ISLE Of MAN - racerapport!

  • Thread starter Thread starter bg
  • Start date Start date
BG måste vila sin vänster hand. Körde inte träning på lördag.
 
Last edited:
Beträffande önskade inspelningar av motorljud.

Jag har ju fått önskemål om inspelning av motorljud och igår var jag i Gorse Lea på Superbike. Gorse Lea är ett mycket snabbt ställe och det framgår nog av ljudet. Då förarna kommer ut ur vänstern som heter Greeba Bridge som tas på trean så är det acceleration genom växlarna upp till sexan under en sträcka på cirka 650 meter. Då hinner hastigheten bli minst 280 km/t då de passerar min mikrofon. Så här lät det.
Först de första tio på första varvet:
View attachment Superbike 10 första.mp3

Honda RC213V-S:
View attachment HondaRC213V-S.mp3:

Norton med Apriliamotor:
View attachment NortonAprilia.mp3


Suter V4 Twostroke:
View attachment Suter V4.mp3
 
Last edited:
Last edited:
Sitter nu på BG:s föreläsning i Villa Marina i Douglas. Han har en infektion i vänster pekfinger efter en vanlig vattenblåsa och tävlingsdoktorn har gett honom startförbud som gäller till en ny undersökning på måndag morgon. Penicillinkur pågår och svullnaden har gått ner. Det är ju kopplingshanden och är därför lite känsligt.
Egenvård pågår och det ser hoppfullt ut med mina amatörögon. BG låter också hoppfull men man vet aldrig....
 
Sitter nu på BG:s föreläsning i Villa Marina i Douglas. Han har en infektion i vänster pekfinger efter en vanlig vattenblåsa och tävlingsdoktorn har gett honom startförbud som gäller till en ny undersökning på måndag morgon. Penicillinkur pågår och svullnaden har gått ner. Det är ju kopplingshanden och är därför lite känsligt.
Egenvård pågår och det ser hoppfullt ut med mina amatörögon. BG låter också hoppfull men man vet aldrig....


Men va fan:(:(
Håller både tummar och tår för att det ska läka
 
BG:
Meeen... Skall jag inte kunna stanna hemma? Se till att bli bra nu, och hälsa mina kollegor på Ön! :tummenupp (Lustigt att "Tummen-upp-smileyn kan tyckas ha vitt bandage på vänster hand...)


Silja:
Tack för infon och ljudfilerna! Hondan låter verkligen bra, den måste vara underbar på plats. Sutern var lite för snabb, jag hann inte njuta.
 
Det är helt maigskt här på Ön, kanonracing och kanonväder, inte en droppe regn har vi haft.:)
Björn har kört fantastiskt fint.:Bugar:Bugar:Bugar
Sitter här på hotelltrappan och väntar på att stan ska vakna upp till ytterligare en fantastisk racedag:)
hoppas,hoppas att Björn får starta racet idag
 
Det är helt maigskt här på Ön, kanonracing och kanonväder, inte en droppe regn har vi haft.:)
Björn har kört fantastiskt fint.:Bugar:Bugar:Bugar
Sitter här på hotelltrappan och väntar på att stan ska vakna upp till ytterligare en fantastisk racedag:)
hoppas,hoppas att Björn får starta racet idag

Sitter här och uppdaterar tråden i hopp om goda nyheter.
 
Det är helt maigskt här på Ön, kanonracing och kanonväder, inte en droppe regn har vi haft.:)
Björn har kört fantastiskt fint.:Bugar:Bugar:Bugar
Sitter här på hotelltrappan och väntar på att stan ska vakna upp till ytterligare en fantastisk racedag:)
hoppas,hoppas att Björn får starta racet idag

Låter härligt!!!!

- - - Updated - - -

Håller alla tummar för Björns besök hos tävlingsläkaren idag!
 
Det Är Go, Go, Go!

För ett par minuter sedan fick Björn starttillstånd av tävlingsläkaren! Supersport startar 10.45 lokal tid. Kanonväder! Det blir varmaste dagen här sedan vi kom i torsdags. Just nu inga moln och en aning vind. Ser bra ut.

Jag skall försöka rapportera så gott jag kan. SST är Sulby Speedtrap GST Grand Stand Speedtrap. Dessutom får ni stå ut med spontana förkortningar och en och annan felstavning...

BG startar på plats 27 med startnummer 40. Blå siffror på vit botten.

Ni som är på Ön...ett tips, live timing slukar rätt mycket MB i mobilen har jag märkt. Kan bli superdyrt med svenskt SIM-kort.

13325626_1103554603044147_166908817497629941_n.jpg
Bild lånad från BG:s Facebook...inte tagen idag.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top