Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kör på 2'an nästa gång![]()

Att moped/skooter inte är min grej.....
Fruns hoj skulle in på verkstad idag och jag fick låna en "verkstadshoj" under tiden. Visade sig vara en sån där skooter, 150-kubikare eller vad fan det var. Nää, inte min pryl alltså... Inga växlar (vet inte hur många gånger jag höll på pallnita när jag skulle dra in kopplingen, som i själva verket var bakbromsen). Toppfart 85 km/h, ca 70 i uppförsbackarna (fan, jag behöver nog banta=läxa nr 2).
Man sitter som ett mongo och de små hjulen gjorde att varenda grop eller ojämnhet nästan gav mig ett diskbråck. Eftersom jag inte hade hjärta att lämna tillbaka den med tom tank skulle skiten tankas. Tog ett tag innan jag hittade tanklocket under sadeln, började fylla på. Efter 3,5 liter sprutar bensinen som en jävla isländsk gejser och sölar ner både asfalt, händer och brallor.
Nej, jag har lärt mig att en sån där maskin är säkert grym om man jobbpendlar i nån storstad men om man som jag bara nöjeskör vill man nog ha nåt med växelpinne, nåt som kan gå fortare än en åkgräsklippare och nåt som man kan tanka utan att bli blöt.
Nu ska jag kröka ner mig, trevlig helg allesammans.
![]()
Det som slår mig varje gång jag ser en vuxen karl på en ghey-pulka är hur fel det ser ut, som om man sitter på muggen.Att moped/skooter inte är min grej.....
Fruns hoj skulle in på verkstad idag och jag fick låna en "verkstadshoj" under tiden. Visade sig vara en sån där skooter, 150-kubikare eller vad fan det var. Nää, inte min pryl alltså... Inga växlar (vet inte hur många gånger jag höll på pallnita när jag skulle dra in kopplingen, som i själva verket var bakbromsen). Toppfart 85 km/h, ca 70 i uppförsbackarna (fan, jag behöver nog banta=läxa nr 2).
Man sitter som ett mongo och de små hjulen gjorde att varenda grop eller ojämnhet nästan gav mig ett diskbråck. Eftersom jag inte hade hjärta att lämna tillbaka den med tom tank skulle skiten tankas. Tog ett tag innan jag hittade tanklocket under sadeln, började fylla på. Efter 3,5 liter sprutar bensinen som en jävla isländsk gejser och sölar ner både asfalt, händer och brallor.
Nej, jag har lärt mig att en sån där maskin är säkert grym om man jobbpendlar i nån storstad men om man som jag bara nöjeskör vill man nog ha nåt med växelpinne, nåt som kan gå fortare än en åkgräsklippare och nåt som man kan tanka utan att bli blöt.
Nu ska jag kröka ner mig, trevlig helg allesammans.
![]()
Man bör betänka att skotern uppfanns av en man som hatade motorcyklar.



Ta allt klockringaren säger med två matskedar salt...Jag har lärt mig att vissa byxor från H&M levereras med hemlig blåtands-spion-utrustning.
Ta allt klockringaren säger med två matskedar salt...![]()
Ett kilo salt.![]()


|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |