Gearbox
Träffar apex med slumpmässig precision
Kör 100 och släpp en kula eller whatever ut från ditt bilfönster och titta på vart fan den tar vägen.
Hamnar säkert i kylarn på "gubbjävelens" nya bil
Kör 100 och släpp en kula eller whatever ut från ditt bilfönster och titta på vart fan den tar vägen.
Men jösses vad du kör på.
Kör 100 och släpp en kula eller whatever ut från ditt bilfönster och titta på vart fan den tar vägen. Inte kommer den studsa framåt eller följa med bilen/mc mer än en mikrosekund. Den kommer falla "bakåt" så snart vind eller marken/asfalten/friktionen tagit tag om den.
Men men. Vi har olika syn på verkligheten uppenbarligen.
Men jösses vad du kör på.
Kör 100 och släpp en kula eller whatever ut från ditt bilfönster och titta på vart fan den tar vägen. Inte kommer den studsa framåt eller följa med bilen/mc mer än en mikrosekund. Den kommer falla "bakåt" så snart vind eller marken/asfalten/friktionen tagit tag om den.
Ni lyckades förstå mina inlägg som att:
Swedie:
Det du inte kan förklara med ord kanske en film kan förklara?
Jag tror heller inte att solen, månen och stjärnorna snurrar runt mig.
va med om en liknande situation för ett par år sedan, va i snabba gruppen på bandag då jag körde om i kurva och personen jag körde om va inte riktigt med på det och fick väl typ mer lr mindre panik och gick omkull, jag höll innerspår hela vägen genom kurvan och hen som ja körde om låg i ytterspår och började precis byta till innerspåret i kurvan när jag va halvvägs förbi typ. Och med min vanliga tur så hade en jävligt förbannad funktionär bakom mig som tyckte jag va dum i huvet typ. Personen fick lättare hjärnskakning osv och hojen va ju bara skit kvar av typ, då det vart en highsider. Fick min utskällning osv, och funkisen sa redan att att han tyckte jag skulle betala skadorna på hojen och jag kliva mig i huvet typ. Okej om det hade vart i medel grupp kanske, men snabb grupp så ska det ju vara mer lr mindre fria om körningar. Men iaf så va det ju en ban dag med typ svemo så det gick på hens försäkring med själv risk på x antal tusen, jag tog kontakt med personen nån vecka efter händelsen för och be om ursäkt oså, redan då vare ju pang på att jag skulle betala kände väl mig mer lr mindre hotad att betala annars skulle personen anmäla mig, för typ vållande till kroppsskada. Och jag orkar inte med massa jävla rättegångar o skit så tog och betala skiten och söp ner mig helgen där på i frustration.
jag tror allmänt ni behöver ut och köra hoj
(min teori)
är att objektet som släpps eller lossnar från framförvarande inte far bakåt utan tappar fart eller snarare retarderar i förhållande till därifrån den kom eftersom den inte har egen framdrivning.
enda gången den slungas är om objektet fastnar tex. i hjulet eller kastas iväg med kraft fast då blir ju retardationen snabbare om inte objektet slungades först i färdriktningen för då skulle retardationen ske kraftigare.
tänkte inte kommentera något men nåja
Sååå, det fanns ödmjukhet i kroppen trots allt.
va med om en liknande situation för ett par år sedan, va i snabba gruppen på bandag då jag körde om i kurva och personen jag körde om va inte riktigt med på det och fick väl typ mer lr mindre panik och gick omkull, jag höll innerspår hela vägen genom kurvan och hen som ja körde om låg i ytterspår och började precis byta till innerspåret i kurvan när jag va halvvägs förbi typ. Och med min vanliga tur så hade en jävligt förbannad funktionär bakom mig som tyckte jag va dum i huvet typ. Personen fick lättare hjärnskakning osv och hojen va ju bara skit kvar av typ, då det vart en highsider. Fick min utskällning osv, och funkisen sa redan att att han tyckte jag skulle betala skadorna på hojen och jag kliva mig i huvet typ. Okej om det hade vart i medel grupp kanske, men snabb grupp så ska det ju vara mer lr mindre fria om körningar. Men iaf så va det ju en ban dag med typ svemo så det gick på hens försäkring med själv risk på x antal tusen, jag tog kontakt med personen nån vecka efter händelsen för och be om ursäkt oså, redan då vare ju pang på att jag skulle betala kände väl mig mer lr mindre hotad att betala annars skulle personen anmäla mig, för typ vållande till kroppsskada. Och jag orkar inte med massa jävla rättegångar o skit så tog och betala skiten och söp ner mig helgen där på i frustration.
Vilka är alltså orsakerna till att du valde ”att gå vidare”?Under normala omständigheter så hade jag släppt allt där. Jag skulle aldrig tänkt tanken att ens kräva eller stämma någon för något som har inträffat på en bankörning, jag kör ca 20 bandagar om året så jag har ganska bra koll på vad som är rätt o fel, men det finns andra orsaker som har gjort att jag har valt att gå vidare med saken, och det har inget med arrangören att göra heller. För min del har det aldrig handlat om pengarna, jag tror personligen att båda förlorar på saken.
Varför skriver du "hen"...du vet ju om det var en kille eller tjej som klota?
Nu har det varit vinter för länge känns det som.....
Men inte ens om den åker in i hjulet så kommer den slungas bakåt eftersom hjulet också rör sig framåt, med undantag av den punkten längst ner som står stilla mot marken.
Förutsatt att hjulet inte spinner.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |