Yamaha FZ-tråden

Inte så noggrant då mao att det är det exakta momentet? Man drar åt rejält med näven utan att för den skull så hårt att man brungör kallingarna
 
Bara starta och låta hojjen gå varm så ser man om det läcker.
Bäst är ju såklart momentnyckel. Men dra åt rejält med handkraft så skall det räcka.
 
Min ABS lampa blinkade med och lyste sammahängande vissa gånger.
Visade sig att mitt batteri började tröttna. Efter byte har det inte skett mer.

- - - Updated - - -

Kan inte se att någon har svarat dig?

I ditt fall är det sannolikt (och förhoppningsvis) att ABS-systemet varnar för att bromsljuset inte ger rätt belastning i den elektriska kretsen, men det kan fixas genom öka motståndet. Om det bara är det felet du har så ska ABS fungera även med tänd varningslampa.

http://www.998cc.org/forum/gen-ii-garage-tech-help/11194-abs-help.html#post74107

Edit:
Har för mig att det är denna modell med inbyggt motstånd som jag har satt på min hoj (se post 4104 i denna tråd, klarar inte av att länka i Tapatalk...).
http://www.ebay.co.uk/itm/Smoked-LE...Z1-FZ-1-FZ8-FZ-8-ABS-road-legal-/361352935706
Lampan har ändå tänts någon enstaka gång, då efter hård stadskörning med många tvära inbromsningar.

Glömde citatet. Se svar ovan....
 
Såå, var fint väder och torra vägar i Halmstad idag. Tog ledigt lite på eftermiddagen och tog mig en skön tvåtimmars tur med fz1:an. Äntligen fick man känna lite på den ordentligt. Satan vad den pinnar på alltså, och ljudet...mumma . ?? Är kär
 
Finns där en "klick"-kontakt eller nåt nere på blinkersen för enkel bortkoppling eller är det klippa av som gäller och sen surra ihop igen? Tail tidy installation på en fz1...
Ska alltså använda originalblinkers, om än med bytt glas.
 
Finns där en "klick"-kontakt eller nåt nere på blinkersen för enkel bortkoppling eller är det klippa av som gäller och sen surra ihop igen? Tail tidy installation på en fz1...
Ska alltså använda originalblinkers, om än med bytt glas.

Finns kontakter några decimeter in på kablarna.
 
Tack, men nu är sladdarna klippta istället
Verkligen helt jävla omöjligt att hitta vart dom gick

Nej då, inte omöjligt, har demonterad bakdelen vid två tillfällen och hittat dem både gångerna ;)

Har för mig att att blinkers-sladdarna är ganska långa så kontakterna hamnar en bit in mellan sadeln/kutsen på väg mot relän och batteri. Vill minnas att kontakterna är svarta, så de är lite kamouflerade...
 
Nej då, inte omöjligt, har demonterad bakdelen vid två tillfällen och hittat dem både gångerna ;)

Har för mig att att blinkers-sladdarna är ganska långa så kontakterna hamnar en bit in mellan sadeln/kutsen på väg mot relän och batteri. Vill minnas att kontakterna är svarta, så de är lite kamouflerade...
Hittade väl sådär 4-5 kontakter där i dom krokarna. Omöjligt mao ;)
Sladdarna till nya skyltbelysningen på tail tidyn är röda och svart, på motorcykeln är dom blå och svarta. Vilken ska kopplas i vilken?
 
uploadfromtaptalk1454532827738.jpguploadfromtaptalk1454532837330.jpg såhär ser det ut. Vilken i vilken som sagt? Och är väl bara att tvinna ihop skiten sen och täta så fukt inte kommer in..?
 
Last edited:
Hittade väl sådär 4-5 kontakter där i dom krokarna. Omöjligt mao ;)
Sladdarna till nya skyltbelysningen på tail tidyn är röda och svart, på motorcykeln är dom blå och svarta. Vilken ska kopplas i vilken?
Chansa på svart/svart och röd/blå, koppla tillfälligt ihop, vrid om tändningen och se vad som händer? Är det LED så tänder den nog inte om det är fel. Så skulle jag göra iaf.

Täta med krympslang eller annat bra alternativ, det kan ju komma mycket fukt där i stänkskärmen.
 
Chansa på svart/svart och röd/blå, koppla tillfälligt ihop, vrid om tändningen och se vad som händer? Är det LED så tänder den nog inte om det är fel. Så skulle jag göra iaf.

Täta med krympslang eller annat bra alternativ, det kan ju komma mycket fukt där i stänkskärmen.
Japp, jag kör på det. Hann inte avsluta idag, får bli i möra. Är led..
 
Nu sitter det ett par Oxford på plats!

Vänsterhantaget satt ordentligt, så det skar jag bort, högra vet i fan om det ens var limmat, så det gick lätt att få bort helt.

Handtagen gick på lagom tight, så det var inget problem att prova utan lim och sedan få av dom igen innan dom sattes på plats permanent. Trimmade högra handtaget lite eftersom rullen inte gick helt fritt för styrvikten. Det finns ett spår i änden som jag skar efter, så det gick smidigt.

Imorgon blir det premiärtur med varma händer!

Har kikat på dessa, har lite elfix med att installera ett ruggat USB-uttag så jag kan ju lika gärna sätta dit värmehandtag i samma veva... Kostar runt 650 kr ink frakt på eBay.

Någon med erfarenhet? Funkar de bra i längden, håller batteriet, var satte ni kontrollpanelen?
 
Någon med erfarenhet? Funkar de bra i längden, håller batteriet, var satte ni kontrollpanelen?
Batteriet är inget problem, dom drar ju inte multum med watts. Oxford stänger automatiskt av sig, så man kan inte glömma dom på.

Satte panelen på klampen till kopplingen, med oxford kommer det med en lite längre skruv att ersätta den befintliga med, det blev bra.

Enda problemet med Oxford är att kontakterna inte är bra (blir lätt glappa). Jag har lött ihop alla och krymplang. Borde lösa problemet.

Det är riktigt gött med värmehandtag.
 
Enda problemet med Oxford är att kontakterna inte är bra (blir lätt glappa). Jag har lött ihop alla och krymplang. Borde lösa problemet.
OK, tack för info! Detta med kontakterna... det är dina erfarenheter från tidigare installationer så du tog det säkra för det osäkra? Eller fick du glapp på denna installation och fick fixa till det?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top