Jag har köpt(edit: fick i julklapp) min först smartwatch, samsung gear s2 classic
o måste nog säga att jag inte kommer bära annan klocka. Så jävla smidigt. Men ens behov av smartklocka beror nog mest på vad du jobbar med.
Eftersom jag arbetar i mark entreprenads branschen och ringer kanske 15-30 samtal(schaktbilar, kontakta anläggare, beställare etc) om dagen medans jag kanske sitter i maskin alt arbetar ute, så är möjligheten att se vem som ringer eller ringa samtal utan att behöva slita fram mobilen är guld värt! Använder ju alltid bluetooth lurar eftersom jag måste ha händerna fria så behöver jag inte plocka upp mobilen..skitbra =)
Står ofta med ritningar och ska plussa ihop höjder o även där är det smidigt att bara lyfta klockan, säga -"go gear" o sedan fråga klockan vad summan blir. Funkar klockrent. Sällan den missar ord. Dock så är inte svenska aktiverat än så än så länge för man snacka engelska. Så de gånger man ser ett mess på klockan är det smidigt att bara snabbt kunna tala in meddelandet, trots att det är på engelska, o skicka. Istället för att dra fram klockan som ska bökas fram i arbetsbyxorna medans man sitter ner o kör grävmaskin.
Allt annat är dock inget jag direkt använder. Som att läsa nyheter, träningsappar som finns tillgängliga.
Möjlighet att kunna spara 300 låtar på klockan o slippa böka runt mobilen på gymmet är rätt smidigt oxå.
Laddning sker med laddningsdocka så man behöver bara ta av sig den när man ska sova o placera på enheten. Batteritid 2 dagar med normal användning.
Nä, jag gillar den stenhårt. Vill dock att den ska vara lite större i storlek o längre batteritid. Kommer troligt inte använda några av mina andra klockor längre tyvärr. Smidigare arbetsliv med denna på armen
moto360 sport kommer 7 januari . då får du android klocka och sportklocka i ett. Kan inte tänka mig en vettigare kombination. En apple eller android klocka känns som den minst vettiga pryl du kan köpa idag. "jag köper en klocka så jag kan se vem som ringer, för jag orkar inte gräva fram min mobil. Jag missar ändå samtalet eftersom jag tittade på klockan i stället för att leta efter mobilen"
http://www.motorola.com/us/products/moto-360-sport
- - - Updated - - -
Glöm detta, Motorola verkar ha hittat en sweet spot med Moto 360 sport