Nån som vet om effekten på bakhjulet är olika beroende på om man bänkar på 4:e eller 6:e växeln när strypningen är borta?
Tror inte att det ska vara någon skillnad. Passa på att montera quickshifter också!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nån som vet om effekten på bakhjulet är olika beroende på om man bänkar på 4:e eller 6:e växeln när strypningen är borta?

Tror inte att det ska vara någon skillnad. Passa på att montera quickshifter också!![]()


Tror inte att det ska vara någon skillnad. Passa på att montera quickshifter också!![]()
har det kommit ut quickshifter till mt-09?
Tror Cordona har. Bästa märket och dessutom svenskt. Kostar runt 4000kr inkl ECU, då kan man ställa in hur mycket man ska behöva trycka på pedalen för att den ska växla och hur snabbt den ska växla.
Stor skillnad mot powercommanders egna.
för annars blir man ju av med körkortet direkt *L*
.


jag tyckte att min sadel satt väldigt löst så jag ringde dom där jag köpte min mt-09 dom kollade med yamaha å dom sa att det ska vara så på dom men det var flera som hade klagat på sadelnHur hårt sitter sadeln på era tycker min glappar för mycket, trots att man tryckt ner den ordentligt men kan inte se att den sittert fel?
Någon som hittat bra alternativ för stötdämparna? Typ plocka från R1 eller annan hoj med finare gaffel? Alternativt någon finare gaffel till hyfsade priser?
Har kollat efter Öhlinsgaffel och bakdämpare, men det verkar inte finnas några kit att köpa till denna hoj?
//K

jag har kört ca 35 mil jag har märkt att tank mätaren lever sitt eget liv får ta upp det vid 1 servicenannars så rullar den på
![]()


Har kollat på utländska forum, och där diskuteras även tankmätaren, alla upplever samma fenomen.
Men Yamaha (England) har svarat att det ska vara så.
Av de fem "blocken" som visas i tankmätaren, så är dom inte alla lika stora.
Det första blocket har en större symbol, och motsvarar alltså mer bränsle, för mig var det ca 6 liter idag (ovetenskapligt uppmätt), och folk verkar köra 10-12 mil innan det slocknar.
Sedan finns det en liten pil i underkant, mellan block 2 och tre, det motsvarar halv tank.
Så innan det första blocket slocknar hinner det gå relativt mycket bränsle i förhållande till resterande block.
Vi får väl hålla lite koll, och återkoppla, så ser vi om det verkar fungera som Japanerna har tänkt.
View attachment 402876
Har kollat på utländska forum, och där diskuteras även tankmätaren, alla upplever samma fenomen.
Men Yamaha (England) har svarat att det ska vara så.
Av de fem "blocken" som visas i tankmätaren, så är dom inte alla lika stora.
Det första blocket har en större symbol, och motsvarar alltså mer bränsle, för mig var det ca 6 liter idag (ovetenskapligt uppmätt), och folk verkar köra 10-12 mil innan det slocknar.
Sedan finns det en liten pil i underkant, mellan block 2 och tre, det motsvarar halv tank.
Så innan det första blocket slocknar hinner det gå relativt mycket bränsle i förhållande till resterande block.
Vi får väl hålla lite koll, och återkoppla, så ser vi om det verkar fungera som Japanerna har tänkt.
View attachment 402876
Har dyno papper på följande efter att ecun är flashad.Då är ECUn påväg ner till Helsingborg för flashning. Sen blir det bänkning med pc5, arrow och dna luftfilter.
Nån som vet om effekten på bakhjulet är olika beroende på om man bänkar på 4:e eller 6:e växeln när strypningen är borta?
Har dyno papper på följande efter att ecun är flashad.
3:an 112,55 hk
4:an 114,14 hk
5:an 114,00 hk
6:an 113,48 hk
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |