Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?


  • Antal röstningar
    0

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Är det någon här som känner till Octacoin?

En vän har investerat där och det är en sjukt avkastning. 10% i VECKAN :crash

Jag har också en kompis som har gått med i det där och han påstår att han fick tillbaka satsade pengar efter någon månad och att han får 1500:- varje måndag. Det låter för bra för att vara sant men man kanske skulle testa att slänga in minimipengen och se vad som händer.
Jag brukar alltid vända på ryggen till pyramidspel då det känns fel att någon alltid blir rövknullad i slutänden men det vore ju kul att få reda på om man verkligen kan tjäna pengar på det...
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Om någonting låter för bra för att vara sant så är det oftast det. Den enda som i slutänden tjänar på pyramidspel är de som sitter längst upp i toppen. Alla andra är förlorare.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Om någonting låter för bra för att vara sant så är det oftast det. Den enda som i slutänden tjänar på pyramidspel är de som sitter längst upp i toppen. Alla andra är förlorare.

Precis så resonerar jag också. Av just den anledningen funderar jag på att testa för att se om jag alltid har haft rätt eller inte, jag skulle ju kunna ha haft fel en gång i livet även om det inte är speciellt troligt.
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Jag har också en kompis som har gått med i det där och han påstår att han fick tillbaka satsade pengar efter någon månad och att han får 1500:- varje måndag. Det låter för bra för att vara sant men man kanske skulle testa att slänga in minimipengen och se vad som händer.
Jag brukar alltid vända på ryggen till pyramidspel då det känns fel att någon alltid blir rövknullad i slutänden men det vore ju kul att få reda på om man verkligen kan tjäna pengar på det...


Nätverket under din kompis måste konstant punga ut 15 000 annars får din kompis ingen avkastning på 10%

Om nätverket upphör att föra in nytt kapital upphör utbetalningarna.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag har också en kompis som har gått med i det där och han påstår...

Väldigt svårt att validera då det ligger i kompisens intresse att skönmåla för att få med andra. Även sådan som du som egentligen inte tror på det men har lite pengar som man har råd att förlora. Tyvärr gäller detsamma om du om några veckor återkommer här meddelar att du tjänat 3 miljoner i veckan på din satsade hundring...:gnissla

Sen kan man börja fundera på om en valuta som går ut på att rekrytera kompisar är en valuta eller bara en ursäkt för ett medlemsskap i MLM/pyramid.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag vet inte, jag är osäker på hur det fungerar. Han har inte bett om att få rekrytera mig och enligt honom så rekryterar han inga heller vilket var min första fråga i stort sett. Jag vet inte hur mycket pengar han har satsat men jag misstänker att det är ganska mycket då han har gott om pengar.
Det är inte likt honom att lägga pengar på detta men han hade resonerat som mig själv och påstod att man kunde gå ur det och få tillbaka pengarna ganska fort om man ångrade sig.

Nåväl, jag vet inte ens hur man reggar sig heller eller ens vad det rör sig om direkt så det är nog lika bra att strunta i det :D Jag satsar pengarna på några flaskor sprit istället, det brukar alltid vara väl investerade pengar i slutänden...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
När jag satsade på Onecoin så va den stora fördelen att min investering växte oberoende av om jag rekryterade fler eller inte.
Visst fick jag bonus om så skedde, men man kan helt släppa nätverket och bara vänta.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
När jag satsade på Onecoin så va den stora fördelen att min investering växte oberoende av om jag rekryterade fler eller inte.
Visst fick jag bonus om så skedde, men man kan helt släppa nätverket och bara vänta.

Gav det något då? Bitcoin gav ju rejäl utdelning om man var med i början men så är det ju med allt annat också
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Gav det något då? Bitcoin gav ju rejäl utdelning om man var med i början men så är det ju med allt annat också

Om man tittar på det som en potentiell vinst, vilket det är innan man antingen har cash i näven (SEK på banken) , eller att det blivit en erkänd etablerad valuta, så ja, det ger bra hela tiden.
Jag har varken sålt av nått eller har några planer på det än, men jag stoppade in femsiffrigt i mars och har strax över miljonen nu.
Uppgången är rätt så jämn och stabil, likaså tillväxten runt om i världen.
Onecoin är ju inte en kryptovaluta än, den är under uppbyggnad, efter 80% mining så "släpps den", nu 25%,
men om man kollar på antalet användare/medlemmar så är Onecoin två efter Bitcoin nu.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag borde mao skaffat ett konto o lagt ut en länk som alla min SH-vänner kunde anmält sig på :gnissla

Visst hade alla reggat sig?
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Finns nuförtiden ett VISA-bitcoin kort som funkar överallt där de tar sagt kort.
Verkar inte vara någon scam heller.

Ångesten man har över att inte ha tagit betalt i bitcoin för några år sedan är påtaglig...
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Var la värre för en britt som köpt Bitcoin för småpengar när det begav sig och nu skulle vara god för 100 mille...om han inte slängt datorn med tillhörande koder - och kom på det sen.

Finns la lite på nätet om detta.

Ett jävla letande på en soptipp som till nästan intresserade staten då beloppet var så högt.

Han gråter fortfarande tror jag , eller ännu mera nu...:crash
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Bitcoin kan mycket väl vara årtusendets bubbla. The mother of all bubblor

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Om man tittar på det som en potentiell vinst, vilket det är innan man antingen har cash i näven (SEK på banken) , eller att det blivit en erkänd etablerad valuta, så ja, det ger bra hela tiden.
Jag har varken sålt av nått eller har några planer på det än, men jag stoppade in femsiffrigt i mars och har strax över miljonen nu.
Uppgången är rätt så jämn och stabil, likaså tillväxten runt om i världen.
Onecoin är ju inte en kryptovaluta än, den är under uppbyggnad, efter 80% mining så "släpps den", nu 25%,
men om man kollar på antalet användare/medlemmar så är Onecoin två efter Bitcoin nu.

Kan du uppdatera din status ?

https://blogg.avanza.se/hemberg/2017/02/18/onecoin-bluffar-56-000-svenskar/
https://www.svd.se/56-000-svenskar-ombord-pa-doktor-rujas-pengatag
https://sv.wikipedia.org/wiki/Onecoin
 
Last edited:

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Blev introducerad till en kryptovaluta runt 2010/2011 av en kranförare på ett bygge. Kan mycket väl ha varit bitcoin och killen hade handlat för 40 000 sek, vi trodde inte på det där och tyckte han var galen. Han har säkerligen råd med takbyte idag. :D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top