Jag hade inte tänkt mig att kommentera i tråden - innan vi alla tre har haft tid att reflektera tillsammans. I detta fall som utvecklades på ett sätt som kanske inte blev som det var tänkt!
Det vi ALLA bör lära oss, är att det som vi tycker är enkelt - plötsligt kan bli väldig komplicerad och inte ett dug roligt - när en vass jurist enkelt kan ändra på allt blixtrande fort!
Jag gissar att vi i Sverige är runt nästan 5.000 som tycker det är ruskigt roligt att köra på bana - några vid enstaka tillfällen på en gokartbana, andra till tävling med Svemo licenser och en stor del av oss på vanliga bandagar!
Sannolikt är en av dom största frågor på sporthoj.com (vår samlings plats) - vad gäller när jag kör på bana!
Nästan lika många svar som frågor.
Sedan, har vi alla mängder av undantag - och inte kristal klara svar, egentligen!
Oberoende av just detta fall - har vi alla aktörer en ambition om att ku ge just kristal klara svar - så vi ALLA vett exakt vad som gäller i fortsättningen. Så även om värst tänkbara fall sku inträffa!
Det viktiga är att skyddar vår hobby - vi kan fortsätta, och veta vad som kan vara konsekvenser.
Så det är korrekt att jag, från SMC gärna vill prata lite med "deltagarna i fallet här" och värdera vilka lärdomar vi alla kan dra - eftersom vi alla är måna om vår hobby..