Snälla, visa hänsyn för häst och ryttare!

brukar faktiskt gå upp och lägga mig på högsta växeln alternativt om det går dra in kopplingen och rulla förbi ryttare på häst !:yoparty

Naturligtvis visar man hästekipage den största respekt i trafiken. Samt håller avstånd (Inte minst om man vet vem som ses som ansvarig om den vandrande hamburgaren exempelvis sparkar på ens blanka fordon).

Man vill inte stressa hestar, det försämrar smaken.

ni som skriver att hästar ej är pålitliga djur att ni borde läsa på lite.... hästar är ej opålitliga. dock är deras instinkt att fly vid fara eller när dom blir rädda. och en motorcyckel skrämmer lätt en mc.

Du talar i tungor! Först är hästar inte opålitliga, men om en motorcykel skrämmer dem så kan de fly, då är ju hästarna i högsta grad opålitliga när vi kör våra mc i närheten av dem! Berätta mer om hur en motorcykel skrämmer en mc? :7peta

Hestar e frukt...

Bifogat

• bananer.jpg
    bananer.jpg
    39.6 KB · Visningar: 335
  • hest.jpg
    hest.jpg
    31.7 KB · Visningar: 182
Du talar i tungor! Först är hästar inte opålitliga, men om en motorcykel skrämmer dem så kan de fly, då är ju hästarna i högsta grad opålitliga när vi kör våra mc i närheten av dem! Berätta mer om hur en motorcykel skrämmer en mc? :7peta

jag vill oxå veta mer om "motorcyckel skrämmer en mc"

Tror alla här har vett att slå av på gasen när pollar dyker upp på vägen. Men eftersom de flesta kör med något typ av välljudande slipon (som jag själv, racefit growler) så är det stor chans man skrämmer hästen iallafall.
Ofta den ryker till o hoppar lite åt sidan...o det är inte så konstigt när det kommer något bakifrån mullrandes som hästen inte ser.
O inte kan stackarn vända på huvudet o kontrollera ufo:t heller då personen på dennes rygg håller krampaktigt i....euhm...."tömmarna"?..."munrepen"?....

Hestar finns inte, det vet väl alla. De som ändå finns gör sig best i lasagne.

Last edited:
Vad är skenförsäkring ?

Försäkring mot skenande hest....:D

Last edited:
hum, jag tror inte riktigt jag hänger med folk, skall inte hästarna vara i motorn? om de e ute på vägen o går så måste de vara något sliten maskin som har tappat dom med åren, bara o försöka fånga dom igen tycker jag! någon måtta måste det vara :rofl

Det är inte bara vägarna som är överfulla med tappade hästar. Jag skulle gärna vilja se båten som fraktar alla japanska hojar till Europa. Varje hoj har 190 hästar plus då hojen packas i Japan, men bara 160 då hojen väl står på dynon i Sverige. Gott om bortsprungna hästar på den båten...

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026