TL-tråden - v2 !

Tja!

Jag har lite TLS prylar kvar hemma. Köpte en kopplingskåpa av Lasse som inte passade på min tidiga 97a. Ett clear alternatives vitt bakljus med dioder, original kåpglas finns också. Sen köpte jag TL1000s dekalerna till kåporna samt Suzuki dekalerna till tanken.

Är det nån som är sugen på lite prylar?
 
haha, ja egentligen vill jag ha twin. Funderade ett tag på att lägga lite mer pengar och köpa 899 Panigale, men hur hårt vågar man köra den på banan liksom :zpy Ekonomin kanske tillåter att köpa och äga, men kvadda å riskera att försäkringen inte gäller har jag INTE råd med :fakta

Aprilia RSV Factory -04-05 nåt ligger därefter närmast om hjärtat, men känns tråkigt att få 40-50 häst mindre än en R1 eller ZX10R :gnissla Men fan jag gillar twin! Men sen har vi även reservdelstillgången som gör att japsarna väger tyngre...

Är inte helt lätt att hitta en ZX10R med rätt utrustning och miltal tyvärr, därför väger R1 tyngst just nu och ligger väldigt "bra" till, sen är ju R1 jävligt snygg med, gråsvart eller vinröd :tuttar:krama

Tillisen e rökt iaf, 67k skulle de kosta att laga sa verkstaden :dummer


Provkör ett par olika märken av Rad4:or innan du avskriver Tillisen.
Provade själv en ZX12R för någon månad sedan och blev grymt besviken. 180+ hästar... men va fan, det var ju inget "liv" i hojen, bara super effektivt och funktionell elmotor....
Men, sen dagen efter körde jag en BWM K1200s och den var 100 gånger roligare, med ett bra riv och liv i motorn. :)




PS. Jag letade touring hoj, och de två passade mina kriterier.. jag vet att en del kallar Guldvinge för touring hoj, personligen tycker jag Blackbird/ZX12R/K1300S/ och liknande är det enda som är intressant i touring segmentet.

Eller byt till en TLR :hihi
Billigare än så här blir de inte :fakta
http://www.blocket.se/uppsala/Suzuki_TL1000R_56048325.htm?ca=23_3&w=3

Hade den stått "några" mil närmre hade jag nog köpt den bara för att den är röd... :)
 
Last edited by a moderator:
Verkstäder som samarbetar med f-bolag lagar inte saker numera, de köper nytt (svindyrt) och monterar. Nya kåpor till min TLR ville de ha 35k för... :lol Så jag köpte WarEagle för 5k, men kunde lika gärna köpt Kina kåpor med splejsig lackering för samma peng:ish. Med original looken.

PS. Kolla försäkringar innan du köper/betalar ZX10R. Billigaste jag hittade för ZX12R, som har färre hästar och väger mer var 16k. Och då är jag 40+, bor på landet, eget och larmat garage. etc etc allt det där bra som f-bolag gillar... :crash
Det var det som stoppade mitt köp. Jag att på firman, bytes hojen stod utanför, pengarna i fickan. Men jag betalar inte 16k i försäkring för en "kul att ha" hoj... Det var ju för f-n mer än jag gav i mellanskillnad för hojarna... :lol
 
Last edited:
Verkstäder som samarbetar med f-bolag lagar inte saker numera, de köper nytt (svindyrt) och monterar. Nya kåpor till min TLR ville de ha 35k för... :lol Så jag köpte WarEagle för 5k, men kunde lika gärna köpt Kina kåpor med splejsig lackering för samma peng:ish. Med original looken.

PS. Kolla försäkringar innan du köper/betalar ZX10R. Billigaste jag hittade för ZX12R, som har färre hästar och väger mer var 16k. Och då är jag 40+, bor på landet, eget och larmat garage. etc etc allt det där bra som f-bolag gillar... :crash
Det var det som stoppade mitt köp. Jag att på firman, bytes hojen stod utanför, pengarna i fickan. Men jag betalar inte 16k i försäkring för en "kul att ha" hoj... Det var ju för f-n mer än jag gav i mellanskillnad för hojarna... :lol

haha, nä då det är lugnt. Nästan oavsett vad jag köper utav det jag är intresserad av hamnar jag på runt 8-9k hos länsförsäkringar. Funderade ju ett tag på en Panigale -14, 13.000kr hel/hel. Men vafan, den skulle jag inte våga köra på bana då ju :gnissla

Nä ser ut att bli en R1 nu, hittar bättre dealar på sånna. Hade bestämt mig för en nu, men fick dåliga vibbar av hoj och säljare :glömdet Försöker på tag på en annan säljare nu som inte vill svara :(
 
wtf,,, vad e mc smart :3freak

När man försäkrar hos länsförsäkringar kan man välja vanlig eller "mc smart", den är inte avställningsbar och den måste stå inlåst nattetid om du har den på hemadressen, i övrigt är det nog inte nåt annat, skydd osv som alla andra ska man ju ha förstås...

För min del är dom överlägst billigast på alla sporthojar! Exempelvis runt 7000 för en Gixxer K3, man får ju ha en hemföraäkring där med så man får 20%.. Den tecknar jag samtidigt som hojen till våren. Över vintern får.den stå oförsäkrad i lägenheten :)
 
haha, nä då det är lugnt. Nästan oavsett vad jag köper utav det jag är intresserad av hamnar jag på runt 8-9k hos länsförsäkringar. Funderade ju ett tag på en Panigale -14, 13.000kr hel/hel. Men vafan, den skulle jag inte våga köra på bana då ju :gnissla

Nä ser ut att bli en R1 nu, hittar bättre dealar på sånna. Hade bestämt mig för en nu, men fick dåliga vibbar av hoj och säljare :glömdet Försöker på tag på en annan säljare nu som inte vill svara :(

Klart du ska testa en R4 :) Jag kör en hel del bana och ångrar inget av bytet till en rad4.Förutom mkt bättre drag så kommer du uppskatta det mkt längre registret mot en twin på banan.Och det mulliga vridet på låga varv petar du bara ner en vxl så är det inga problem :) Fast om du ligger på ca 9-11 k varv så ha en bra gaskontroll mkt lätt att gasa bort greppet med en 180 hk literklubba :tummenupp
 
Klart du ska testa en R4 :) Jag kör en hel del bana och ångrar inget av bytet till en rad4.Förutom mkt bättre drag så kommer du uppskatta det mkt längre registret mot en twin på banan.Och det mulliga vridet på låga varv petar du bara ner en vxl så är det inga problem :) Fast om du ligger på ca 9-11 k varv så ha en bra gaskontroll mkt lätt att gasa bort greppet med en 180 hk literklubba :tummenupp

Det visar sig till sommaten ;) Sorry gubbz! Lämnade twinlivet ett tag nu, men det blev sucka åtminstonde :yoparty

En gixxer k3 står i.... mitt kök i lägenheten en 1/2 trappa upp :fyllisar

Arrow helsystem, pc3 å närmare 160hk på slangen :rofl

Spanat på ebay nu, det blir mattsvarta kåpor och en del kolfiberdetaljer så som skärmar, luftkanaler och kanske till ramen eller under sadeln beroende på vad jag hittar. Sen blir det eventuellt ställbar fotpinnar och snabbgas. Plus litr pulverlackerade delar i svart :tummenupp
 
Last edited by a moderator:
Klart du ska testa en R4 :) Jag kör en hel del bana och ångrar inget av bytet till en rad4.Förutom mkt bättre drag så kommer du uppskatta det mkt längre registret mot en twin på banan.Och det mulliga vridet på låga varv petar du bara ner en vxl så är det inga problem :) Fast om du ligger på ca 9-11 k varv så ha en bra gaskontroll mkt lätt att gasa bort greppet med en 180 hk literklubba :tummenupp
Jag kör lite bana med min TLR oxå men är inne på att byta till en smidigare hoj som jag lirar bättre med! Har gsxr 750 -06/08 som riktmärke! Tror jag dels sitter bättre i dom samt att dom sas är mer lättkörda. Hur ser du på det resonemanget (kör på Gotlandring, enbart).
 
Hallå allihopa!
Har numer efter många timmars läsning i TL-trådarna anslutit mig till Mullermaffian :yoparty! Ser fram emot alla kommande diskussioner och framtida lärdomar härifrån. Slänger upp några bilder på min kärlek också :kär
PICT1266.JPGPICT1268.JPGBeFunky_PICT1267.jpg
 
Last edited:
Jag kör lite bana med min TLR oxå men är inne på att byta till en smidigare hoj som jag lirar bättre med! Har gsxr 750 -06/08 som riktmärke! Tror jag dels sitter bättre i dom samt att dom sas är mer lättkörda. Hur ser du på det resonemanget (kör på Gotlandring, enbart).

Jag har inte kört gixxer 750 på bana men det är nog en rolig banhoj :) På gata va den ganska tam fast då jämför jag ju med min 1000.Ta o testa både 1000 o 750 o ta den som känns mest rätt för dig :)
 
Hej
Tänkte bara kolla läget och se om nån är intresserad av min TLR...
Det är helt nya däck på den från i år.
Det sitter ett svetsat kopplingsnav från "SAM" i england.
Laser slipon dämpare.
Power comander 3.
TRE motstånd.
Modifierad luftburk.
K&N filter
Nya bromspads bak.
Nytt batteri.
Kolfiber framskärm och hugger bak..även kolfiber kåpglas.
Stålomspunna bromsslangar.
Fälgarna lackades svarta i år innan nya däck monterades.
Detta är bara en liten intresse koll...den kommer sättas ut till sommaren igen om ingen är jättesugen..:tunganbild.jpg
 
Last edited:
Har blivit me en TLR (2an) till köpte en i "låda" 97% komplett, motor hopplockad med JE högkompkolvar, spec kammar ställbara,portat o hel yoshirör, burkar? bygd av Mattebusa! Min extra motror som rasade är också på G samma spec som föregående! Ska försöka banta 2an lite mer än 1an. (1an Väger 211kg 2/3tank o verktyg+punkaspray) har fått tag på PVM 6ekrade fälgar med nya skivor! Är det någon här som har TLSens kopplingsmekanism liggande? tänkte köra med vajer till koppling mm. Ska försöka få me lite bilder nästa gång ja e här! :3freak
 
Nån som vet om det blir sjysst att plastidippa om en stötdämparfjäder som redan har ett gummihölje? :va
 
Har hittat några gamla trådar om folk som tänkt testa ballistic Evo 2 batteri i tl1000 men inga utvärderingar? Någon som har erfarenhet av detta batteri? Funderar på ett 12cell
 
Jag målade min fjäder med vanlig sprayfärg, har hållit bra den här säsongen iallafall.
 
Pendlade med Tillern i dag, det är ju sommartemperatur.
Jag vill ha vinter och snöspår :banana
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top