Jag har provat att ringa från hojen i rent testsyfte och bortsett från koncentrationsproblem så hade jag problem med att höra den i andra änden som däremot hörde mig perfekt och förmodligen inte ens hade vetat att jag satt på hojen om jag inte sagt något. Jag misstänker att det faktum att jag kör med öronproppar (visserligen formgjutna med filter) gör att volymen hamnar för högt, för det distar/överstyr.
När jag och brorsan körde intercom här i måndags och tisdags så gick det hjälpligt när vi inte låg på motorväg; ibland hörde jag honom och ibland fick han repetera sig. På motorväg var det mer eller mindre kört. Jag har Cardo och han har Sena (som nämnt ovan) men vi har Shoei GT-Air båda två; han kör dock med vanliga öronproppar. Han hade inga problem att höra mig. Kanske har Sena bättre ljud än Cardo, eller så är det fel på mitt headset, eller så är det något annat. ;P Jag är dock nöjd om jag hör GPS-navigatorn och kan roa mig med lite musik vid motorvägskörning och det fungerar fint. ^^
Edit: Sena verkar däremot ha problem med regn, så jag skulle passa mig för dem. Mitt Cardo har aldrig lagt av eller ballat ur i regn.