TL-tråden - v2 !

Ni som vet allt ...
Vilka trådar skall man bygla för att kunna läsa felmeddelande (kontakten undersadeln)
 
Någon som kör något.. Jag har fortfarade soppa kvar i tanken sen April..:huvet

Nu har vi precis sålt lägenheten och skall vi flytta till hus.. då blir det säker massor av tid över...:gnissla:gnissla
 
Någon som kör något.. Jag har fortfarade soppa kvar i tanken sen April..:huvet

Nu har vi precis sålt lägenheten och skall vi flytta till hus.. då blir det säker massor av tid över...:gnissla:gnissla

Jag va ute och körde Bandit igår :rock
Du kanske ska sälja ut delarna och bygga tillbaka original? Jag vet en intresserad av bakdelen ;)
 
Jag va ute och körde Bandit igår :rock
Du kanske ska sälja ut delarna och bygga tillbaka original? Jag vet en intresserad av bakdelen ;)

Hehe... Ja bakramen är nog minsta problemet att bli av med.:tummenupp

Konstigt att ingen nappade när den var ute i somras på anons..

35k känns inte direkt som ett överpris.... eller är det jag som har för höga tankar om hojen?? :va

Tror iof att det är de nyare hojarna som dalart ganska mycket som ställer till det.. inte många som ser fördelarna med en gammal ombyggd hoj längre..det krävs nog en entusiast för att få sålt hojen..

Men men.. hon tar inte så mycket plats ändå.. och nu är det mesta gjort, så hon får väl stå i garaget och mysa..:tungan
 
Om jag inte redan haft en Tiller hade så hade jag köpt din :tummenupp.
Vanligt folk förstår inte Tillerns rätta värde.......:va
 
tanken är iaf att min ska bli banmässig till sommaren, framförallt gaffel och bromsar som behöver översyn förutom planerna på naket. vore ju kul att pricka in nån bandag med flera entusiaster där, har inte gjort det på evigheter... varför inte gotland?
 
Jag tycker nog som J-Bone att gaffeln kunde varit lite bättre, jag får ingen riktig stil på den .... (tycker dock att bakdämparen är OK)
Finns det någon modernare gaffel som pasar "bolt on "? typ nyare gixxer
 
Jag tycker nog som J-Bone att gaffeln kunde varit lite bättre, jag får ingen riktig stil på den .... (tycker dock att bakdämparen är OK)
Finns det någon modernare gaffel som pasar "bolt on "? typ nyare gixxer

I mitt fall så har jag en GSXR750 K4 gaffel på min och fjädrarna är alltför klena (jag väger ca 90 kg). Originalets fjäderbestyckning passade mig faktiskt bättre men jag bytte pga radiellt monterade ok.
Nu är jag ändå inte nöjd riktigt med bromsarna så får hitta på något där...
 
Någon som kör något.. Jag har fortfarade soppa kvar i tanken sen April..:huvet

Nu har vi precis sålt lägenheten och skall vi flytta till hus.. då blir det säker massor av tid över...:gnissla:gnissla

Körde TL för några dagar sedan. :) :tummenupp
Polaren fylde 40 den 24:e så hade gett mig f-n på att köra dit på helgen och mullra lite.
Blev favorit bland alla barnen... :hihi
 
Har blivit me en TLR (2an) till köpte en i "låda" 97% komplett, motor hopplockad med JE högkompkolvar, spec kammar ställbara,portat o hel yoshirör, burkar? bygd av Mattebusa! Min extra motror som rasade är också på G samma spec som föregående! Ska försöka banta 2an lite mer än 1an. (1an Väger 211kg 2/3tank o verktyg+punkaspray) har fått tag på PVM 6ekrade fälgar med nya skivor! Är det någon här som har TLSens kopplingsmekanism liggande? tänkte köra med vajer till koppling mm. Ska försöka få me lite bilder nästa gång ja e här! :3freak

TLR i delar, trimmad motor.. hmmm.. Åkes hoj??? :crash
 
Tänkte flika in lite prylar som jag har kvar sen min tills -97.

Nya bromsbelägg fram, originalljuddämpare, passagerarsadel, tankskydd i svart skinn, mörktonat strålkastarskydd och manualen.

Om något är av intresse så hör av er!

Oooså kan jag ju svära lite över att jag aldrig kollade upp Suzukis märkesförsäkring när jag hade sen hojen. 2111kr i hel/hel ville de haft... klart att man kollar det efter man inte har kvar hojen :P Ett tips till er bara ;)

Blir gixxer 1000 k3 nu istället, men nog fan saknar jag tillisen som var fan så mkt vackrare :fakta Nästan säker på att jag kommer skaffa ny så småningom.

Trevlig helg på er!
 
3050 kr hel/hel för min TLR... :)

TL(R) - Gata.
Gixxer - Bana.

imho. :hej


Det är ju helt upp till hur man kör, men jag gillar att "rida på vridet" på gata. Och det har inte funkat på någon R4:a jag testat hitintills, fast R4:orna har ju haft en så där 35-45 hk mer.. så köra fort och inspirerat går ju bra, och bättre chassie har väll de flesta också haft. Allt sådant där som är kritiskt på bana, men... imho inte riktigt lika viktigt på gata. Har man väl kommit över "tillräckligt med hk och tillräckligt bra chassie" så är det andra saker som blir viktigare.
Saker som.. att skrämma tanter med ljudet... få små barn att gråta när man startar upp.. ... :crash


:hihi
 
3050 kr hel/hel för min TLR... :)

TL(R) - Gata.
Gixxer - Bana.

imho.

Det är ju helt upp till hur man kör, men jag gillar att "rida på vridet" på gata. Och det har inte funkat på någon R4:a jag testat hitintills, fast R4:orna har ju haft en så där 35-45 hk mer.. så köra fort och inspirerat går ju bra, och bättre chassie har väll de flesta också haft. Allt sådant där som är kritiskt på bana, men... imho inte riktigt lika viktigt på gata. Har man väl kommit över "tillräckligt med hk och tillräckligt bra chassie" så är det andra saker som blir viktigare.
Saker som.. att skrämma tanter med ljudet... få små barn att gråta när man startar upp.. ... :crash


:hihi



Haha! Om ungarna gråter beror det på något annat :7peta För på min gård flockas ungarna kring mig när jag traskade mot hojen och dom riktigt modiga så som min dotter och några få till ställde sig strax bakom och skrek av förtjusning när vidundret snurrades igång :yoparty Lite vrid på rullen så trillade de nästan bakåt. Men grät.... nja :crash

Gixxern låter rätt gott också med sitt arrow helsystem :yoparty Råkade dundra igång den hemma i köket förrförra lördag natt efter lite för mycket findricka :D:fakta
 
Last edited by a moderator:
Som J-Bone sa NIX! Ska flytta över Öhlinsgaffeln från 1an o 1an får tillbaka sinn org.gaffel, det följde me öhlinare bak på 2an! Motorn har Mattebusa byggt! Min ex motor utan högkommpkolvar men samma spec bromsade 133rwhp omappad, ska ta lite bilder nästa helg!:tungan
 
Den skulle ni inte ha råd att köpa,för den är inte till salu i hela mitt liv.
Så äe re. :rock
 
tanken är iaf att min ska bli banmässig till sommaren, framförallt gaffel och bromsar som behöver översyn förutom planerna på naket. vore ju kul att pricka in nån bandag med flera entusiaster där, har inte gjort det på evigheter... varför inte gotland?

Nån bandag på Gotland låter bra! Jag kan kanske fixa boende om man vill stanna några dagar! o så hinner man med att fika "lite"!
/slowfinn11
 
Last edited:
Jag tycker nog som J-Bone att gaffeln kunde varit lite bättre, jag får ingen riktig stil på den .... (tycker dock att bakdämparen är OK)
Finns det någon modernare gaffel som pasar "bolt on "? typ nyare gixxer

Skrev tidigare i tråden om R1 gaffel och bromsar.. ingen stor operation!!:tummenupp
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top