Bromsbelägg monterat av verkstad: "hugger/pumpar" efter hårda inbromsningar

Rejsbelägg är gjord för race. Du säger ju själv de funkar när du kör fort.; ) skaffa sportiga belägg för gata.
 
Det där är polwysek hel va? :P Daj mu kuuurwa :D

Har du varit i Hel? :D

helt korrekt! Dock så skriker vägen gasa gasa gasa. det är inte hornen i mig som säger gasa, vägen tvingar mig :rofl när man kan ligga 200+ i en kurva och man knappt har någon vinkel på hojen så är det dags att öka, fast nu dricker jag GT så inge mer åkande idag :fyllisar

Hur som alla där ute: On topic igen, nu har jag bromsat kraftigt som satan hela dagen (mest för att känna mer exakt hur dom beter sig) det konstiga är att de känns bättre o bättre. problemet har minskat (eller så har jag slutat bry mig?).

Hur som. de kan vara skivorna faktiskt, för ägaren innan har försökt o köra iväg med skivbroms lås (framskärmen sprucken och lagad på båda sidorna) prutade rätt mkt på det. skivorna ser raka ut men de kan ju ha blivit något minimalt, man vet ju aldrig.

Beläggen hur som verkar lägga en hinna på skivorna, dom biter riktigt bra i höga farter, o de e ju tur det.
 
Rejsbelägg är gjord för race. Du säger ju själv de funkar när du kör fort.; ) skaffa sportiga belägg för gata.
Tänkbart...
Det är inte bara så enkelt att verkstaden pressat in kolvarna när de monterade nya belägg, utan att kolla om de kärvar?? Kan ju vara sk-t och gravrost på dem?
Varmare ok -> bromscyl expanderar -> kolvarna löper lättare?
Bara en förflugen tanke (hos en febersjuk håjåkare som tvingats slösa en hel vecka på influensa...:mad:.)
Väntar nu på nya mjuka belägg (touring/landsväg till mina nyrenoverade ok
(Renovering = ordentlig rengöring innan och utan, nya packningar, koll av ev skador på bromskolv/cyl. Nu kan jag nu flytta på dem med ett finger..:tummenupp)
 
Har du varit i Hel? :D

helt korrekt! Dock så skriker vägen gasa gasa gasa. det är inte hornen i mig som säger gasa, vägen tvingar mig :rofl när man kan ligga 200+ i en kurva och man knappt har någon vinkel på hojen så är det dags att öka, fast nu dricker jag GT så inge mer åkande idag :fyllisar

Hur som alla där ute: On topic igen, nu har jag bromsat kraftigt som satan hela dagen (mest för att känna mer exakt hur dom beter sig) det konstiga är att de känns bättre o bättre. problemet har minskat (eller så har jag slutat bry mig?).

Hur som. de kan vara skivorna faktiskt, för ägaren innan har försökt o köra iväg med skivbroms lås (framskärmen sprucken och lagad på båda sidorna) prutade rätt mkt på det. skivorna ser raka ut men de kan ju ha blivit något minimalt, man vet ju aldrig.

Beläggen hur som verkar lägga en hinna på skivorna, dom biter riktigt bra i höga farter, o de e ju tur det.

Haha ja, jag är halvpolack. Har varit på hel, sopot gdansk överallt osv där. De är riktigt fint där.. Kan du skicka lite KFC mat till mig ;)
 
Tänkbart...
Det är inte bara så enkelt att verkstaden pressat in kolvarna när de monterade nya belägg, utan att kolla om de kärvar?? Kan ju vara sk-t och gravrost på dem?
Varmare ok -> bromscyl expanderar -> kolvarna löper lättare?
Bara en förflugen tanke (hos en febersjuk håjåkare som tvingats slösa en hel vecka på influensa...:mad:.)
Väntar nu på nya mjuka belägg (touring/landsväg till mina nyrenoverade ok
(Renovering = ordentlig rengöring innan och utan, nya packningar, koll av ev skador på bromskolv/cyl. Nu kan jag nu flytta på dem med ett finger..:tummenupp)


Tror grejerna är ganska rostfria på Gixxern eller gjorda i något specialmaterial.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top