runt 95 kg med all utrustning. Scramblern känns för liten för mig, sitter för "ihopfälld" på den och det känns som röven ska ramla av redan efter ca en timmes körande, sinnessjukt oskön sadel. Sen har vi ju vindmotståndet...

Som nämt tidigare, skjutsa funkar om ingen är större än medium.

Scramblern är en sjukt rolig hoj som jag tycker kommer till sin fulla rätt när man pressar den på kurviga vägar, då ler man hela tiden:) Men det är också en del saker som jag tycker behöver förbättras, som t.ex fjädring och mappning.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Bra feedback, dooly, klant och phnom. Är det något pulver i den då? Känner man någon brutal känsla när man vrider på rullen eller?
Nja.. Men den är rolig på ett annat sätt, tänk moppe med 75hk ? Den känns så jäkla liten, borde inte sitta bekvämt med mina 1.90 men gör det.

Jag har dock komfortsadel som är 2.5cm högre samt liten ruta på
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Har aldrig kört bana med min, men tror att det skulle vara sjukt kul!

Smidig att pendla med.

Touring skulle alla fall jag helst undvika på den. Jag är 187 cm lång och väger runt 95 kg med all utrustning. Scramblern känns för liten för mig, sitter för "ihopfälld" på den och det känns som röven ska ramla av redan efter ca en timmes körande, sinnessjukt oskön sadel. Sen har vi ju vindmotståndet...

Som nämt tidigare, skjutsa funkar om ingen är större än medium.

Scramblern är en sjukt rolig hoj som jag tycker kommer till sin fulla rätt när man pressar den på kurviga vägar, då ler man hela tiden:) Men det är också en del saker som jag tycker behöver förbättras, som t.ex fjädring och mappning.

MMmm. Uppdateringen till Öhlins bak var verkligen en höjdare.
Mappningen kan jag leva med.

När det gäller sadeln så tycker jag att den på min FT är riktigt bekväm.
Jag har även gjort en kortare tur på en UE och upplevde den sadeln som väldigt "hal" jämfört med min.

Och ska man säga något negativt om den så är det att den formligen suger åt sig smuts när det är vått ute. Det räcker med ett par mil på våt asfaltsväg för att hojen ska se ut som om den körts på en lerig åker.
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
MMmm. Uppdateringen till Öhlins bak var verkligen en höjdare.
Mappningen kan jag leva med.

När det gäller sadeln så tycker jag att den på min FT är riktigt bekväm.
Jag har även gjort en kortare tur på en UE och upplevde den sadeln som väldigt "hal" jämfört med min.

Och ska man säga något negativt om den så är det att den formligen suger åt sig smuts när det är vått ute. Det räcker med ett par mil på våt asfaltsväg för att hojen ska se ut som om den körts på en lerig åker.

Får liksom ont i svanskotan, tror det är kanten där sadeln blir lite högre som ligger och pressar. Komfortsadeln ser ju nästan helt plan ut så den hade nog hjälpt.
 

Kungfulegenden

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2013
Ort
Gävle
Hoj
2015, Ducati Scrambler Urban Enduro
Är det någon som är intresserad av att köpa en Booster Plug? Använd ca 30 mil innan hojen byttes in.
Stor skillnad jämfört med original tycker jag vad det gäller ryckig gång och av/på känsla vid gaspådrag. Ärligt talat tycker jag den gick riktigt rassligt men vanliga mappen......
Booster Pluggen lurar styrboxen att det är kallare än det är vilket gör att bränsleblandningen fetas på.
Säljes för 800 kr kostade ny 140 Eur.
Googla för omdömmen.
 

Jiar

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Ort
Lindesberg
Hoj
YAMA 600XT HUSQVARNA 701
jag tycker den är rätt klockren, har testa en hel del andra hojar, men scramblern har alltid vart roligare och åka därifrån med :banana

räckvidden är usel dock
org mappen är skräp
inte kört bana men riktigt rolig när det svänger
jag är 180 och 80kg och sitter riktigt bekvämt

i början tyckte jag det blåste mkt i höga farter
men nu några 100mil senare så har man kanske byggt lite muskler el nått :D går hur bra som helst även på motorväg nu för tiden


det skjuter på okej upp till 150km/h vidre mot 200 är den lite slö
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top