FB-statusen var av Victor, gör om gör rätt!
- - - Updated - - -
Farligt nära hmf!
Det var "Linda" som skrev det långa FB-inlägget om roffande zigenare. Det inlägg som övergick till en osande svada om allehanda as och idioter...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
FB-statusen var av Victor, gör om gör rätt!
- - - Updated - - -
Farligt nära hmf!
Det var en rolig artikel.
Du glömde några saker ur artikeln:

Båda de anonyma kvinnorna
Du är innerligt elak. Och rolig.Eller det allra viktigaste, du och korven tycker dom här källorna är bäst!![]()

Hade det inte varit sant kan du vara helt säker på att någon på propagandaministeriet hade gjort det till huvudnyheten på kvart-i-fem ekot. Så vi får helt enkelt hålla oss i 10 minuter till.Det enda hon bekräftade var att hon hade sett "En flitigt delad Facebookstatus från en volontärarbetare" och sedan skriver hon utifrån det. Låter lite vagt att väga in någon djupare bekräftelse i det.
Fast nu var jag sådär jobbigt källkritisk igen => tar på mig PK-struten och skäms.
Anonyma? "Tillsammans med Victor Reis var Mahlea Therese Hellertz och Elisabeth Bergh med och arrangerade hjälpinsatsen. Hellertz och Bergh menar, precis som Ben Amri, att det som skrivits i efterhand är missvisande.
– Jag tycker att rapporteringen om vad som hände är överdriven och rasistiskt vinklad."
Jag uppfattar att mc-folk i grunden oftast är mer toleranta, hjälpsamma och generösa än gemene man. Då smärtar det att Sporthoj allt mer tas över av missnöjda folk och troll som istället borde hänga på Avpixlat och Flashback, eller möjligtvis i kommentarsfälten på Nyheteridag.se.

Vad är problemet, varför skulle dessa människor bete sig på ett annat sätt än andra som kämpar för överlevnad?
Konstigt att ingen filmdet kaoset...

Men dem har ni ju redan dömt ut som källa?Anonyma? "Tillsammans med Victor Reis var Mahlea Therese Hellertz och Elisabeth Bergh med och arrangerade hjälpinsatsen. Hellertz och Bergh menar, precis som Ben Amri, att det som skrivits i efterhand är missvisande.
– Jag tycker att rapporteringen om vad som hände är överdriven och rasistiskt vinklad."
Jag uppfattar att mc-folk i grunden oftast är mer toleranta, hjälpsamma och generösa än gemene man. Då smärtar det att Sporthoj allt mer tas över av missnöjda folk och troll som istället borde hänga på Avpixlat och Flashback, eller möjligtvis i kommentarsfälten på Nyheteridag.se.
Anser du att gemene tiggare från Rumänien eller Ungern kämpar för överlevnad?
I så fal lföreslår jag att de försöker skaffa ett jobb, finns massor med okvalificerade jobb i tex. Bulgarien, Rumänien, Ungern, Moldavien, forna Jugoslavien, och andra mindre utvecklade länder i deras närområde.
Hade det inte varit sant kan du vara helt säker på att någon på propagandaministeriet hade gjort det till huvudnyheten på kvart-i-fem ekot. Så vi får helt enkelt hålla oss i 10 minuter till.![]()
Vi delar en sund skepticism till etablerad media. Skillnaden är att jag rankar några självutnämnda SD-redaktörer ännu lägre. Hade gjort likadant om två medarbetare från VPK, MP eller S hade lekt nättidning, ja eller nån från något annat parti för den delen.
Så åter: Jag är som tidigare nämnt inte förvånad om några detaljer i originalartikeln stämmer men jag är samtidigt jävligt övertygad om att en hel del är ren och skär lögn för att smutskasta romer.
Skulle tro att det var stökigt men att det överdrivs. Det är ju faktiskt inte lika köbaserat som i Sverige ute i världen. Som motpol ska det alltid förringas och daltas bort helt av batiktanterna. Precis som vid en rättegång brukar sanningen ligga någonstans mittemellan vad de olika parterna säger.

Jag vet inte om SDs tidning är mindre trovärdig än centerns eller socialdemokraternas. Att gängse media har noll trovärdighet gällande heta ämnen kring tex romer behöver jag väl inte ens kommentera.Vi delar en sund skepticism till etablerad media. Skillnaden är att jag rankar några självutnämnda SD-redaktörer ännu lägre. Hade gjort likadant om två medarbetare från VPK, MP eller S hade lekt nättidning, ja eller nån från något annat parti för den delen.
Så åter: Jag är som tidigare nämnt inte förvånad om några detaljer i originalartikeln stämmer men jag är samtidigt jävligt övertygad om att en hel del är ren och skär lögn för att smutskasta romer.
Människor är inget annat än ekonomiska enheter, som du väljer uttrycka det som.Det är nog så att du inte vet särskilt mycket om journalistik och om hur svensk mediemarknad är beskaffad.
Men jag inser mina begränsningar, och sätter punkt här med förhoppningen om att du en dag ska inse att det endast är en slump att du är född här. En slump som gett dig rätt att vara en kostnad för staten i 20-30 år innan du ens börjar bära dina kostnader via skattsedeln, fram till pension och ålderdom (som något mindre kostsam än ungdom). Samma kostnad som vi borde ställa mot kostnad för invandring/flyktingmottagning (om man nu sänker sig till den nivå där man räknar på människor likt ekonomiska enheter).
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |