17-20 Mar / Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lägg dessutom till videokompression som väldigt lätt raderar förändringar som bara finns i en frame i råmaterialet... Och på grund av hårdvaran handske inte ens där...
Video och bildteknologi är fortfarande ganska långt efter ögat vad gäller arbetsområde för ljusstyrka, såvitt jag vet... Jag är dålig på sånt. ��
 
Last edited:

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Vamos Jorge! :tummenupp

Eller har även Dovi börjat hjälpa Lorre? :confused:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vamos Jorge! :tummenupp

Eller har även Dovi börjat hjälpa Lorre? :confused:

Nej, du förstår, Marquez hjälpte Lorenzo genom att ligga bakom alla och hindra genom att bara vara Marquez. :fakta :hihi

Men, det var väldigt roligt när JL såg MARQUEZ på sin skylt första gången. Helt plötsligt satte han av som fan. Inget ligga kvar och hålla samma avstånd till bakomvarande med MM i hasorna inte. Det är ju ganska talande egentligen.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Det faktum att alla 4 toppförare var i samma bildruta mot slutet av racet kändes ganska ovanligt, framförallt när Lorenzo ligger först. Han brukar ju segla iväg. Indikationer på jämnare race framöver eller är det för tidigt att sia om?

Alla kanske tassade på tå för att de inte riktigt vet vad som händer med däcken efter ett helt race? Och intressant att Lorenzo satte varvrekord näst sista varvet? Hur är det ens möjligt med slitna däck? :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det faktum att alla 4 toppförare var i samma bildruta mot slutet av racet kändes ganska ovanligt, framförallt när Lorenzo ligger först. Han brukar ju segla iväg. Indikationer på jämnare race framöver eller är det för tidigt att sia om?

Alla kanske tassade på tå för att de inte riktigt vet vad som händer med däcken efter ett helt race? Och intressant att Lorenzo satte varvrekord näst sista varvet? Hur är det ens möjligt med slitna däck? :)

Ja, när AI kraschade så verkade alla helt plötsligt ta det väldigt mycket lugnare, antagligen helt i onödan, han själv sa att han kraschade pga att han körde på den vita linjen och tappade fronten. Däcken verkar hålla bra hela race distance iaf. :banana
Så, med lite tur så sätter det en rejäl fart om ett par race när de blivit lite mer säkra på däcken. Det var ju närmast absurt när båda duccarna ställde till med en passage på varsin sida om Lorenzo på rakan. :hihi

Tyvärr är väl banan i Argentina skitig i år igen, så där kommer det säkert köras ganska lugnt med...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men på filmen ser det ut som att alla andra reagerar för att Zarco i fjärde startruta gör en ganska grov tjuvstart.

I så fall är det ju ännu märkligare att killen i andra och tredje ruta också tjuvar. De ser ju knappast vad Zarco gör bakom dem.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
1500 fps * 4 kameror * X antal startande. Där har du beräkning på bandbredd att göra.

Jag har då aldrig sett super-slow-mo onboard?

Nej, slomo-kamerorna verkar bara vara trackside. Och de är nog bortemot 5k fps nu skulle jag gissa helvilt på. Kanske rent av mer.

Edit: Kanske var att ta i ändå. Det snackas om 1000fps i 4k och som sagt 1500fps sen 2009. Dock känns det som att de fått till snabbare kameror efter det. 1000fps är ju "bara" upp till 40x slomo, förutsatt att vi kör 25fps ut. Dock tror jag väl sändningarna är minst 30p.

Jaja, förjäkla snyggt är det och tyvärr finns de inte på hojarna. Sen kör de väl inte med kontinuerlig inspelning heller, utan tar väl x antal sekunder i burst?
 
Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
dags för förarna att ha kameralinser i hjälmarna oxå så man får se lite ur förarnas vy. hade varit sweet. å förresten, reagerade ni något på att de fortfarande inte har lärt sig att de alltid ska ha bild på banan/striderna även när de får för sig att visa replay eller nått som sker runtomkring banan som teamchefernas reaktioner eller närbilder på förarnas tavlor.

Så jäka mycket som man missar...lixom, racingen e la det viktigaste så varför inte lägga sånt skit i högra hörnet av bilden, eller om producenten anser att folks miner i depåboxarna e viktigare så kan då live racingen va i högra hörnet då... blir så leeeeeeeeessssss...
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tyvärr är väl banan i Argentina skitig i år igen, så där kommer det säkert köras ganska lugnt med...
Lugnt? Sa du lugnt?! De satte ju nytt banrekord vid två eller tre (?) tillfällen... Snabbast sen 2008.
Om det är lugnt så ska jag börja köra så när jag är på banan! :hej
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lugnt? Sa du lugnt?! De satte ju nytt banrekord vid två eller tre (?) tillfällen... Snabbast sen 2008.
Om det är lugnt så ska jag börja köra så när jag är på banan! :hej

Tja, med tanke på att JL höjde tempot ganska märkbart de sista varven och alla låg och körde rätt snällt på kö efter att IA kastade hojen i gruset så körde de ju rätt lugnt. För att vara världseliten på att köra hoj.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
När digital-TV skulle införas sas det att vi själva skulle kunna välja vilken kamera vi vill följa, i princip åka med ombord hos samma förare ett helt race om man så vill.
Men det var bara sälj-ljug.

Drömmar tar tid att genomföra, motogp.com har åtminstone multiscreen som jag inte testat för jag är konservativ och svårflirtad.
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Crutchlow: “The bike didn’t have a clue where we were”
Gps'en hade antagligen pajat :crash



Synd att han går omkull på var annat race.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top