Honda CB 900 bygge

Twintorsk
Så sant. Och detta är nu planen, beställa ett DynoJet kit (E1127 i mitt fall).
Läser man på bipacksedeln står det i grova drag, 74 jet, 130 jet och nålbyte samt borrning av trottlarna.
Trottlarna var redan borrade 5/32, så någon har pillat med detta tidigare.
Idag sitter 68 och 107,5 jet och original nålar. Efter jag talat med en kunnig har jag fått körförbud tills att detta är bytt.
Att den inte orkar mer än den gör har bara med att den får för lite soppa.
Ska också sätta i ngk 8or, inte 9or som sitter i idag.

Låter bra tycker jag :tummenupp
en snabb mek som du byter det där i ett nafs antar jag.
vi ses på muren :D

Värdefull info! Jag kommer få samma problem. Har du beställt grejer M-tin?

Värdefull info! Jag kommer få samma problem. Har du beställt grejer M-tin?

http://www.japparts.nl/

14 dagar lev tid 1200:- tix.
Exakt vilka munstycken som gäller beror på luft in och avgaser ut.
Kan tycka att deras beskrivning är lite märklig, 74 jet (låg) med 3,5 varv ut på mix skruven. Jag har fått lära mig att 1 til 2 varv, sedan är det dags att byta munstycke. Borde man inte ha nåt I stil med 80 jet I så fall?

Skit samma, hoppas att tiden går fort så jag kan börja justera snart.

http://www.japparts.nl/

14 dagar lev tid 1200:- tix.
Exakt vilka munstycken som gäller beror på luft in och avgaser ut.
Kan tycka att deras beskrivning är lite märklig, 74 jet (låg) med 3,5 varv ut på mix skruven. Jag har fått lära mig att 1 til 2 varv, sedan är det dags att byta munstycke. Borde man inte ha nåt I stil med 80 jet I så fall?

Skit samma, hoppas att tiden går fort så jag kan börja justera snart.

Okej, tack! Jag har aldrig justerat eller bestyckat om förgasare, så det det här kan bli spännande :)

Bockar å Bugar!

Venj00
När du tröttnat kan du få ett nummer till en som kan. ;)

Approved!

Är Silvio Berlusconi världens halaste typ? Har Marit Paulsen skrikig röst? Visade Carolina Gynning muttan i TV? Blir Rallyfisken aldrig klar med sin SR500?

Stor eloge till dig M-tin, det är ett sjukt imponerande jobb du gjort!:Bugar:Bugar:Bugar

Bifogat

• red-approved.gif
    red-approved.gif
    35.1 KB · Visningar: 93
Där satt den Rally!
En dag blir du klar med, men först ska jag skriva ut och plasta in approved!

Ojojoj. Blir ju nästan rörd såhär på morgonkvisten. Du är ju faktiskt den första av oss som blitt klar! Zäta gullar med tanten, Arnold gullar med fiskar och jag förtränger mängden arbete på min hoj och dricker pilsner i stället.

Surrade inte vi om att dricka öl nån gång, tycker vi skulle ta lite ledigt och sammanstråla över ett lass sprit. Skippa fruar å fisk eller sprit å fisk. Kawa skulle i å för sig bli knekt på vår (min) risiga fiskemoral.

Vore en tanke:fyllisar

Du har gjort det riktigt bra M-tin, helvete vad ha begäret växer......men tyvärr lär jag aldrig få tag i den där ;)

En vacker dag ska jag också bygga nåt kul med en CB900 :)

Helt makalöst snyggt ! Du får MVG i alla disipliner :tummenupp :tummenupp: tummenupp
Stort grattis mannen !

Jaja...den dagen Rally visar upp en färdig hoj ska jag bjuda på er alla på fesljummen öl :D

Helt makalöst snyggt ! Du får MVG i alla disipliner :tummenupp :tummenupp: tummenupp
Stort grattis mannen !

Jaja...den dagen Rally visar upp en färdig hoj ska jag bjuda på er alla på fesljummen öl :D

En hoj blir ALDRIG färdig!:D Men polaren lyckades dra igång det gamlaliket härom veckan, så det kanske finns hopp för mig med!:):3freak

KAWA
20141022_073424.jpg
Här sitter den nu.
Jag hittade ett frontstöd, ett sånt man sätter in i styrhuvudet. Ända problemet var att hålet var 21mm I styrstolpen men mu funkar det fint.

Tack!
Och en bira blir bra ;)

/M

Läckert...mycket fint samarbete !
Tappar du hojen har jag dock friskrivit mig via en klausul :hihi

Fan, blir sugen på moppe när jag ser det där. Tänk va gott att slippa allt skit med SFRO, Besiktning mm :rolleyes:

Klart du är friskriven.
Nu står den där på sina stöd. Kommer ju inte köra den så mycket så tyckte det kan vara klokt att ställa upp den så.

20141022_205312_resized.jpg

Jo, moppe är en helt annan grej. Göra som man vill, att den sedan blir olaglig skiter man väl i.
FRI TRIMNING!!!

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...