Gotland ring

Eftersom vindkraftsverkets försäkringsbolag inte täcker skadan så blir väl ägaren
av vindkraftsverket ansvarig för skadan?

Oavsett vilket så lär det bli en massa juridiskt tjafs av det här...

Mvh,
Ingvar
 
Om inte vindkraftsverkets försäkringsbolag täcker skadorna och uteblivna intäkter till följd av dessa så hamnar väl ansvaret på ägaren till kraftverket. Att GR ska stå för kostnader och uteblivna intäkter är ju rent principiellt vansinne.
 
Borde ju vara det danska bolagets problem om de inte har en ansvarsförsäkring som täcker skador på tredje man. GR borde ju gå lös på bolaget direkt så får de lösa det med egen kassa, lån eller via sitt försäkringsbolag.
 
GR har en jurist som jagar det danska försäkringsbolaget. "Det finns ingen chans i världen att de kommer undan."

Man vill att FB ersätter ny beläggning + förlorade intäkter slutet av aug till slutet av nov. 700 m asfalt måste frätas bort och asfalteras om - men egentligen borde det göras för hela banan så friktionskoefficienten blir densamma överallt. Förhoppningen är att asfaltera redan under september.
 
Ska de verkligen fräta bort den gamla asfalten?
Jag hade rekommenderat fräsning, mindre risk för grundvattenskada.
 
Ja fräsas ska de va tidningsreportern tolkade nog lite fel där.
Jag jobbar på asfaltsverket som tillverkat massan dit.
Har grävt fram receptet på massan de va ju 2003 den blev lagd.
 
Hoppas man passar på att rugga upp "betongen" som kalket i avåkningszonerna sakta börjar ombildas till nu när man måste utföra renoveringar av banan.
 
En pinnharv hade gjort susen... Borde väll finns någon ensam bonde som söker som vill tjäna lite extra 2ggr om året
 
Ja fräsas ska de va tidningsreportern tolkade nog lite fel där.
Jag jobbar på asfaltsverket som tillverkat massan dit.
Har grävt fram receptet på massan de va ju 2003 den blev lagd.

Åfan. Inside info. Vad, utan att gå in på hemliga detaljer, skiljer det där från vanlig trottoarasfalt? Och skiljer den blandningen sig från vad som exvis lades på Kinnekulle? GR har ju historiskt ätit däck och teorierna om varför har varit allt från temperatur, kalk på banan, vinden från havet etc etc
 
Åfan. Inside info. Vad, utan att gå in på hemliga detaljer, skiljer det där från vanlig trottoarasfalt? Och skiljer den blandningen sig från vad som exvis lades på Kinnekulle? GR har ju historiskt ätit däck och teorierna om varför har varit allt från temperatur, kalk på banan, vinden från havet etc etc

Ja! Jag gick ett varv och noterade att asfalten såg ut lite som en rasp, vred man på dojan kändes det som att fästet var rent sjukt bra, även där det såg dammigt ut.
Dagen efter vågade jag köra betydligt fortare.

Kinnekulle är svartare och har inte den där grova (fast ändå jämna) ytan men känns också grymt förtroendeingivande.

Ingen vetenskaplig mätning utförd, bara subjektivt tyckande btw.
 
Åfan. Inside info. Vad, utan att gå in på hemliga detaljer, skiljer det där från vanlig trottoarasfalt? Och skiljer den blandningen sig från vad som exvis lades på Kinnekulle? GR har ju historiskt ätit däck och teorierna om varför har varit allt från temperatur, kalk på banan, vinden från havet etc etc

Sammansättningen av "stenarna", storleken, formen och materialet på dem, samt klistermassans sammansättning är alla variabler som kan ändras för att ge olika egenskaper i asfalten.
 
Var är asfalten tillverkad? Är den tillverkad på Gotland borde balasten vara gotlänsk d.v.s mycket kalk.
 
Herrar ar det nagon som har kontakt uppgifter till agaren av Gotland Ring. Jag har forsokt att ga ut pa deras hemsida men det verkar som om jag inte kan komma in dar. Har forsokt leta lite har pa natet men verkar inte kunna finna nagon info.

Mvh

Filip
 
Herrar ar det nagon som har kontakt uppgifter till agaren av Gotland Ring. Jag har forsokt att ga ut pa deras hemsida men det verkar som om jag inte kan komma in dar. Har forsokt leta lite har pa natet men verkar inte kunna finna nagon info.

Mvh

Filip

[h=2]Contact information[/h] Public driving, b2c information, webshop:
sales@gotlandring.com, tel +46 731 828 777
B2B events, testing, new model launches, sponsor relations, commercial rights, media:
alec@gotlandring.com, tel +46 731 822 822 / +46 730 668 688
[h=2]Postal address[/h] Gotland Ring AB
Snäckgärdsvägen 56, LGH 415
621 41 VISBY
SWEDEN
 
Herrar ar det nagon som har kontakt uppgifter till agaren av Gotland Ring. Jag har forsokt att ga ut pa deras hemsida men det verkar som om jag inte kan komma in dar. Har forsokt leta lite har pa natet men verkar inte kunna finna nagon info.

Mvh

Filip

Enligt eniro.se

Alec Ahro Havrén
Gotland Ring
073-182 28 22
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top