Throttle body kanske?Vad heter insprutningskropp på engelska? Försöker leta en bild på var någonstans det sitter, har inte gjort detta förut.
Throttle body kanske?Vad heter insprutningskropp på engelska? Försöker leta en bild på var någonstans det sitter, har inte gjort detta förut.
Tack, hittade bra bild. Ska ta och kolla både hojen och bilen när jag ändå är på gång.Throttle body kanske?
Fick du dessa vibrationer även vid stillastående? För i mitt fall kan jag ju ha motorcykeln i neutral eller med kopplingen intryckt och känna vibrationerna.Eller som min, allt fungera kanon förutom att kopplings korgens lager börja bli slitet, då fick jag främst vibrationer i styrändarna.
Känner mig ganska övertygad om att ljudskillnaden jag hör beror främst på att min ljuddämpare har gjort 900 mil och min väns ljuddämpare var nästan helt oanvänd när vi jämförde. Men jag ska ändå titta till vid luftburken att allt ser riktigt ut.Kolla även luftburken, mycket ljud kommer från luftburken som många inte tänker på. Om den sitter löst eller luftfiltret satt sig på sniskan eller liknande kan göra att du hör ett annorlunda motorljud än du är vann med.
Jag bytte olja det första jag gjorde när vibrationerna hade börjat. Kunde inte se tillstymmelse till metallpartiklar i oljan, allt såg väldigt fint ut. Då jag inte kan höra några missljud är jag lite tveksam till att något lager skulle börja ge sig?Vibrationer kan ju mycket väl vara ett lager som inte mår så bra. Ta den till en verkstad och be dom titta över vartifrån det kommer med ett stetoskop. Byt olja och filter igen och kolla i oljefiltret efter metallpartiklar (glittrig olja) är det inget däri kan du iaf utesluta större lagerproblem i motorn.
Som jag förstod det (efter att ha läst på mig) ska det räcka att koppla ur för att minska vibrationer från kopplingskorgen. När jag kopplade ur blev det ingen skillnad, så jag antar att det inte är kopplingskorgen för mig.Eller som min, allt fungera kanon förutom att kopplings korgens lager börja bli slitet, då fick jag främst vibrationer i styrändarna.
Bytte kopplings korg + glid lager sen gick den bra igen
Testat nu, blev ingen skillnad, så den verkar inte dra tjuvluft.Startgas runt gmmina. Ökar varven drar den tjuvluft.
Bromsarna känns bra när jag kör och vibrationerna upplevs även vid stillastående, så det borde inte bero på bromsar eller drivpaket.sitter oket löst? , är skivorna snea? hmm
Som jag förstod det (efter att ha läst på mig) ska det räcka att koppla ur för att minska vibrationer från kopplingskorgen. När jag kopplade ur blev det ingen skillnad, så jag antar att det inte är kopplingskorgen för mig
Kontrolldragit ljuddämparen och grenrören. Kunde dra lite på båda, men inget gjorde någon skillnad. Har kollat avgassystemet men hittade ingen läcka, allt verkar helt och fint.Hur sitter ljuddämparen? Alla bussningar vid infästningar för den och avgasrör hela? Allting draget? Kontrollerat fästen grenrör-motor?
Nu har det lugnat sig i mitt fall, men jag upplevde vibrationerna från 4-7k, ovanför det lugnade det sig.Hej, jag har läst igenom tråden med stort intresse eftersom jag har liknande vibrationer vid 7k
innan jag startar en egen tråd skall jag kolla över det som alla tipsat om här. men jag undrar:
7k rpm = vibrationer oavsett belastning? själv har jag bara vid obelastat/låg belastning. (7k rpm=motorvägs tempo i mitt fall)
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |