Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok! Det finns ett företag här i Sthlm som håller på med sånt där. Weird Performance. Men jag tror att det bästa och mest robusta är att bygga skydd. Kerambehandlig ger ju motvind om man senare vill svetsa i systemet, tex om man tvingas till alternativet med värmeskydd. Eller om jag i framtiden måste rikta/reparera systemet.
Tack!Bilderna gör mig tårögd - så jäkla vackert!
Läste du Bosse Bildoktorns inledande ord i Classic Motors Heinkel-artikel, Jörgen? Det där om järnspett alltså...
Ja det är mycket roligare efter att man fått tillbaks grejerna från lack, jag längtar dit. När man slutmonterar saker.Det är ju en sak att det tar en helvetes tid att bygga, men sen ska ju allt bort igen för lackering.
Det är jobbigt.
Å sen tillbaka med rubbet utan att komma åt lacken nånstans, ännu jobbigare.
Fyfan vad snyggt rörbygget blir!![]()






Proffsigt!![]()
Tack
Men vänta bara tills det är uppstart och provtur, då kommer det garanterat visa sig att jag ändå missat ngt![]()
Uppskattar lättningshålet!! men du vänder väl på bulten sen? Så den inte sticker ut så långt som den gör nu?
Tack! Ja som du gissar så gillar jag inte riktigt exponerad kolfiber. Tycker inte det är så snyggt på maskinerHur stora värmeskydd har du tänkt göra? Jag tänkte skriva att jag kan sponsra med lite material till ett par skydd i kolfiber, men det kanske bara ser fult ut på detta underbara hardecore-bygge?

Hjälp! Nu måste jag ha blivit OS-skadad !!
Jag tyckte helt plötsligt att det stod Björgens Sportster i trådrubriken!!





Nuvarande styrdämpare är metrisk, och skulle jag byta den i framtiden så blir det nog en Öhlins. idag har de dämpare med slaglängd som passar min hoj. Men än så länge funkar min befintliga dämpare bra.Metrisk mutter på Milwaukee's stolthet? Kommer det inte uppstå galvaniska strömmar, spöksmärtor eller dyl?
Har inte besökt forumet på länge med din tråd bjuder alltid på trevlig läsning. Kämpa på!
...och hör av dig om du drar västerut. Jag har en sightseeing att återgälda![]()

Varför dubbla leder på styrdämparen?
Jörgen vad är det som är kvar av Sportstern eller HD:n i detta bygge? Framgaffeln?
Blir hur som lika imponerad varje gång jag är inne och läser i din tråd! Brutalt utseende med insuget och rören![]()
Gaffeln har jag för mig att Jörgen pratat om, och den är inte original sportster...|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |