Ktm 950 sm

Någon som vet om tankarna på SM/SMR är så lika att dom går att byta ut sinsemellan? Tex en SMR-tank på en SM?
SMR-tanken är mindre, vet inte om den passar på en sm däremot, kanske den gör ändå... eller om det är som på 640/625, att du får byta sadel också.
 
SMR-tanken är mindre, vet inte om den passar på en sm däremot, kanske den gör ändå... eller om det är som på 640/625, att du får byta sadel också.

SMR-tanken är mig veterligen bara lägre, underdelen skall se likadan ut så det skall bara vara att byta :)
 
Någon som ligger på en komplett strålkastare från en SM eller SMR?
Sugen på å bygga om min SMT lite i vinter/till våren :)
 
Här kommer en till liten film (oredigerad) nu filmad från Mackans Superduke R från snabb grupp på Mantorp, själv dyker jag upp i slutet på rakan efter ca 50sek när jag passerar Mackan. Nån kanske tycker att det är kul att kolla på en stund, om inte annat för att sporthojarna går så in i helvete på långa rakan och att två KTM:er sen bromsar ifatt och kniper en hel del av dem i kurvorna:)

Tyvärr så råkade jag ju skriva "2014" i rubriken på filmen samt att Sonykameran på Mackans huvud får värmeproblem mot slutet och bilden blir mjölkigt vit.

Min snabbaste tid den dagen var 1.28,1 för den som undrar.

http://youtu.be/LXmfQjgy0Zo
 
Last edited:
990SM 08 uttagen 10 som gått endast 235mil är till salu och ligger ute på sporthojs annonser om någon är intresserad
 
Haft något napp..? Känns som du har vridigt på ganska saftigt pris till dom milen.

Varit ett par som frågat lite men inget mer, priset är ju som sagt diskuterbart, inget är hugget i sten :)
Men vill inte sätta för lågt pris från början, svårt att veta vad SMTn ligger i pris tycker jag.
Dem som fanns ute när jag kollade när jag la ut annonsen va mest 2011or, flång nya för 99900kr samt några 2013, helt nya.
 
20140203_132544.jpg

Jaha det är väl dags att presentera sig här nu då!

Jag har nyligen införskaffat mig en KTM 999 SM 2008 så jag lär väl synas här inne framöver!
Hojen är i orginalskick så tanken är att den ska moddas litegrann. Därför lär jag väl ha en fråga eller två lite senare.
 
Någon som har koll på färdiga (snygga) regplåtshållare till en 950 sm?

Den som sitter på min hoj nu har någon tidigare ägare snickrat ihop, ser ganska illa ut och har halvt vibrerat sönder.

Skulle vilja köpa något som passar direkt mer eller mindre och är snyggare än org...
 
Står inför ett val om inte allt för lång tid. Tanken är ju att min 990 ska moddas med RC8 insugstrattar, bortplockade övre gasspjäll och annan luftbox.
Men frågan är vilken luftbox jag ska satsa på. Motohooliganboxen verkar inte ens säljas längre så den går bort.
DNA boxarna är väl det som känns bäst. Men....kan man ha den stora boxen (+100% luftflöde) gentemot orginal) och nöja sig med en akramapp? Känns som att den kan gå snålt? Alternativt finns ju de mindre boxarna (+40% och 64% luftflöde gentemot orginal). Frågan är vad som blir lagom.

Eller....skall man ta den extra kostnaden och köpa en PC och bänka den riktigt?
 
Någon som har koll på färdiga (snygga) regplåtshållare till en 950 sm?

Den som sitter på min hoj nu har någon tidigare ägare snickrat ihop, ser ganska illa ut och har halvt vibrerat sönder.

Skulle vilja köpa något som passar direkt mer eller mindre och är snyggare än org...

Nu har jag lite dålig koll på just 950 men satsa på en R&G vilket jag tror finns. Dom är snygga och väl beprövade till att funka!
 
Står inför ett val om inte allt för lång tid. Tanken är ju att min 990 ska moddas med RC8 insugstrattar, bortplockade övre gasspjäll och annan luftbox.
Men frågan är vilken luftbox jag ska satsa på. Motohooliganboxen verkar inte ens säljas längre så den går bort.
DNA boxarna är väl det som känns bäst. Men....kan man ha den stora boxen (+100% luftflöde) gentemot orginal) och nöja sig med en akramapp? Känns som att den kan gå snålt? Alternativt finns ju de mindre boxarna (+40% och 64% luftflöde gentemot orginal). Frågan är vad som blir lagom.

Eller....skall man ta den extra kostnaden och köpa en PC och bänka den riktigt?

Härligt och höra.. Luftburksmodden gör GULD! Släng på ett 16 drev så får du en riktigt kul =) Själv kör jag med en rottweiler vilket är i stort sett bara ett filter och borde vara motsvarigheten 100% från dna..? Jag körde förra året på en lite uppfettad acra mapp till mitt rottweiler & acra evolution dämpare. I november förra året blev det PC5 och mappning i bänk. Han sa att den gick lite fett på lägre varv mest och det var hyfsat för övrigt men är du minsta fundersam och har lite slantar så gör det. Vad jag har hört(har inte hunnit provköra min ordentligt än) så blir hojen riktigt trevlig och mycket av det här ryckandet försvinner.
 
Härligt och höra.. Luftburksmodden gör GULD! Släng på ett 16 drev så får du en riktigt kul =) Själv kör jag med en rottweiler vilket är i stort sett bara ett filter och borde vara motsvarigheten 100% från dna..? Jag körde förra året på en lite uppfettad acra mapp till mitt rottweiler & acra evolution dämpare. I november förra året blev det PC5 och mappning i bänk. Han sa att den gick lite fett på lägre varv mest och det var hyfsat för övrigt men är du minsta fundersam och har lite slantar så gör det. Vad jag har hört(har inte hunnit provköra min ordentligt än) så blir hojen riktigt trevlig och mycket av det här ryckandet försvinner.

Du kankse har nämnt detta innan, men vad fick du för siffror? Både före och efter? Man blir ju nyfiken:tummenupp
När du fetade upp akramappen, gjorde du detta i Tune Ecu? På frihand genom att höja lite på varje stapel eller gick du efter något annat?
 
Härligt och höra.. Luftburksmodden gör GULD! Släng på ett 16 drev så får du en riktigt kul =) Själv kör jag med en rottweiler vilket är i stort sett bara ett filter och borde vara motsvarigheten 100% från dna..? Jag körde förra året på en lite uppfettad acra mapp till mitt rottweiler & acra evolution dämpare. I november förra året blev det PC5 och mappning i bänk. Han sa att den gick lite fett på lägre varv mest och det var hyfsat för övrigt men är du minsta fundersam och har lite slantar så gör det. Vad jag har hört(har inte hunnit provköra min ordentligt än) så blir hojen riktigt trevlig och mycket av det här ryckandet försvinner.

Du kommer märka stor skillnad:). På pappret inte så stor skillnad men gångkultur och gassvar är helt annorlunda!

Vid 52 sek ur utgången ur hårnålen powerwheelar jag förbi en S1000rr (jag har originaldrevat)
 
Står inför ett val om inte allt för lång tid. Tanken är ju att min 990 ska moddas med RC8 insugstrattar, bortplockade övre gasspjäll och annan luftbox.
Men frågan är vilken luftbox jag ska satsa på. Motohooliganboxen verkar inte ens säljas längre så den går bort.
DNA boxarna är väl det som känns bäst. Men....kan man ha den stora boxen (+100% luftflöde) gentemot orginal) och nöja sig med en akramapp? Känns som att den kan gå snålt? Alternativt finns ju de mindre boxarna (+40% och 64% luftflöde gentemot orginal). Frågan är vad som blir lagom.

Eller....skall man ta den extra kostnaden och köpa en PC och bänka den riktigt?

Gör det!

Jag hade leovince one och rottweil skumfilter 16k fram och borttagna spjäll samt täckplattor till sas. Körde på samma mapp som wicknertz. Något fetare med urkopplad lambda. Gick mumma! (mumma i detta fall = bakhjul om man tittar på gasen). Den tar dock en del soppa i detta stadium. Jag har org packväskor till den om du är intresserad.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top