jpe70
Twinverkstan
Lägre tryck har man för att få större yta mot asfalten, inte nödvändigtvis för att få upp temperaturen. Det kan till och med sänka den eftersom det blir bättre avledning i den större kontaktytan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jo.... körde sportsmart2 i sommras jättegoa !
Vilka av dessa kräver däckvärmare?
Mvh,
Ingvar
har haft båda, å jag har varit nöjd med båda. 700mil med sportmax sporsmart2 samt en jäkla massa bandagar.
2an va grym den me, men jag upplevde som att bakdäcket va sämre i ösregn faktiskt. gillade framdäcket![]()
Hur står sig sportsmart2 mot 1an? Är den också 50%gata o 50%bana däck?
Hur funkar D211 GP Racer? Nån som provat utan värmare?
Hur står sig sportsmart2 mot 1an? Är den också 50%gata o 50%bana däck?
Hur funkar D211 GP Racer? Nån som provat utan värmare?
GP racer marknadsfördes från början som ett klubbracedäck. De går att använda utan värmare men det är inget jag rekommenderar.
GP racer marknadsfördes från början som ett klubbracedäck. De går att använda utan värmare men det är inget jag rekommenderar.
Satsa på att hitta beggade Supercorsa i sc serien. Dom värms upp snabbt och du får ekonomi och ett underbart fäste![]()
Tror det sitter Supercorsa på min original från fabrik. Har funderat på att byta bort dem mot ett par Sportsmart2. Vad tycker du om de Hobbe ? *s*

Tror det sitter Supercorsa på min original från fabrik. Har funderat på att byta bort dem mot ett par Sportsmart2. Vad tycker du om de Hobbe ? *s*


Inte så konstigt, har du inte ställbara värmare blir Sportsmart överhettade i ytan av värmarna och lite halkiga innan de jämnar ut sig. Been there, done that. Man sparar däcken, men har fördel av att plocka av värmarna tidigt så de hinner svalna lite. Iaf enligt min magra erfarenhet.Jag är för dålig för att känna någon skillnad mellan 1 och 2, men jag tycker att båda är ruskigt sköna att köra både på väg och på bana. Jag har aldrig känt att jag inte kan lita på dem, i torrt eller vått. Däcken klarar långt mycket mer än jag gör. På bana har jag kört både med däckvärmare och utan. Lustigt nog har jag kört snabbare när jag inte har använt däckvärmare utan bara tagit ett lugnt utvarv...
D211GP har jag aldrig testat.
Runt 1.15-1.16 på 1ornavad kör ni för tider på Gelleråsen som säger att sportsmart2 funkar bra?
Runt 1.15-1.16 på 1orna
Fast det är lättare med spetsigare profil, det ska jag inte säga nåt om.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |