Singeltråden

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Utveckla det där, tack? För tält har jag! Och stor skogstomt! Fast du och jag känner nog redan varandra...
c86c643b90585514ab8a42acbe33b1d5.jpg


Resa tält. :brynad
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Utveckla det där tack? För tält har jag! Och stor skogstomt! Fast du och jag känner nog redan varandra...

Åh... Tält! :kär

Här kommer utvecklingen... Vi hade en lång diskussion tidigare i tråden, där jag tyckte tält funkar precis lika bra som hotell, ibland bättre, ibland sämre. Sammanfattningsvis kom vi väl fram till att jag var ganska ensam om att tycka det. :hihi

Känner varandra? Kanske, kanske inte? Inte en aning faktiskt.
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Åh... Tält! :kär

Här kommer utvecklingen... Vi hade en lång diskussion tidigare i tråden, där jag tyckte tält funkar precis lika bra som hotell, ibland bättre, ibland sämre. Sammanfattningsvis kom vi väl fram till att jag var ganska ensam om att tycka det. :hihi

Känner varandra? Kanske, kanske inte? Inte en aning faktiskt.

Jag ser poängen i det du kom fram till! :krama Vi har skrivits innan och säkert träffats på någon SVT eller NDR eller någon annan tokig Skåne tur! :rofl

- - - Updated - - -

Gillar inte skinn. :brynad

Lack och Läder är Vad männen Kräver! :tuttar
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bushido!!! :fyllisar Jag har ju inte varit singel mer än... 6 månader. Hästkrafterna står i garaget i HBG under vintern, den andra leksaken står på tomten. Våren är på intågande. Jag är sugen på hojar, grabbar och massa tokigheter!:krama

Saknat dig ju forhellvedde! :krama

Äh, är ju gott om ickesinglar som hänger här i tråden så du kan väl leka med oss för det?? :D

Haha, jag kör ju HD numera så mig lär du ju inte vilja komma inom en halvmils avstånd av :hihi

Men kul att du är tillbaka! :tummenupp
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Saknat dig ju forhellvedde! :krama

Äh, är ju gott om ickesinglar som hänger här i tråden så du kan väl leka med oss för det?? :D

Haha, jag kör ju HD numera så mig lär du ju inte vilja komma inom en halvmils avstånd av :hihi

Men kul att du är tillbaka! :tummenupp

Detsamma! Men jag är tillbaka! :krama

Det sitter ju Rotax eller HD i Buell:er... Har du fett jävla backdäck, så skulle du kunna innefatta kategorin "grabbar-med-snygg-hoj"...
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Man ska inte tälta på tok för mycket! Då förlorar det sin charm. ;)

Var du med i typ scouterna, LR?

Nope, men bilat ned till södra Europa ett antal gånger under min uppväxt, bl.a, och då har tältet alltid varit med, av någon anledning. ;) Det finns för tusan hotell, guest houses och bed & breakfast-ställen typ överallt. :4skrika

Men visst, jag har bott på såna fler nätter än jag tältat, och det är helt klart att föredra, speciellt vid skyfall. ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Detsamma! Men jag är tillbaka! :krama

Det sitter ju Rotax eller HD i Buell:er... Har du fett jävla backdäck, så skulle du kunna innefatta kategorin "grabbar-med-snygg-hoj"...

Kanon! :tummenupp :krama

Haha, ingen Rotax i min, helt vanlig Twincam på 1450cc... :hihi Och bakdäcket är standard... :gnissla Men den låter gött, och snygg är det klart att den är :tummenupp
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nope, men bilat ned till södra Europa ett antal gånger under min uppväxt, bl.a, och då har tältet alltid varit med, av någon anledning. ;) Det finns för tusan hotell, guest houses och bed & breakfast-ställen typ överallt. :4skrika

Men visst, jag har bott på såna fler nätter än jag tältat, och det är helt klart att föredra, speciellt vid skyfall. ;)

Pffft, En näsduk är inget tält.
Om det inte är min näsduk då.
:gråta
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nope, men bilat ned till södra Europa ett antal gånger under min uppväxt, bl.a, och då har tältet alltid varit med, av någon anledning. ;) Det finns för tusan hotell, guest houses och bed & breakfast-ställen typ överallt. :4skrika

Men visst, jag har bott på såna fler nätter än jag tältat, och det är helt klart att föredra, speciellt vid skyfall. ;)

Kul! Att resa och vara på väg på äventyr är alltid skoj! Även om man ibland får bo i tält. :hihi Vart åkte ni då? Frankrike? Italien? Spanien? :)

Var rätt lustigt när jag körde runt i södra Frankrike och norra Italien. I lite mer än en vecka hände exakt samma sak: Jag stannade för kvällen, slog upp tältet, kröp in för att sova, det började regna. Vaknade och solen sken, allt var torrt och fint. :)

Räknade ju upp två kul saker som hänt och kom på en tredje:

Kom ganska sent till en camping vid en sjö i Lake District och började slå upp tältet. Hörde en dragkedja dras upp från ett tält en bit från mitt. Ut tittade en italienare, som hoppade ut i ett moln av rök och såg jäkligt nöjd ut med livet. :) Han frågade ifall jag ville ha lite att puffa på, men tackade nej. Vi pratade en del i alla fall - han var trubadur, tog gitarren på ryggen och körde hoj mellan olika städer och hoppades på att få spelningar - och sedan var jag klar. Började duggregna lite så han kröp in i sin rökiga lya igen, medan jag tog två öl, gick ner till stranden och satte mig och njöt av lugnet. På morgonen när vi båda var på väg så pratade vi lite till. Visade sig att han spelat in en skiva och fick ett exemplar alldeles gratis. Han hoppade upp på hojen och drog vidare på sina äventyr medan jag drog vidare på mitt. Har fortfarande inte spelat den. Äger ingen gammal skivspelare som spelar vinyl. :gnissla Men fick reda på att mina föräldrar skaffat ny nål till deras, så ska leta upp skivan och lyssna vad det är för något han spelat in på den. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top