Vad letar jag efter för hoj?

Jag har redan en motorcykel. Jag letar fortfarande efter hoj. A jag vet inte riktigt vad jag vill ha:). Ta den som mesr fyller dina kriterier nu. Ändras med åldern.Vill du åka långt. Eller posa. Eller brassa på i hemtrakterna. Sen rekomenderar jag alltid att prova runt. Prova så nycket du kan. Siffrorna på pappret är inte allt. Där stor inte mycket om storlek. Comfort. Helt allmänt ifall du ock hojen har någon person-kemi. Prova runt du kommer säkert bli glatt överraskad
 
Ett annat alternativ är Suzuki vstrom 1000 nya versionen.Gillade den när jag provkörde samt att man verkar kunna köpa den för rimliga pengar.
 
Räckvidd på minst 35 mil - Check
Bekväm med bra vindskyddade - Check
Inte löjligt hög försäkringspremie - Check
Driftsäker - Check
Max 110 000:- Check
Ska klara både asfalt och grus (asfalt är huvudunderlag) - Check
Inte äldre än årsmodell 2013 - Check

Det bidde en sån här ...



:lol
 
En dr650 med en 6,6 gallons tank kanske och den adventure fronten? Cykeln kostar föga, 6,6 gallon tanken 289 dollar och fronten HELA 1200 dollar, jisses... www.procycle.us

Med den tanken kommer du 50 mil utan problem.
 
Last edited:
Jag vill ha följande.

Räckvidd på minst 35 mil.
Bekväm med bra vindskyddade.
Inte löjligt hög försäkringspremie.
Driftsäker.
Max 110 000:-
Ska klara både asfalt och grus (asfalt är huvudunderlag)
Inte äldre än årsmodell 2013.

Så mata mig med modeller.
VFR800 är klockren maskin givet dessa kriterier.
 
Hondas förhoppningsvis kommande "offroad"-scooter?

View attachment 432381
Den där vore faktiskt lite rolig att testa med tanke på att man inte har en tank mellan benen när man kör offroad. Det lär ju bli en klart annorlunda upplevelse.
745 cc parallelltwin från NC750X torde ju räcka det med.
 
Den där vore faktiskt lite rolig att testa med tanke på att man inte har en tank mellan benen när man kör offroad. Det lär ju bli en klart annorlunda upplevelse.
745 cc parallelltwin från NC750X torde ju räcka det med.

Ja jag ska lätt provköra en om den kommer ut. Hoppas på en CRF250 adventure HRC hoj också...
 
En Adventure utan alltför lång fjädringsväg kanske? 1190 Adventure = tung, nästan sporthojsprestanda, dyr i drift. MT-09 Tracer har klar tonvikt på asfalt men funkar på grus, Tiger 800 är en personlig favorit - bägge dessa är smidigare än 1200-maskinerna men kroknar naturligtvis en aning över 150. Kul och vettiga driftkostnader är andra fördelar.

En fräckis - köp en Scrambler från Triumph eller Ducati, inte mycket motor att skryta med men gudomligt fräck look :) Men sedan är det ju det där med de 35 milen, tankarnas volym är inte strålande...

Lycka till med Din provkörning och Ditt val!
 
En Adventure utan alltför lång fjädringsväg kanske? 1190 Adventure = tung, nästan sporthojsprestanda, dyr i drift. MT-09 Tracer har klar tonvikt på asfalt men funkar på grus, Tiger 800 är en personlig favorit - bägge dessa är smidigare än 1200-maskinerna men kroknar naturligtvis en aning över 150. Kul och vettiga driftkostnader är andra fördelar.

En fräckis - köp en Scrambler från Triumph eller Ducati, inte mycket motor att skryta med men gudomligt fräck look :) Men sedan är det ju det där med de 35 milen, tankarnas volym är inte strålande...

Lycka till med Din provkörning och Ditt val!

Jag kör en ducati scrambler idag ju :)
Problemet med den är ju det ständiga planerandet med tankningar vid långfärder. Annars är det bland det roligaste jag har ägt.

Tiger 800 är rätt lockande.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top