abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ändrar knappast något väsentligt eller gör storyn mer trovärdig?
Är också rätt ointressant för den efterföljande debatten där du, skrytnisse och Markus i gammal stil vänder ut och in på er för att försvara beteendet. Det intressant är ju knappast pantsystemets funktion eller ens om det är kriminellt eller inte. Den viktiga frågan är bara om det är moraliskt försvarbart eller inte. Där finns det ett väldigt enkelt test: hade du tyckt det var ok om det drabbade dig eller dina närmaste? Är svaret på den frågan nej så är beteendet inte ok om det drabbar någon annan heller.
Så om du hade tyckt detta var en kul historia om det drabbade dina barn så tycker jag att du gör rätt som försvarar det här. Hade du inte tyckt det så vore väl det mest smakligt att du slutade tjafsa!?
För mig är det enkelt: hade någon gjort så mot mina barn så hade jag blivit förbannad! Hade någon sedan kommit fram och försvarat den som gjorde detta hade jag blivit förbannad på den också...
Utöver det har jag nog inte så mycket att säga.
Barn
Vi pratar om fullt arbetsdugliga vuxna människor som hellre väljer att leva på sitt egna sätt år ut och år in istället för att gå färdigt skolan etc etc helt enkelt för att detta "arbetssätt" sittandes på knäna ger bäst inkomst! Dum den jävel som jobbar för "småflis" hemma i rumänien och bulgarien. Lite svårt att hjälpa den som inte vill ha ngn hjälp. Själv tycker jag att det är fel att uppmuntra detta beteende.
Last edited:
Så jag skall alltså fördöma någon som har den dåliga smaken att citera ett påhitt för att förtjäna ursäkten för den felaktiga anklagelsen du kom med?