Honda cb1000r -11 pcv montering/mappning

donsimp

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2015
Hoj
Honda CB1000r
HONDA CB1000R -11

Håller på montera ett PCV. Har då alltså tagit bort katalysatorn samt att det sitter ett lazer slipon (slip-on)
Själva dragning av kablar och dylikt funkade bra. Kom dock till sista punkten ANG
O2 Eliminator. Hade helt missat den.. Så jag sitter och håller på googla ihjäl mig. :huvet

Till min fråga då.

Kan jag fortsätta mappning med lamdasonden ikopplad ? Eller ska jag koppla ur den?
Eller helt enkelt vänta tills jag skaffat mig en Eliminerare?

Själva mappningen då. Är det lika enkelt som det påstås vara. Man ladda ner en färdig mapp från powercommander och laddar in den eller hur går det till?

Ja man kan ladda ner en färdig mapp till sin cykel men dessa är sällan särskilt mycket bättre än standard. För bästa mapp måste cykeln köras i bänk med bredbandslambda.

Om din cykel går utan eliminerare eller ej vet jag inte finns båda varianterna. Kolla på powercommanders hemsida vad de säger till din cykel.

Ja man kan ladda ner en färdig mapp till sin cykel men dessa är sällan särskilt mycket bättre än standard. För bästa mapp måste cykeln köras i bänk med bredbandslambda.

Om din cykel går utan eliminerare eller ej vet jag inte finns båda varianterna. Kolla på powercommanders hemsida vad de säger till din cykel.
O2 sensorn ska bort oavsett på cb1000r. Den är bara aktiv till 2500rpm pga avgasgaskrav. Det följer med en o2 eliminatormed pcvn. Om du inte fått den så finns dom på eBay osv. Är bara en bygling i kontaktform :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back