Bandit 1250-tråden

Lite svårt för mig att avgöra men jag upplever inga problem med min men den har bara rullat 200mil än. Men om du kollar på sidan 22-23 diskuteras detta problem av : Adnil
 
Hej
Funderar på att köpa en GSX 1250fa, var hos en handlare i höstas och provkörde en sådan. Härlig hoj med bra aerodynamik och gott vrid.
Men när den var varmkörd var det svårt att lägga i 1:an utan att det blev ett klonk/hugg i motorn, ibland gick det bra, och alla andra växlingar funkade perfekt.
Är detta modellspecifikt för Bandit eller var det något fel på just detta exemplaret.

Har haft min 09 sen den gått 200 mil nu 1900 mil, den har alltid vart klonkig när man lägger i ettan, mao inget att oroa sig över. Köpa begagnad Bandit hör till bland de mer säkra begagnad köpen man kan göra.
 
Tog en testsväng idag för att köpa lite kamerafästen till nya hjälmen. Snart vår :banana
 
Fortsätter väl spamma på här medans jag sakta men säkert betar av paketen med grejjer som trillar in! Igår monterades längre dogbones, 2.5mm höjning bak(återstår att se om det känns för högt), PUIG ruta och kylarskydd.
qfyXVlMl.jpg

Pipan och tailtidy ramlade in idag. Pipe werx tri-oval
carbon och likadan tailtidy som Checker skaffade längre upp på den här sidan sidan, den sistnämnda har jag inte monterat än.
tempFileForShare.jpg
Utan DB-killer, var inte särskilt stor skillnad med. Ljudet gör sig faktiskt bra i filmen, som omväxling.
 

Bifogat

  • 20150223_165600.jpg
    20150223_165600.jpg
    1.2 MB · Visningar: 56
Fortsätter väl spamma på här medans jag sakta men säkert betar av paketen med grejjer som trillar in! Igår monterades längre dogbones, 2.5mm höjning bak(återstår att se om det känns för högt), PUIG ruta och kylarskydd.
Pipan och tailtidy ramlade in idag. Pipe werx tri-oval
carbon och likadan tailtidy som Checker skaffade längre upp på den här sidan sidan, den sistnämnda har jag inte monterat än.

Utan DB-killer, var inte särskilt stor skillnad med. Ljudet gör sig faktiskt bra i filmen, som omväxling.

Kul med paket!
Det ska bli spännande att se var du väljer att sätta reflexen eller om du väljer bort den. Det medföljde ju en liten rackare. Efter lite funderande så valde jag att gå på en självhäftande e-godkänd reflex som jag köpte på mekonomen för 20:- 30x70mm. Snyggast hade det nog varit utan men, men...

bakis.jpg
 
Till att börja med ska jag beställa en ny skylt av mindre nya formatet och kommer nog köra utan skylthållaren. Ska inte besiktiga förrän 2016 :) På förra hojen spraylimmade jag fast typ en sån som du har längst ner på skylten så att den stack ner lite nedanför skylten, det sa dom inget om när jag besiktade den iaf!

Hur är passagerarfotpinnarna på andra hojar? Mina verkar vara lite dåligt med "fjädring" i, så dom åker ner.
 
Last edited:
Jag har den mindre skylten 150 x 170mm. Jag testade också utan skylthållare och reflex, något ska man ju göra i väntan på lite varmare väder:)

RRR.jpgbakis.jpg
 
Last edited:
Då har man påbörjat modifieringarna inför våren. Första förändring blev en Tail Tidy från R&G. Bra passform och kvalitet och skapligt enkel att montera.

View attachment 416022
View attachment 416023
View attachment 416024

Satte dit min igår! Fick dock inte skyltljuset att funka, testade med alla kabelhärvor man fick med. Original funkade när jag kopplade in den. Och passformen behövde lite övertalning för att komma på plats.
Verkade också som att det saknades några sidor i monteringsanvsningen.. Hade t.ex. typ 2 kabelhärvor och lite annat över. Den plastbiten/lådan? som satt i originaltailen som stänkskydd mot stötdämparen, ska man få dit den på den nya tailen?

Det såg bra ut iaf!

Testade 2.5mm höjning bak, det funkade inte riktigt för mig. Så har två stycken hundben liggandes om nån är sugen på höjning. Kostade 700, finns för 500 för avhämtning i Strängnäs eller i Södertälje under dagtid.
LustRacingSuspensionLinks-x.jpg
 
Satte dit min igår! Fick dock inte skyltljuset att funka, testade med alla kabelhärvor man fick med. Original funkade när jag kopplade in den. Och passformen behövde lite övertalning för att komma på plats.
Verkade också som att det saknades några sidor i monteringsanvsningen.. Hade t.ex. typ 2 kabelhärvor och lite annat över. Den plastbiten/lådan? som satt i originaltailen som stänkskydd mot stötdämparen, ska man få dit den på den nya tailen?

Det såg bra ut iaf!

Testade 2.5mm höjning bak, det funkade inte riktigt för mig. Så har två stycken hundben liggandes om nån är sugen på höjning. Kostade 700, finns för 500 för avhämtning i Strängnäs eller i Södertälje under dagtid.
LustRacingSuspensionLinks-x.jpg
Samma här. Lösningen var att fasvända kablarna rött till svart och svart till rött. Jag var på väg att reklamera och skrev ett brev men för mej var lösningen löjligt enkel!
 
Samma här. Lösningen var att fasvända kablarna rött till svart och svart till rött. Jag var på väg att reklamera och skrev ett brev men för mej var lösningen löjligt enkel!

Var samma här! Funkar fint nu :banana Tack!
 
Last edited:
Igår blev det 25 mil! Har man kört KTM för länge när man har ryggsäcken full med verktyg för att kunna efterdra saker som vibrerar loss? Edit: Snodde polarens bild från Street triple tråden och slängde in.

attachment.php
 
Last edited:
Igår kopplade jag in holeshot EFI boxen med stage 2 inställningar, har inte satt tillbaka tanken än så har inte provstartat dock! Ska kapa bort locket på luftburken ikväll så kanske man kan provstarta! Fick inga felkoder när jag vred på tändningen iaf, så antar att jag har kopplat rätt.

Ska bli spännande att se om det blir stor skillnad, har ju knappt vant mig vid hojen i normalutförande än.

Någon som kör med holeshot kit?
 
Last edited:
Igår kopplade jag in holeshot EFI boxen med stage 2 inställningar, har inte satt tillbaka tanken än så har inte provstartat dock! Ska kapa bort locket på luftburken ikväll så kanske man kan provstarta! Fick inga felkoder när jag vred på tändningen iaf, så antar att jag har kopplat rätt.

Ska bli spännande att se om det blir stor skillnad, har ju knappt vant mig vid hojen i normalutförande än.

Någon som kör med holeshot kit?

Vad innehåller kitet?
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top