Jonstorp
Medlem
Dom här strypningarna i insugen... Kan man se dom om man tar bort luftburken å tittar rätt ner i insugen? Var ska dom sitta isf? I insugsgummit mellan bryggan å cylindern?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lite godis med .....
Säger du det, ska jag byta forum menar du.



View attachment 399672View attachment 399673View attachment 399674View attachment 399675View attachment 399676View attachment 399671
Luftburken som sagt o lovat. komposit väger knappt ett halvt kilo. Tog ledigt av chefen idag...det var ju så fint väder och stack ner till hojjen![]()
Mums! :beer:
Vad är problemet med orginal boxen?
Först har vi nätet i inloppet.. sen diametern på rören.. efter det volymen och utformningen på boxen och till sist filtret.. vilket är den svagaste punkten?? Vinner man något på att byta box men behålla rören tex.. bara bort med nätet samt sätta ett större filter... :what::what:
Ja och vikten då naturligtvis.



Läcker, vill ha !Bilder på min förädlade Tiller!

Nej. original snablar och volymen i burken är kruxet. den här har betydligt mer volym och snablarna är utprovade med burken för max flöde. ska enligt racefolket på andra sidan ge 8-9 hk mer från mellanregistret och till topp. precis där man vill ha effektökningen. den är utformad så och testad efter konstens alla regler..![]()

View attachment 399790View attachment 399791
Bilder på min förädlade Tiller! Läste att luftburk kan ge 8-9 hk (här över) och har läst att helsystem ger ca 5-8 % . BST kolfiberfäljar ger ca 3 hk (pga minskade förluster i överföring till bakhjulet)! Jag tror inte riktigt på att det bara är att addera isf skulle jag ha säkert 135-140 hk på bakhjulet vilket jag tvivlar på men att den är vassare nu är alldeles uppenbart. Borde bänkköra men nöjde mig med att mappa den mot helsystem och öppnad luftburk. Säkert går det att få ut mer pulver optimerad. Vore kul att veta fakta!
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |