POLECAT
Ny medlem
Jag målade om min hoj i veckan sen lindade jag krökarna med Biltemas avgasbandage. Allt till en kostnad av 622kr. Kaatching! Quz i did it myself..
hur fäste du bandaget??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag målade om min hoj i veckan sen lindade jag krökarna med Biltemas avgasbandage. Allt till en kostnad av 622kr. Kaatching! Quz i did it myself..
hur fäste du bandaget??
Hoppas jag inte låter allt för kritisk, men varför avgasbandage? Bara för utseendet?Jag målade om min hoj i veckan sen lindade jag krökarna med Biltemas avgasbandage. Allt till en kostnad av 622kr. Kaatching! Quz i did it myself..
Omlott 1 ½ varv I början. Började från ena cylinderröret ner till kröken. Sen lindade jag från lambdasonden och hela vägen upp till det andra cyl.röret. Jag avslutade med 2mm ståltråd som jag lindade två varv och tvinnade. Sitter som berget!
Omlott 1 ½ varv I början. Började från ena cylinderröret ner till kröken. Sen lindade jag från lambdasonden och hela vägen upp till det andra cyl.röret. Jag avslutade med 2mm ståltråd som jag lindade två varv och tvinnade. Sitter som berget!
View attachment 403933 förhöjt kåpglas inte så snyggt men blåser mindre.
Hoppas jag inte låter allt för kritisk, men varför avgasbandage? Bara för utseendet?
För jag har hittils inte sett en bänkning som bekräftar att det ger någon effekt. Däremot har jag läst om allt från missfärgningar, rost och snabbare åldrande av rören till följd av den högre temperaturen.
Blev väldigt inspirerad av dig så idag har jag varit på biltema och införskaffat svart linda som skall på, avser fästa med slangklämmor. Gör mycket för helheten på en svart hoj att få rören svarta också!
kul
Tänk på att börja från ena cylindern och ner till kröken där dom går ihop sedan överlappar du den skarven när du sedan lindar från lambda hållet och upp till den andra cylindern!
Sen skruva av avgasystemet så att du kan jobba ordentligt, tar 5min att skruva av om du har N-hojen..
Sen, den lindan som jag köpte på biltema var full av små glasfiber som gärna satte sig på kläderna och iriterade huden en vecka.. Keep that in your mind!![]()
Ehm använde du bakbromsen eller kuggade ner jävligt aggressivt? I sådana fall bör du låta bli dethar inskaffat mig en 07a, var ute och provkörde idag några små sträckor, höll på vurpa tre gånger men lyckades parera.. heh... Alla tre gånger blev sladd vid inbromsning vid parkering, rondell, korsning, det känns på något sätt att det är något med bakhjulet men det är första gången jag kör ett såpass brett däck (bara kört enduro och offroad tidigare)
Har någon hört eller märkt av något liknande? ....eller kan det vara svinglagren/styrlagen som bör ses över igen? vid köpet var jag rätt grön när jag kollade, vet inte om jag gjorde rätt
- hur tusan gör ni kontrollen av svinglagret på denna modell? det då går inte precis lyfta er6an med ett enkelt stativ om man nu inte plockar bort avgassystemet under själva motorblocket? centralstödet finns ju inte heller till hjälp... förslag?
Hmm det du länkade där var ett bakdäck?
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025