Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
PH har väl dom tunga rhinokulorna?

Läckert.

Ja dessa PH är 350 grains (22,7 grams) Full Metal Jacket for Dangerous Game !
Den ger lite skön axelmassage men absolut inte obehagligt på något sätt ! Bössan väger 3,9 kg utan kikare
och har en ganska rak Monte Carlo kolv med gummidämpare .
Sako har tidigare sålt en modell som heter Finnbear i samma kaliber men den lär vara betydligt lättare och lär sparka som f-n !
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
K
Ja dessa PH är 350 grains (22,7 grams) Full Metal Jacket for Dangerous Game !
Den ger lite skön axelmassage men absolut inte obehagligt på något sätt ! Bössan väger 3,9 kg utan kikare
och har en ganska rak Monte Carlo kolv med gummidämpare .
Sako har tidigare sålt en modell som heter Finnbear i samma kaliber men den lär vara betydligt lättare och lär sparka som f-n !

350? Fick för mig dom skulle köra 380. Antagligen blev väl rhinokulorna lite för hårda för 375hh, men 350 är ju knappast fy skam.:crash

Rekyl kan vara förrädiskt, ett sätt är att hitta en lättare laddning som samskjuter att öva med, när det är skarp märks det inget oavsett rekyl...
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
K

350? Fick för mig dom skulle köra 380. Antagligen blev väl rhinokulorna lite för hårda för 375hh, men 350 är ju knappast fy skam.:crash

Rekyl kan vara förrädiskt, ett sätt är att hitta en lättare laddning som samskjuter att öva med, när det är skarp märks det inget oavsett rekyl...

Jag är osäker vilka olika sorter de finns av kulor osv. men dom här två sorterna råkade handlarn ha hemma och jag måste ju köpa nånting att testa med . Dom kändes riktigt bra båda sorter ! :tummenupp
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Cawa; Får man fråga vad du fick betala för .375:an? Jag är väldigt sugen på något grövre i kaliberväg. Typ en .458 Lott.. :näsblod
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Cawa; Får man fråga vad du fick betala för .375:an? Jag är väldigt sugen på något grövre i kaliberväg. Typ en .458 Lott.. :näsblod

Jag vill inte berätta exakt vad jag betalade men jag tycker att de var ett bra pris mellan 5 och 8.000 sek .
Med tanke på att bössan är i princip i nyskick förutom 2 nästan osynliga skrapmärken på kolvens vänstra sida . Dom kommer ju i vilket fall "första gången" man tar ut den i skogen !

Sen med tanke på priset på ammunitionen så lär ju knappast mekanismen vara utnött på en bössa från 1989 . Ett hett tips för köpsugna är att Widforss håller på att samla vapen nu till vårens stora vapenauction !

Den drar igång någon gång i början av maj men de kan komma ut vapen som de är bråttom att sälja till försäljning lite när som helst . Håll ett öga på Widforss auktioner för licensvapen ! :tummenupp
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Cawa; Får man fråga vad du fick betala för .375:an? Jag är väldigt sugen på något grövre i kaliberväg. Typ en .458 Lott.. :näsblod

Widforss Snart kommer vår första Rigby för visning 2 weeks ago · Visa på Facebook·Share
STÖRSTA REAN NÅGONSIN PÅ WIDFORSS!

På onsdag den 25:e kl 10 börjar vår stora rea på Fredsgatan. Då butiken nyligen bytt ägare rear vi ut stora delar av vårt sortiment till fantastiska priser. Missa inte detta tillfälle att komplettera Din jaktutrustning !

:7peta
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Walter Borg började sin REA idag, och annonserade ut auktionen likaså. Lite mindre Liiidingö på Walter. #gilla
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Walter Borg började sin REA idag, och annonserade ut auktionen likaså. Lite mindre Liiidingö på Walter. #gilla

Tycker ändå att Fabian och den andra i kassunen är långt ifrån några östermalmstyper. Plus att de faktiskt har koll på vapen. Mer än vad man kan säga om någon på Widfors. Men kommer det bli ny personal där eller?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tycker ändå att Fabian och den andra i kassunen är långt ifrån några östermalmstyper. Plus att de faktiskt har koll på vapen. Mer än vad man kan säga om någon på Widfors. Men kommer det bli ny personal där eller?

Jag har bara varit nere där någon gång, och jag gick raskt därifrån för jag tyckte det var nedlusat med snobbar, sådana där töntar som håller på med vad som helst så länge det är dyrt. Låter bra om det ändrats.

Bäst är ändå MK Jakt & Fritid, kan inte se något bättre med någon annan jaktaffär jag besökt, förutom i USA.
:)

Åk till MK, lite längre bort, mycket bättre.

EDIT:
Jag skrev att Widforss är snobbigt, du svarade att de är bra, bättre än... Widforss? :va
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Jag har bara varit nere där någon gång, och jag gick raskt därifrån för jag tyckte det var nedlusat med snobbar, sådana där töntar som håller på med vad som helst så länge det är dyrt. Låter bra om det ändrats.

Bäst är ändå MK Jakt & Fritid, kan inte se något bättre med någon annan jaktaffär jag besökt, förutom i USA.
:)

Åk till MK, lite längre bort, mycket bättre.

EDIT:
Jag skrev att Widforss är snobbigt, du svarade att de är bra, bättre än... Widforss? :va

Jag har ingen åsikt om vilken butik som är bättre eller sämre !
Jag har inte heller någon som helst erfarenhet av varken Walter eller Widforss tidigare utan de råkade bara vara så att Widforss var den enda i hela Sverige faktiskt som dök upp när jag googlade efter beg Sako Hunter 375 H&H till salu at that time ! Widforss hanterade min affär proffsigt och till full belåtenhet ! :tummenupp
 
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Efter det tråkiga bemötandet jag fick på Widforss som nybliven med jägarexamen kommer jag aldrig sätta min fot där igen. Snobbigt, drygt och rent otrevligt. Walter Borg var raka motsatsen och där har jag handlat mycket sedan dess. :tummenupp
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
EDIT:
Jag skrev att Widforss är snobbigt, du svarade att de är bra, bättre än... Widforss? :va

Du skrev att Walter hade rea. Lite mindre snobbigt där. Jag svarade att dom i alla fall kan vapen. Inte ens det kan widfors skrev jag sen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Efter det tråkiga bemötandet jag fick på Widforss som nybliven med jägarexamen kommer jag aldrig sätta min fot där igen. Snobbigt, drygt och rent otrevligt. Walter Borg var raka motsatsen och där har jag handlat mycket sedan dess. :tummenupp
Allt är irriterande där, även kunderna
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har bara varit nere där någon gång, och jag gick raskt därifrån för jag tyckte det var nedlusat med snobbar, sådana där töntar som håller på med vad som helst så länge det är dyrt. Låter bra om det ändrats.

Bäst är ändå MK Jakt & Fritid, kan inte se något bättre med någon annan jaktaffär jag besökt, förutom i USA.
:)

Åk till MK, lite längre bort, mycket bättre.

EDIT:
Jag skrev att Widforss är snobbigt, du svarade att de är bra, bättre än... Widforss? :va

Torsbo tycker jag är värt resan.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top