Bandit 1250-tråden

Å idag var nog den sista turen för året, ca 800 mil den här säsongen blev det:tummenupp

IMG_2748.JPG
 
Last edited:
Är på jakt efter en 1250 N 08 uppåt för runt 50 med inte för höga mil. Om någon har säljtankar så är det bara att skicka PM.
 
Last edited:
Gjorde en kontroll av ventilspel igår på min 1250 -08.
Hojen har gått 2491 mil, allt såg bra ut och inget att justera :)
Tog ca 3 timmar.DSC_0772.jpg
 
Plocka bort sadel,tank. Lossa och blocka bort tändspolar/tändhattar. Lossa nedre kylarslang vid ramröret på vänstersida. Ta ett kärl och ha kylvattnet i. Plocka bort termostathuset över ventilkåpan.Lossa vevhusventilationen och skruva loss ventilkåpan.Lite trångt är det,jag tog ut kåpan åt vänster. 0,10-0,20 mm på insug och 0,20-0,30 på avgas.
Lycka till / Lasse
 
OK. Min har gått 1900 mil så jag kör nog en säsong till innan det är dags.
Gör så, det är nog ingen fara. När det var dags för min 1800-milaservice(?) och därmed ventiljustering så sa de typ: "Vill du att vi ska kolla ventilerna? Det kommer kosta dig ett par tusen extra till ingen nytta, vi har aldrig någonsin behövt justera ventilerna i ett så här pass tidigt skede". Mitt svar blev nej - och nu har hojen rullar problemfritt i 3000 mil utan ventiljustering.
Dessa japaner :yoparty
 
Gör så, det är nog ingen fara. När det var dags för min 1800-milaservice(?) och därmed ventiljustering så sa de typ: "Vill du att vi ska kolla ventilerna? Det kommer kosta dig ett par tusen extra till ingen nytta, vi har aldrig någonsin behövt justera ventilerna i ett så här pass tidigt skede". Mitt svar blev nej - och nu har hojen rullar problemfritt i 3000 mil utan ventiljustering.
Dessa japaner :yoparty

Ventiljusteringen ska väl göras vid 2400 enligt bok?
 
Ventiljusteringen ska väl göras vid 2400 enligt bok?
Därav frågetecknet: "1800-milaservice(?)". Mindes inte riktigt vilken service det var, har varit så många sedan jag köpte den för lite drygt två år sedan.

Fan, då har ju hojen rullat 3600 mil nu. Har ju inte kollat mätaren sedan början på december, men jag trodde faktiskt att jag bara var uppe i 3000 :3freak
 
Lite varstans i Europa så börjar GSX1250FA dyka upp i rött, har dock inte sett att den ska släppas i rött i Sverige. Men den kanske ska ha premiär på MC-mässan i Stockholm. Jag tycker att den är riktigt läcker vad tycker ni?
$_57.jpg
$_57.jpg
 
Då har man påbörjat modifieringarna inför våren. Första förändring blev en Tail Tidy från R&G. Bra passform och kvalitet och skapligt enkel att montera.

IMG_1114.JPG
IMG_1113.JPG
IMG_1127.JPG
 
Styret passar perfekt och justermånen är minst lika god som original. Jag valde mellan Superbike som är lågmodell och Nakedbike som är en lite högre modell och jag känner mig supernöjd med mitt val. Färgen på styret är antrazite. Några bilder på före och efter.

old1.JPG
new1.JPG
old2.JPG
new2.JPG
 
H_____P: Blir bra det där:tummenupp Checker: Tackar!

Vad är det för Tidy Tail och styre som du har på din hoj?

Med ganska enkla medel kan man få hojen lite mer personlig så den passar både körställning och ergonomi lite bättre. Höjden på det nya SLS styret inkl. klämmbockarna blir ungefär samma som originalstyret. SLS styret är något bredare och något mindre vinkel.
 

Lite osäker på exakt vilken modell av styret jag har, det är iaf ett LSL X01 Fatbar i kolfiberlook.
Undertailen är Ermax. Kan rekommendera TRW fotpinnarna som din nästa uppgradering.DSC01586.JPG
 
Tjena!

Inhandlade en blå 08:a utan kåpor igår i princip original förutom en ruta och topbox. Han hade dock inte fått med ägarmanualen när han köpte den, har inte heller hittat nån digital. Nån som vet vart man kan hitta den? Har hittat servicemanualen men inte den vanliga.

Var tvungen att leda ut den till vägen(var isigt som fan på gården) och ta en liten provsväng idag! Ny ljuddämpare står först på önskelistan.
 
Hej

Grattis till en fin hoj.

Ägarmanualen på svenska beställde jag hos en Suzukihandlare i Borås, Bergmans Motor. Jag tror jag betalade 200:-
 
Hej

Grattis till en fin hoj.

Ägarmanualen på svenska beställde jag hos en Suzukihandlare i Borås, Bergmans Motor. Jag tror jag betalade 200:-

Tackar! Får svänga förbi Sulas som ligger här i närheten och se om dom kan beställa hem en.
 
Hej
Funderar på att köpa en GSX 1250fa, var hos en handlare i höstas och provkörde en sådan. Härlig hoj med bra aerodynamik och gott vrid.
Men när den var varmkörd var det svårt att lägga i 1:an utan att det blev ett klonk/hugg i motorn, ibland gick det bra, och alla andra växlingar funkade perfekt.
Är detta modellspecifikt för Bandit eller var det något fel på just detta exemplaret.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top