Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.


Visst finns där helt legitima anledningar att byta motor och det är inte helt ovanligt att det sker. Men man skall ju fråga sig om när och hur det är gjort. Är den regbesiktigad så att motornummer stämmer mot reghandlingen. Vart kommer utbytesmotorn ifrån?
Nej det är lugnt, motorn är ju bytt till ny på garantin!
View attachment 419243
Däremot kan man ju fundera över ägarens kompetens vad gäller underhåll.
Kedjan verkar inte ens ha hört talas om konceptet smörjning, rostig och stel som en pinne.
(titta hur kedjan går uppåt framför bakdrevet. den bör hänga ned i en båge.(och kanske spännas lite.))
Den har kanske stått oanvänd ute ett......bra tag.
/e

Hur lång garanti har Triumph? motorn byttes vid 4200mil. låter ju oerhört knepigt. hade förstått om hojen var 2-3år och motorn skar vid 1000aktigt miltal men 4200mil är dubbelt så långt som min suzuki gsxr750 har gått och den är en 08a
Normalt brukar väl Garantin vara 2-3 år. och 4200mil på den tiden är ju som en körskole hoj nästan.
och den kedjan…
Det hela verkar inte trovärdigt![]()
din R6a?Jag har kört 4200 mil på min hoj på 3 år.![]()
Jag har kört 4200 mil på min hoj på 3 år.![]()
din R6a?tänkte jämförbar hoj
men påtal om triumph 675, något av det mest ansträngande jag suttit pålite som en Ducati, men ligger bokstavligt talat ner och kör om man bara är 175 lång. kan tänka mig den är grym på bana dock

(Ja, nu lär jag väl ha lite problem pga benvinkeln och ett högerben som är lite sossigt.)Vissa tror ju att deras hojar är gjorda i glas.. Min har passerat 4200.. Som när polare skulle sälja sin E34 M5. "Oj vad långt den har gått?!" Han svar, står din bil ofta på verkstad?
Skiten är ju köpt för att användas, finns ju flera här på forumet som kör Europa resor med sina sporthojar.. Alla kör inte bana 5 mil 10 helger per år med varvtals intervallet 9000-14000.
R6an jag piskade bana med hade levt ett hårt liv, men ändå gått ett par tusen mil. Tar man hand om prylarna så håller de länge.
Tänkte mest att snittet ligger väl på en 500mil / år för många hojåkare. så 4200 på 2 år (såg att triumph verkar ha 2 års garanti) är rätt mycket ändå. det är ju vad många kör sina bilar varje år - året om. men de e ju klart, alla kör olika, men det låter väldigt mycket mil inom garanti tiden![]()
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |