Facebook?

Tyckte det gick tokfort!

Det var i en tid då jag precis gått från 300/1200 baud modem -> 9600baud -> 11600 -> 28800 -> 33600, utvecklingen var hysterisk!

Med tanke på att bilderna var lågupplösta, flash ej uppfunnet, video var att glömma, reklam saknades men irriterande giffar fanns i överdos :hihi

Microsoft hade fortfarande dominans tyckte dom, så TCP/IP var ju inget man behövde. Man fick starta upp Trumpet Winsock och se en massa mysko parametrar susa förbi innan man kanske fick upp länken.

En härlig tid höll jag på att skriva, men det var det fan inte. Internet innehöll ju inte så mycket.

Bland det första jag sökte på (med webcrawler såklart!) var reparationsmanual för min Technics 1200. Den sidan finns kvar än idag, och ser exakt likadan ut. Imponerande, och den visar hur torftigt webbsidor såg ut.
 
Microsoft hade fortfarande dominans tyckte dom, så TCP/IP var ju inget man behövde. Man fick starta upp Trumpet Winsock och se en massa mysko parametrar susa förbi innan man kanske fick upp länken.

En härlig tid höll jag på att skriva, men det var det fan inte. Internet innehöll ju inte så mycket.

Bland det första jag sökte på (med webcrawler såklart!) var reparationsmanual för min Technics 1200. Den sidan finns kvar än idag, och ser exakt likadan ut. Imponerande, och den visar hur torftigt webbsidor såg ut.

En 1200:a har jag skjutit på att köpa i cirkus 17 år, men nån gång! :hihi
 
Vaddå comeback? Har du hört talas om transportbranschen? Där är faxen fortfarande alive and kicking. :fakta

Mjao, på mitt jobb så får vi fortfarande 80% av alla order på fax, svårt att få 50talister att använda computers! :hihi
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top