Saker som var bättre förr, 1-100

Folk satt inte och fipplade med telefonen på fikarasten:mad:
Jävlar vad irriterande

Jag tittar inte så mycket på TV, men hamnade plötsligt i zombie-serien "Walking Dead". Först trodde jag det var en dokumentär. Precis så där stapplar folk runt här i Sthlm, på tunnelbaneperronger, trottoarer och whatnot. Det okontaktbara ansiktsuttrycket och den bristande rumsuppfattningen var så perfekt fångad i Walking Dead.

Last edited:
#32 och nu jävlar håller ni räkningen eller jag golar ner varenda jävel till moderatorerna. :finger

#33 -Världen var mindre (inte samma koll på hela världens väl och ve)

Numrerad :fakta :brynad

Förr när man hade gäster så var det ingen som fotograferade maten man bjöd på och la ut den på Instagram till allmän beskådan :)

Förr (jättelääänge sen) kunde man läsa alla tidningar gratis på internettet, nu kräver alla inloggning.

Fredagskvällar! Förr var det tjofadderittan! Nu är det mer däcka innan tolvslaget, nykter.

[video=youtube;oAk_T60Mlzc]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=oAk_T60Mlzc[/video]

Kollektivtrafiken har faktiskt blivit bättre (men mindre kollektiv) på flera mindre orter i Småland.
Tror att det var Sävsjö som först ifrågasatte öststatsfenomenet med tomma bussar som åkte runt enligt tidtabell efter regimens femårsplan.
Numera körs beställningstrafik.
Behöver man transport så ringer man taxi och anger varifrån och vart man vill åka, samt önskad tid.
Taxi samlar ihop beställningarna (om det blir fler) och skickar en passande bil.
Kostar som en bussbiljett.
Det har blivit bättre.

38: Allt annat.

Kanske det men det är ju lantisarna som tar över stan, snart finns det bara ståkkålmare på vischan.
Jag är skeptisk.

Köpte precis hus på landet.. Inte flyttat dit än, men faktiskt.. Börjat kalla stället nueva estockholmo..

Alla tjejer solade topless när jag var ung ! :banana
Hur många gör de idag ? (hemmavid alltså) På Canary Islands , Ibiza , Grekland , Thailand osv gör dom de ju fortfarande men ... :va

Back