Originalrecept på Polkagris

Bra! Låt det ta tid så det blir bästa resultat,Ge den extra stänkan en omgång med svärta för plastlister, så den inte bleks i solen,:Bugar
 
Putsad och klar för denna gång.

12 Tops
2 Tvättsvampar
8 Polerdukar
Glansschampo
Autosol
Kedjerengöring
Polermedel
Motul Kedjesmörja
100 Liter vatten?

Därefter torkad med hjälp av sämskskinn och tryckluft.

Polerad. Och nu återstår endast att stänka lite vax på den. Det löses på plats i nya hemmet. Flyttlasset har gått, och här står den nu, i väntan på nästa tur.

Garage2.jpgGarage1.jpg
 
Var på EICMA i början av veckan och det var ganska lätt att utse den snyggaste hojen. Skulle bytt plats på den och den där nya som inte har ett streck rätt...
 

Bifogat

  • IMG_0568.JPG
    IMG_0568.JPG
    1.7 MB · Visningar: 266
  • IMG_0570.jpg
    IMG_0570.jpg
    654.6 KB · Visningar: 216
  • IMG_0572.JPG
    IMG_0572.JPG
    1.9 MB · Visningar: 211
  • IMG_0573.JPG
    IMG_0573.JPG
    1.8 MB · Visningar: 197
  • IMG_0575.jpg
    IMG_0575.jpg
    734.8 KB · Visningar: 186
Det är så jäkla synd, en annars så fin hoj i superskick, vars nästan all uppmärksamhet går (i mina ögon) till att man bara mår dåligt av den där stänkskärmen, som i princip förstör allt.
Vill minnas att min polares polkaretta som han hämtade helt ny från firma (svensksåld) inte hade den skärmen. Eller så hade han skruvat bort den samma dag. Jag förstår hur du tänker, original är ju original. Men att en enda detalj kan förstöra allt är tråkigt.
 
Var på EICMA i början av veckan och det var ganska lätt att utse den snyggaste hojen. Skulle bytt plats på den och den där nya som inte har ett streck rätt...

Kan inte vara helt lätt att vara Yamaha. Göra en perfekt hoj på en gång. Och sedan försöka överträffa den.
Fast måste erkänna att jag nog skulle kunna varit spekulant till den nya -15 modellen ändå. Jag tror nämligen att den kommer vara riktigt trevlig att köra. Men... den finns ju inte med det röd/vita färgschemat...
 
Kan inte vara helt lätt att vara Yamaha. Göra en perfekt hoj på en gång. Och sedan försöka överträffa den.
Fast måste erkänna att jag nog skulle kunna varit spekulant till den nya -15 modellen ändå. Jag tror nämligen att den kommer vara riktigt trevlig att köra. Men... den finns ju inte med det röd/vita färgschemat...

Haha ja dom nailade det direkt, även om jag diggar 2004 - 2006 med :) Men visst kommer den nya vara grym att köra och är top of the line gällande tekniken, men designen... Jag skrev lite tankar om den nya här: http://dsl-fzr.deviantart.com/art/Sportbike-Sketch-R1-Render-498118009
 
Det är så jäkla synd, en annars så fin hoj i superskick, vars nästan all uppmärksamhet går (i mina ögon) till att man bara mår dåligt av den där stänkskärmen, som i princip förstör allt.
Vill minnas att min polares polkaretta som han hämtade helt ny från firma (svensksåld) inte hade den skärmen. Eller så hade han skruvat bort den samma dag. Jag förstår hur du tänker, original är ju original. Men att en enda detalj kan förstöra allt är tråkigt.

Jag kan förstå dig och håller med om att förlängningen av bakskärmen i mitt tycke inte heller är vacker.

MEN eftersom det inte är min hoj och förlängningen går snabbt att skruva av så är inget förstört som blir svårt att återställa.

Jag skulle inte gjort på samma vis och inte med den hojen men det tar inte bort faktum att jag gillar att någon gör det man vill! :tummenupp
 
Det utlovades ju lite bilder på hojen av mer detaljerad sort.

Börjar med lite lätt metallporr...
M2.jpg

Kolfiber... i Alu:
M3.jpg

Spegelvy:
M1.jpg
 
Bara för att gå emot strömmen så tycker jag att stänklappen passar in och ska vara kvar :) den känns mer udda och original med den kvar.

Grymt det du gör med hojen och helt sanslöst vilken puts du får till på allt :yoparty:rock
 
Fantastiskt bra jobbat!! :)

Men jag har en liten fundering och håller inte alls med.. Min drömhoj från den tiden är Kawasaki ZX9R 1998, bike hade stor text "PROVKÖR MED 300 KM/H PÅ MÄTAREN" och vad ja minns vann även ZX9R masterbike det året?! Så att R1 skulle vara en milstolpe prestandamässigt håller inte ja med om:7peta

Putsa på:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp /5
 
Så jäkla härligt att se en i det här skicket när man mest är van att få in riktiga lik på firman eller såna som varit stulna och gått på varvstoppet i förorten! Händer dock någon gång om året att det faktiskt kommer in fina med bra historik men det är inte ofta och inte i det här skicket :tummenupp
 
Både du och jag har ju haft en väldig tur och hittat våra cyklar innan någon hunnit byta till stålomspunna bromsslangar och schabblat bort orginalen. Men hur ska man ställa sig den dagen de behöver bytas ut, för det är väl någon åldersgräns antar jag (hittar inga uppgifter i servicemanualen)?
Enligt Parts Sweden kostar slangar till en R6 en bit över 3000:-, det är nästan så man får börja lägga undan redan nu:http://www.partssweden.se/yzf-r6srsrc-2003/front-master-cylinder

Har aldrig tänkt på det förut, borde jag sluta tänka? :va
 
Både du och jag har ju haft en väldig tur och hittat våra cyklar innan någon hunnit byta till stålomspunna bromsslangar och schabblat bort orginalen. Men hur ska man ställa sig den dagen de behöver bytas ut, för det är väl någon åldersgräns antar jag (hittar inga uppgifter i servicemanualen)?
Enligt Parts Sweden kostar slangar till en R6 en bit över 3000:-, det är nästan så man får börja lägga undan redan nu:http://www.partssweden.se/yzf-r6srsrc-2003/front-master-cylinder

Har aldrig tänkt på det förut, borde jag sluta tänka? :va

Det var ju ett hyffsat kilopris. Man får hoppas dom håller ett tag till.
Till denna hoj så blir det dock den vägen det ska vandras :huvet :4skrika:gnissla
 
Xmax, har du aldrig funderat på att köra R1:an i bänk? Det skulle väl vara trevligt att se att den presterar vad Yamaha tänkt sig?

Jag fick den idén för ett tag sen och tycker det skulle vara skönt att få ett kvitto på att det inte är några B-exemplar jag fått tag i. Eller så blir det jäkligt tråkigt... Men i mitt fall skulle det framför allt vara kul att se om det är någon skillnad mellan min -00 och -02, alltså de med förgasare.

Bra eller dåligt?
 
Fantastiskt bra jobbat!! :)

Men jag har en liten fundering och håller inte alls med.. Min drömhoj från den tiden är Kawasaki ZX9R 1998, bike hade stor text "PROVKÖR MED 300 KM/H PÅ MÄTAREN" och vad ja minns vann även ZX9R masterbike det året?! Så att R1 skulle vara en milstolpe prestandamässigt håller inte ja med om:7peta

Putsa på:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp /5

Jag har för mig att R1:an vann precis alla tester som fanns det året, i alla länder...utom just Masterbike som väl roddades av Motorrad? Det fanns ju ingen BMW att tala om på den tiden och de kunde ju inte kora samma vinnare som alla andra? :D
Jag hade en -98 Fireblade och en kompis till mig hade en -98 ZX9R som jag körde mycket. Jag minns fortfarande när jag grenslade den första R1:an. Bara det speciella ljudet gjorde at det blev varmt i kroppen... och sen när den lekandes lätt lyfte framhjulet på tvåan redan från låga varv!!!! DET var väldigt häftigt då!!!!

Hondan och Kawan var inte på samma planet och jag minns att tänkte att Mastebiketestet var ett skämt!!! :)
 
Jag har för mig att R1:an vann precis alla tester som fanns det året, i alla länder...utom just Masterbike som väl roddades av Motorrad? Det fanns ju ingen BMW att tala om på den tiden och de kunde ju inte kora samma vinnare som alla andra? :D
Jag hade en -98 Fireblade och en kompis till mig hade en -98 ZX9R som jag körde mycket. Jag minns fortfarande när jag grenslade den första R1:an. Bara det speciella ljudet gjorde at det blev varmt i kroppen... och sen när den lekandes lätt lyfte framhjulet på tvåan redan från låga varv!!!! DET var väldigt häftigt då!!!!

Hondan och Kawan var inte på samma planet och jag minns att tänkte att Mastebiketestet var ett skämt!!! :)

Jag håller med, jag har haft både r1, kawan och firebladen.
Men jag tror zx9an vann masterbike det året?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top