Val av återfallshoj 2.0

Tack för hjälpen så länge, men med fler inputs kommer fler frågor:gnissla Är det någon som har erfarenhet med Aprilia RSV4 och hur den är på gatan? Jag kan ju tillägga att jag hade inga som helst problem med körställningen på Daytonan. Som ni kanske förstår så är jag ute efter något dyl men det får inte bli jobbigt att köra 20-30-kanske 40 mil. Det gäller även körbarhet, dämpning mm och inte bara sittställning. Tänkte provsitta till helgen och se:tummenupp

Aprilian är jättemycket men inte praktisk....

Skjutsa med den används på guantanamo som den sista och värsta metoden för att få fångar att prata...
Utrymmet under cutsen används till att förvara EN cigarett eller 1dl luft ojämnt fördelad...
Bränsleekonomin är sjukt bra om man jämför med en cheva van från -75...
Gasresponsen är lite dålig långt ner i registret vilket tillsammans med kort hjulbas gör den "intressant" på bakhjulet(mappning kan lösa detta).

Sen är det en av de vackraste mc skapelser som gjorts med ett ljud utan motsvarighet och ska du bromsa samt svänga agressivt är det få som slår den.

Tack för hjälpen så länge, men med fler inputs kommer fler frågor:gnissla Är det någon som har erfarenhet med Aprilia RSV4 och hur den är på gatan? Jag kan ju tillägga att jag hade inga som helst problem med körställningen på Daytonan. Som ni kanske förstår så är jag ute efter något dyl men det får inte bli jobbigt att köra 20-30-kanske 40 mil. Det gäller även körbarhet, dämpning mm och inte bara sittställning. Tänkte provsitta till helgen och se:tummenupp

Jag hade fan köpt en RSV4 alla dar i veckan, men den går väl knappast att försäkra för någonting mindre än en förmögenhet? Någon som har något förslag på var man försäkrar en sådan vettigast?

Eller tjöp en Tuono V4 och få prestanda som nämnda hojar, ljud och opraktiskhet som RSV4 men rimlig försäkring...

Jag hade fan köpt en RSV4 alla dar i veckan, men den går väl knappast att försäkra för någonting mindre än en förmögenhet? Någon som har något förslag på var man försäkrar en sådan vettigast?
Du kan prova med Länsförsäkringar. Avställbar är nog ett måste.

Eller tjöp en Tuono V4 och få prestanda som nämnda hojar, ljud och opraktiskhet som RSV4 men rimlig försäkring...

Vadå opraktisk? Tuonon är rena touringhojen! Tycker man att den är obekväm så har man inte kört tillräckligt långt. Jag köpte min i maj förra året och nu står det 2 300 mil på mätaren. Det enda som den inte är riktigt bra till är kökörning i stan.

Och tycker fortfarande att den är opraktisk? Du måste ha fått ihop ganska många mil under den tiden.
Drygt 1700 bara, mest för att det inte ens blev 300 ifjol. Gubbens Bandit ser jag som praktisk. Och jämfört med övriga hojar som fanns bland alternativen här i tråden kanske TV4an kan ses som praktisk också... Den går att åka touring på och funkar med skjuts. Dock inte packa enkelt utan stor tankväska och regnar det blir man väldigt blöt. Bakifrån.

Men!

Det är den argaste och mest oansvariga hoj jag kört. Touring funkar men blir ganska trist, och alla turer på gata där jag åkt ensam har haft en förmåga att bli 2-3 timmars tokgasande på så krokiga omvägar jag kan hitta. Att åka mot ett mål tillsammans med sambo på sin gixxer blir ofta bara "vill hem".

Det är ganska opraktiskt för mig. Men det roligaste jag gjort utanför bana på många år...

Last edited:
Drygt 1700 bara, mest för att det inte ens blev 300 ifjol. Gubbens Bandit ser jag som praktisk. Och jämfört med övriga hojar som fanns bland alternativen här i tråden kanske TV4an kan ses som praktisk också... Den går att åka touring på och funkar med skjuts.

Men!

Det är den argaste och mest oansvariga hoj jag kört. Touring funkar men blir ganska trist, och alla turer på gata där jag åkt ensam har haft en förmåga att bli 2-3 timmars tokgasande på så krokiga omvägar jag kan hitta. Att åka mot ett mål tillsammans med sambo på sin gixxer blir ofta bara "vill hem".

Det är ganska opraktiskt för mig. Men bland det roligaste jag gjort utanför bana de senaste åren...

Arg och oansvarig - där är vi helt eniga! Touring för mig är, precis som du beskriver det, tokgasande på så krokiga omvägar det går att hitta. Mina 2 300 mil har har till största delen körts på just den typen av vägar. Touring-aspekten är att det faktiskt går att köra 100 mil på en dag utan att man är ledbruten efteråt. Faktum är att det är jobbigare att köra motorväg i samma körställning än aktiv körning på en 70-väg där man hela tiden rör på kroppen. Kan bara tillägga att Tuonon är det mest hysteriska och underhållande jag någonsin provat på.

Här kommer en uppdatering i ämnet. Har i dag varit och provsuttit:
R1 -09
ZX-10 -10
Hayabusa från -08
675 Daytona -10, mest för att känna skillnaden i sittställning (minnet är bra men kort):huvet:tungan

Det som slog mej var att ingen av bågarna kändes så mkt större än någon annan, dock kändes givetvis daytonan lite lättare. Jag är 168cm lång (kort) så det är lite viktigt att den inte känns för aggressiv i sin sittställning. Blev positivt överraskad av ZX-10 som inte alls var så aggressiv som jag trodde.

Kontentan är väl att jag inte blivit ett dugg klokare:huvet:crash

Här kommer en uppdatering i ämnet. Har i dag varit och provsuttit:
R1 -09
ZX-10 -10
Hayabusa från -08
675 Daytona -10, mest för att känna skillnaden i sittställning (minnet är bra men kort):huvet:tungan

Det som slog mej var att ingen av bågarna kändes så mkt större än någon annan, dock kändes givetvis daytonan lite lättare. Jag är 168cm lång (kort) så det är lite viktigt att den inte känns för aggressiv i sin sittställning. Blev positivt överraskad av ZX-10 som inte alls var så aggressiv som jag trodde.

Kontentan är väl att jag inte blivit ett dugg klokare:huvet:crash

Haha, ja det är inte lätt...det är i slutändan detaljer kanske som avgör vilken du väljer. Kawan verkar gå som satan, kolla den här snubben när han rastar den.:tummenupp
https://www.youtube.com/watch?v=iGsTcmLG7dU

Jag slog i dag till på en 2010 Aprilia RSV4, hoppas hon kommer att behandla mej väl.:D:Bugar

Det blev ett köp med hjärtat kan man säga :tummenupp

Tack för all nyttig input så hoppas jag vi ses på vägarna i sommar:yoparty

Jag slog i dag till på en 2010 Aprilia RSV4, hoppas hon kommer att behandla mej väl.:D:Bugar

Det blev ett köp med hjärtat kan man säga :tummenupp

Tack för all nyttig input så hoppas jag vi ses på vägarna i sommar:yoparty

Nu känner jag att jag är lite avundssjuk. :tummenupp

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...