Pickup-besatt.

just den första barnskitsröda. Jag har säkert frågat tidigare, men, är 6,9an nått att ha? jag är trött på chev 6,2, är 6,9 bättre eller sämre?
IDI-lökarna är trevliga faktiskt. Låter som fan när de är kalla och har en trist rotorpump men är i övrigt skottsäkra och förvånansvärt starka. Hade vidareutvecklingen (7.3 IDI) i min första -92:a och med den drog jag upp en traktor som satt fast, kopplad till en landrover som hade flipper 640 på en drailer den inte fick upp.

IDI-rovorna har dessutom din egna lilla, lätt fanatiska fanbase så det finns mycket hjälp och delar att få tag i.
 
Ujujuj den med en kåpa kan vara något för mig !
Blezer 77 axlar och allt, bra eller anus ?

Tjöööp! Sen smäller du ihop en egen kåpa med träpaneler på sidorna.

Tja det är ju GM´s egna axlar men jag har aldrig hört något illa om dom. Fördelen är ju dessutom att det finns en gammal gm-axel i var och varannans hem, skulle det behövat få tag i greyer pronto..
 
Vad använder ni för domkraft till era åk?

Min är ena är typ slut och den andra för klen så jag lär handla en ny nu.
 
Vad använder ni för domkraft till era åk?

Min är ena är typ slut och den andra för klen så jag lär handla en ny nu.

Vi har lite olika på gårn, bla en 5-tonnare. Men ibland använder jag den som hängde med i Forden. Förvånansvärt bra är den.
 
Vad använder ni för domkraft till era åk?

Min är ena är typ slut och den andra för klen så jag lär handla en ny nu.
Traktor, frontlastare!:yoparty Eller vanlig halldunk, brukar sätta ett par battingar under för att få lite mera lyfthöjd.

Jag har kommit över en axel med diffspärr (100%) till min L200, är det värt att byta? (Läs, hur mycket längre in i skogen kommer man med 1x2 innan man fastnar? :rodnar:D)
 
Gemmeldådj

http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_Power_ram_W150_4X4_57375786.htm?ca=11&w=3

- - - Updated - - -

Traktor, frontlastare!:yoparty Eller vanlig halldunk, brukar sätta ett par battingar under för att få lite mera lyfthöjd.

Jag har kommit över en axel med diffspärr (100%) till min L200, är det värt att byta? (Läs, hur mycket längre in i skogen kommer man med 1x2 innan man fastnar? :rodnar:D)

Vi höjde en gemmeldådj och en gammeltjeva i somras. Då tog vi hjullastaren. Smidigt som faen.
 
Tjöööp! Sen smäller du ihop en egen kåpa med träpaneler på sidorna.

Tja det är ju GM´s egna axlar men jag har aldrig hört något illa om dom. Fördelen är ju dessutom att det finns en gammal gm-axel i var och varannans hem, skulle det behövat få tag i greyer pronto..


Såld.
Kewken......
 
Satan vad jobb det blev.. Jag skulle juh bara... Tror dock många känner igen sig i detta.
Det slutar alltid såhär på mina grejjer, sist var det båten och nu är det bilens tur..
2014-11-20 20.48.43.jpg
 
Satan vad jobb det blev.. Jag skulle juh bara... Tror dock många känner igen sig i detta.
Det slutar alltid såhär på mina grejjer, sist var det båten och nu är det bilens tur..
View attachment 413405

Tappade du bort snusdosan i bilen eller? :hihi

Vet hur det är. Vick just nedslag på några bromsör så jag tänkte i helgen passa på att lyfta av flaket, slipa bort all rost från ramen, lacka och dra nya rör runt om. KAN bli att jag patchar lite rost på karossen också så då blir det väl en lack snart med... :gnissla
 
Funderar på att höja Tjevan 3" i vår och kränga på 33" däck. Påverkas komforten nånting då?

Blir att göra fjädringshöjning. Karosshöjning verkade så jäkla meckigt att få dit och jag gillar inte direkt utseendet som blir heller.
 
Funderar på att höja Tjevan 3" i vår och kränga på 33" däck. Påverkas komforten nånting då?

Blir att göra fjädringshöjning. Karosshöjning verkade så jäkla meckigt att få dit och jag gillar inte direkt utseendet som blir heller.

Beror lite på hur du tänker göra. Tjevorna har ju torsionsfjädrar fram och de billigaste/enklaste varianterna av höjsatser så vrider man ju på dom medelst någon insats + klossar bak. Då kan jag tänka mig att det blir lite skillnad jallafall men om det skulle vara dåligt vet jag inte.
Annars spenderar du vintern till att hitta en billig, "riktig" sats där man flyttar ner undre a-armarna, med nya spindlar och snokar runt lite efter ett billigt sätt att skeppa hem.
Höja pickis e kul.
 
Beror lite på hur du tänker göra. Tjevorna har ju torsionsfjädrar fram och de billigaste/enklaste varianterna av höjsatser så vrider man ju på dom medelst någon insats + klossar bak. Då kan jag tänka mig att det blir lite skillnad jallafall men om det skulle vara dåligt vet jag inte.
Annars spenderar du vintern till att hitta en billig, "riktig" sats där man flyttar ner undre a-armarna, med nya spindlar och snokar runt lite efter ett billigt sätt att skeppa hem.
Höja pickis e kul.

http://www.adrenalinemotorsportsllc.com/3suspensionliftkit2000-2006gmtahoeandsuburban.aspx
Var det där kitet jag funderade, hamnar på ca 5k inkl frakt, tull och moms.
Det är inkl nya stötisar.

Jag ska ju inte höja pickis, jag kör ju Suburban (dock är den ju pickisbaserad, så det är ju ungefär samma sak) :)
 
Last edited:
Ska sätta mig och snoka lite där.
Tack för tipset!

F-n man är ju helt grön på det här med jänkare.

Vissa verkar ha svårt att hitta rätt grejjer på ebay. Jag söker så här:

Gå in på ebay, skriv "1996 chevrolet 1500" exempelvis beroende av år och modell.

Sen klickar du "Parts & Accessories" till vänster och efter det "Car & Truck Parts".

Sen har du allt som du kan vara intresserad av. Gå in på "Suspension and Steering" och sen in på "Lift Kits".
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top