Nya Kawasaki H2.

Men vad driver turbinen...
Vad menar du? Jag skrev avgasdriven turbin. Tafatta försök att förflytta uppmärksamheten från det faktum att du inte vet tillräckligt mycket om motorer för att kunna besvara frågor om dem? Svälj obehaget och gå vidare!
 
Inte nu igen... Mår ni bra av att veta allt? Jag känner mig rätt nöjd med:

En turbo drivs av avgaser och en kompressor drivs mekaniskt, förslagsvis en rem från veven..

Och detta funkar exemplariskt i min värld, bland mina biltokar till vänner. Gör det inte det för er med?

Snart 30/9:tummenupp
 
Vad menar du? Jag skrev avgasdriven turbin. Tafatta försök att förflytta uppmärksamheten från det faktum att du inte vet tillräckligt mycket om motorer för att kunna besvara frågor om dem? Svälj obehaget och gå vidare!

Vad driver turbinen som i vilket arbete uträttar turbinen.

Då blir det galet om man svarar avgaser.

Känner inget vidare obehag, men tack för omtanken.:krama
 
Du menar att du kunde frågat innan du försökte lära mig det svenska språket?

Turbinen alstrar ett arbete, arbetet driver en pump på samma axel. Det är detta som på fordonssidan kallas turbo, trots att turbo inte är en sak.

Nej jag menar att ingen vet vad du babblar om, inte ens du själv.
 
Vad driver turbinen som i vilket arbete uträttar turbinen.

Då blir det galet om man svarar avgaser.

Känner inget vidare obehag, men tack för omtanken.:krama

Motorn driver kompressorn/turbon oavsett om det sker via rem eller avgaser.
Är motorn avstängd så står kompressorn/turbon/turbinen stilla. :fakta
 
Vad vet vi hittills...
En forumpost gjord av läckt information säger ju:
How do you like the sounds of a centrifugal supercharged 1,000cc Inline 4 making north of 222 bhp (225 PS, 165Kw)? Because according to Kawasaki that’s just what you’re going to get. The engine is said to be its own ground up design and not based on either the 1,043cc from the Ninja 1000, nor the 998cc ZX-10R.

Young Machine (japansk tidning) gissar på något sånt här:
Dvs. en H2-R modell med mera hästar som tillverkas i en liten upplaga för en klart större prissumma.
YM.jpg
 
varför slog inte turbo på 80-talet ? Alla stora japanska tillverkare hade det.
BMW tävlade med kompressor på 30-talet.

Varför skulle överladdning sälja nu ?
Försöker man lösa ett icke-problem ?
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top