Gotland ring

Var är asfalten tillverkad? Är den tillverkad på Gotland borde balasten vara gotlänsk d.v.s mycket kalk.

Den är tillverkad på öjn.
Asfalt är en färskvara håller en temp på ca 170grader.
De fina matrl.är kalk stenen är granit vilket vi får hit med lastbil eller pråm om de är stora kvantiteter.:)

Ja, trist det som hänt! Hoppas det löser sig på bästa sätt för Gotland Ring och dess ägare! Hade bokat resa och boende för körning på söndag. Har inte hunnit med att köra på Gotland ring i år (eller på någon annan bana heller för den delen). :( Gotland Ring är min favoritbana.

Last edited:
Gotland Ring är en fantastisk bana och so far värt de extra pengarna för logistiken.:tummenupp

Vad gäller ansvarsfrågan så kan jag aldrig tänka mig att GRs ägare måste slanta upp. Ägaren till vindsnurran kan ju inte gå fri från ansvar om deras grejor havererar och orsakar skador för tredje man. Om ett blad skulle lossna och braka in bland depåtälten under ett evenemang, klart någon skulle bli ersättningsskyldig. Däremot inbillar jag mig att processen kan ta tid.

Sen funderar jag på varför man måste fräsa upp asfalten för oljespill? Går det inte att sanera?

Gotland Ring är en fantastisk bana och so far värt de extra pengarna för logistiken.:tummenupp

Vad gäller ansvarsfrågan så kan jag aldrig tänka mig att GRs ägare måste slanta upp. Ägaren till vindsnurran kan ju inte gå fri från ansvar om deras grejor havererar och orsakar skador för tredje man. Om ett blad skulle lossna och braka in bland depåtälten under ett evenemang, klart någon skulle bli ersättningsskyldig. Däremot inbillar jag mig att processen kan ta tid.

Sen funderar jag på varför man måste fräsa upp asfalten för oljespill? Går det inte att sanera?

Problemet är nog att de va varm kanske till o med brinnade olja som landade på banan vilket i sin tur mjukar upp bindemedlet i asfalten som sen orsakar stensläpp. Jag kör där själv o stensläpp vill man inte ha:(

Ja då var banan lagd med asfalt där skadan var alltså efter hårnålen upp o förbi den svaga vänstern den nya beläggningen slutar innan flygande 90`om nån förstod va ja menade:)
Ska upp o provköra lite på lördag:banana:banana

Maven i Kapellshamn ligger på bekvämt värma-däcken avstånd vilket kan vara bra om GR som vanligt glömt dra fram elskåpen till depån...

Maven har rum o restaurang, stugor, självhushåll o vedeldad bastu på hjul, numera även tryckluft (efter att jag & polarn tjatade sönder örona på förra ägaren Stefan tre säsonger:)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti