Suzuki Bandit 1200-tråden

Så är äntligen min Bandit klar efter allt som skett över vintern. Hade den körklar tidigare avklädd men med den runda strålkastaren, men fick för mig att den skulle bli ännu mer tidlös med en modernare strålkastare. Det blev en från en 1250'a. Nu lyser det inte en 97'a om cykeln i alla fall. Känner mig nöjd.:hihi

P6280008.jpg
 
Jag har köpt nya tändstift till min 1998:a, men kan inte hitta någon hylsa som passar. Hur har ni andra gjort? De nya stiften kräver 18mm hylsa, och det verkar även de gamla göra. Men alla hylsor jag hittat har antingen varit för korta eller för tjocka för att få ner i hålet. Mekonomen, AD-center och Biltema gick bet på att ta fram en passande hylsa.
 
Hmm, jag letar efter en fuggebrygga original till en 2001 Bandit 1200, BSR 36 vad jag har lyckats lista ut.
Nån som har en brygga liggandes och vill kränga av? :hej:hej
 
Jag har köpt nya tändstift till min 1998:a, men kan inte hitta någon hylsa som passar. Hur har ni andra gjort? De nya stiften kräver 18mm hylsa, och det verkar även de gamla göra. Men alla hylsor jag hittat har antingen varit för korta eller för tjocka för att få ner i hålet. Mekonomen, AD-center och Biltema gick bet på att ta fram en passande hylsa.

Original verktygssats :tummenupp
 
Original verktygssats :tummenupp

Tack! Ibland är lösningen enklare än man tror... hade ingen tanke på att jag hade vertygen under sadeln. Jag kollade en Youtube-video för att se hur man gör, och där använde de en standardhylsa med förlängare. Därför letade jag i helt fel riktning. Tur att det finns folk som tänker åt en! Tack än en gång :)
 
Var inne på Motospeed idag för att kolla upp bränsleblandningen (tack Emil A). Bomsades upp till 102hk på hjulet (otrimmad). Det är bara det att motorn ska ge 98hk. Det är ju lysande!:)
 
Var inne på Motospeed idag för att kolla upp bränsleblandningen (tack Emil A). Bomsades upp till 102hk på hjulet (otrimmad). Det är bara det att motorn ska ge 98hk. Det är ju lysande!:)

De ger ca 100 på hjulet helt original. Sätt på ett slipon och k&n filter så ger den 110 utan ombestyckning. Lägg till sen 2" mod, gsxr-kam och ombestyckning så ger den 125-130 på hjulet.
 
De ger ca 100 på hjulet helt original. Sätt på ett slipon och k&n filter så ger den 110 utan ombestyckning. Lägg till sen 2" mod, gsxr-kam och ombestyckning så ger den 125-130 på hjulet.
Se där, det visste jag inte. Men Banditen får duga som den är he he, vill jag åka med muskler tar jag Kingen.
 
Vad ger en b-king för effekt?

B-Kingen har 184hk enl registreringsbeviset, men bara 162hk på hjulet bromsad tidigare i år (får nog smörja kedjan lite nästa gång jag bromsar den :)).

Banditen har 98hk enl registreringbeviset, det var därför jag blev så förvånad att den gav 102hk på hjulet bromsad.
 
B-Kingen har 184hk enl registreringsbeviset, men bara 162hk på hjulet bromsad tidigare i år (får nog smörja kedjan lite nästa gång jag bromsar den :)).

Banditen har 98hk enl registreringbeviset, det var därför jag blev så förvånad att den gav 102hk på hjulet bromsad.

Jag har testat en b-king och den var jäkligt skön tyckte jag, kändes lättare än man kan tro och gott om kraft överallt. Ska bli en intressant jämförelse mot min 1216 motor sen när allt är klart. Den borde ge 150+ i bänken.
 
Någon som vet vad brickan bakom drevkåpan är till för? Den som sitter i själva kåpan, med ett hål i som den lilla pinnen går in i... Min har på något vis gått sönder, lossnat och legat och skavt mot kedjan... :(
 
Om det är vad jag tror, är det ett smutsskydd för kopplingscylindern.

Ahaa... Såg inte ut att täta sådär enormt bra i dess nuvarande skick, och det var tämligen smutsigt innanför brickan... Är det ett omedelbart megaproblem tror du? Reparerade brickan brukligt i brist på andra alternativ då hojen är mitt enda nuvarande transportmedel, och det var ju som sagt ganska skitigt innanför den och den tätar ju inte direkt något vidare längre... Är det låta bågen stå tills ny del inhandlats eller?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top