Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Denna kostade 150 000 i delar och en jävla massa tid så 100 vete fan….

View attachment 406640

Ja fast den till skillnad från gröna kawan var ju snyggt gjord, Visst den är ihop satt me delar från andra hojar med men tror inte allt som sitter på den hojen är påslängt bara. Som G-man sa tidigare vissa lösningar är rätt tattiga om man nu ska mala ner så mycket pengar på en hoj.

Hojen på bilden är ju en hel del tankeverksamhet med och inte bara fightat en gammal härk.
 
Last edited:
På vilket sätt menar du? Slip-on och miniblinkers räknas knappt till skruvad....

Det är precis det som gör den till skruvad.
Om någonting är ändrat på en hoj så är den inte orginal. Det spelar ingen roll om du bytt gummihandtag till eftermarknads eller byggd om den till streetfighter, har du ändrat något på hojen så har du.
 
Är det ironi eller är säljaren dum på riktigt...?

Vi som är från den generationen som köpte dom nya literhojarna när dom släpptes 2004 förstår vad han menar med det du har citerat. När Bladen kom 2004 så väckte den ett sjukt habegär och ansågs då som en komplett literhoj förutom lite linjär motorkaraktär, helt enkelt en sjukt snygg och brutal hoj. När den sedan släpptes 2008 i en helt så kostym så blev den bara snabbare och bättre men inget annat, och enligt mig och många motorjournalister så var det fulaste Honda har släppt på länge. Jag kommer ihåg en känd citat från en testförare hos MCN " The Honda wins despite its look" = Hondan vinner trots sitt utseende :)
 

Njaaa... I så fall är väl alla äldre hojar skruvade på. Hur ska du annars få av oljepluggen.
Tycker nog det är rätt uttryck på en hoj från -98. Inget fultrim, utbytt motor eller scassidetaljer.

Jag var & provkörde den här hojen. Skitsnygg för sin ålder, men behövde ny kamkedjespännare så jag avstod.
Dock ruggigt förvånad att han fortfarande har den kvar? :confused:

Bra pris på en snygg, klassisk Polkaretta.
Dom har ett ju svinbilligt försäkringspris, tror jag skulle betala 280:-/mån hel/hel.
 
Njaaa... I så fall är väl alla äldre hojar skruvade på. Hur ska du annars få av oljepluggen.
Tycker nog det är rätt uttryck på en hoj från -98. Inget fultrim, utbytt motor eller scassidetaljer.

Jag var & provkörde den här hojen. Skitsnygg för sin ålder, men behövde ny kamkedjespännare så jag avstod.
Dock ruggigt förvånad att han fortfarande har den kvar? :confused:

Bra pris på en snygg, klassisk Polkaretta.
Dom har ett ju svinbilligt försäkringspris, tror jag skulle betala 280:-/mån hel/hel.


Njaaa... att lämna in hojen på service betyder inte att man ändrar något på den eller håller på och fipplar med den så...

Jag säger inte att det är en dålig hoj men har du ändrat något på den så är det ingen orginalhoj. puNgcKt!
 
Vi som är från den generationen som köpte dom nya literhojarna när dom släpptes 2004 förstår vad han menar med det du har citerat.

Och jag själv som är från generationen som ägt och kört R-hojar ändå från åttiotalet har lite svårt att förstå vad som menas med att "Honda förstörde Firebladen 2008". Därav mitt antagande om ironi eller idioti.

Fireblade var en bomb när den släpptes, men Honda erkänner ju själva att de mer eller mindre tappade bort konceptet mellan slutet av nittiotalet och 2008. En 2004-2007 Fireblade är fortfarande en förbannat bra motorcykel, men jag kan inte minnas att den väckte så värstans mycket ha-begär jämfört med samtida Kawasaki, Suzuki och Yamaha. Vad jag vill minnas så var den inte ens med i matchen jämfört med dessa och det var nog fler än en motorcykeltidning som var av den åsikten...? Och oavsett vad man tycker om designen, jämfört med en 2008 är den inget annat än ett rundningsmärke, på grund av chassie såväl som motor.

Men skit samma, om någon vill tycka att 2004 är den bästa Fireblade som byggts så crack on...
 
Last edited:
Och jag själv som är från generationen som ägt och kört R-hojar ändå från åttiotalet har lite svårt att förstå vad som menas med att "Honda förstörde Firebladen 2008". Därav mitt antagande om ironi eller idioti.

Fireblade var en bomb när den släpptes, men Honda erkänner ju själva att de mer eller mindre tappade bort konceptet mellan slutet av nittiotalet och 2008. En 2004-2007 Fireblade är fortfarande en förbannat bra motorcykel, men jag kan inte minnas att den väckte så värstans mycket ha-begär jämfört med samtida Kawasaki, Suzuki och Yamaha. Vad jag vill minnas så var den inte ens med i matchen jämfört med dessa och det var nog fler än en motorcykeltidning som var av den åsikten...? Och oavsett vad man tycker om designen, jämfört med en 2008 är den inget annat än ett rundningsmärke, på grund av chassie såväl som motor.

Men skit samma, om någon vill tycka att 2004 är den bästa Fireblade som byggts så crack on...
Jag håller till 100 % med om att Hondan inte hade något att säga till om mot R1 2004 och ZX-10R 2004,
Men nu var det ju Hondan det handlade om :)
Själv så köpte jag Ninjan 2004 och R1:an 2005 :fakta
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top