Saker som var bättre förr, 1-100

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
1. När det var rave så var det inte på en fotbollsarena i Göteborg i dagsljus med efterföljande direktsändning på SVT.

Summerburst? Vad är det för trams?
 
Tacka vet jag docklands när det begav sig :)

2. Inget miljögnäll så fort en bil har en motor som låter härligt. Vem fan vill ha en prius?
 
3. Han/Hon, inget jävla Hen
 
4. Förr styrde man hojen själv. Nu ska datorn säga vad som är ok. Kan lika gärna ta bilen nu.
 
5. Kroppen - förr var man superman, nu blir man ett darrigt asplöv efter 15 koppar kaffe.
 
6. Musiken
Var fan är nutidens Neil Young, The Jesus And Mary Chain och Guns 'n' Roses?
 
6. Humorn!

Monty Pythons Life of Brian lixom, så jävla kränkta hela länder blev, underbart!

Seth MacFarlanes tuttsång på Oscarsgalan är väl det roligaste som kommit på sisa tiden, den lyckades ju uppröra några iaf. :D
 
Toleransen i allmänhet, nu är nivån ute i samhället hård och kall, ingen bryr sig, bara "jag jag jag"
 
Du borde flytta ut på landet ett tag.


Så du får upp hoppet för mänskligheten, där du härbärgerar lär du bara förlora den ännu mer.
Kanske det men det är ju lantisarna som tar över stan, snart finns det bara ståkkålmare på vischan.
Jag är skeptisk.
 
Kanske det men det är ju lantisarna som tar över stan, snart finns det bara ståkkålmare på vischan.
Jag är skeptisk.

Stad är bekvämt och man kan vara utan påverkan av andra, man kan helt enkelt sköta sig själv och skita i andra.

Så nej, det är inte lantisar ni får dit, det är de som inte klarar sig bland resterande fungerande människor.
 
Hojarna var snyggare
Bilarna var snyggare
Tjejerna var snyggare
Jag var snyggare
Inga fartkameror
Riktiga motorer i fritidsbåtar (dvs 1-2-3 cyl Albin, Penta mm)
Saker var gjorda för att hålla - inte under den ettåriga garantitiden utan under ett helt yrkesliv. Tex kameror, verktyg etc. Detta gäller dock ej fordon tillverkade i GB.
Det var skillnad på olika bilar i konstruktion, kvalitet, slitstyrka, filosofi.
Det gjordes bättre musik
Det skrevs bättre böcker
Sverige hade ett militärt försvar värt namnet, även civilförsvar med beredskap för strömavbrott, naturkatastrofer och stora olyckor

Men å andra sidan

Man fick men för livet av mer komplicerade frakturer
Flera klasskamraters föräldrar hade inga tänder kvar efter 40 års ålder
Många hade inte mer än 6-9 års skolgång
Arbetare hade knappast råd med att resa på semester
Folk dog som flugor i den tyngre industrin
Miljöförstöringen var gigantisk, utsläpp av extremt giftiga ämnen var legio
Censuren (av våld och oönskad politik) var stark i samhället men pedofili sågs som en sexuell "läggning"
Det sociala klimatet i skolorna lämnade mycket övrigt att önska
Minoriteter som samer, romer etc hade i princip inga rättigheter i verkligheten

etc

Det var nog inte bättre förr, men vissa saker var det definitivt.
 
Det är ju på landet som SD växer.

Knappast till följd av invandringsfrågan, det är en fot i arslet efter åratal av maktcentralisering, men det du tror du är inne på är vems åsikt som är rätt.

Det kan debatteras i oändlighet, för precis alla tror att den egna är den rätta.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top