Perfekt! Lycka till. Du gör dig själv en tjänst genom att skruva själv, såna här saker som nu är så pass enkla att det inte kräver hjälp från proffs.
Det blir nog bra, oavsett vilken olja du tar. Bättre än förut i varje fall.![]()
Hade tänkt fixa det imorgon dock har lite frågor dykt upp efter att ha varit till garaget och undersökt. Att väga ner bakändan vet jag inte om jag har någon bra lösning för än, efter test med kroppsvikt verkar det behövas 50-60 kg för att tippa den. Inte konstigt kanske med totalvikt på ~250 kg. Tips på bra tekniker där? Jag hade en tanke om att låta någon vän väga ner den och sen lägga in något under motorblocket för att hålla framändan uppe?
Justja! Jag kanske kan skita i att behöva plocka loss hjulet och allt det? På högra benet hittade jag ju dräneringsskruven som jag sett i manualen, räcker det inte att öppna den för att tömma benen? Det finns en motsvarande för vänstra benet som sitter på anti-dive-makapären. Jag tänkte att det skulle gå att täcka över bromsskivorna för att inte skvätta på dom och sen let it flow? Kanske svårare att pumpa gaffeln för att få ut oljan men jag känner att en liten stund med tungt pumpande låter trevligare än att montera loss framhjul och allt det?
Jag kikade också lite på om jag hade rätt hylsa för locken vid styret, det hade jag inte, det var ju 28mm
. Men det finns en grej på högra locket jag alltid funderat över. Det sitter ett plastlock på också med siffrorna 1-2-3 och det går att vrida på locket mellan lägena med roliga klick som hörs. Dock verkar det inte ha någon som helst påverkan på gaffeln, någon idé vad det är? På andra benets lock sitter ju en luftventil, är det högra då för att kunna reglera lufttryck efter önskan?Har haft lite jobbiga dagar med att gå här och kolla på skyddskläderna som bara samlar damm, men när man får börja ta hand om sin goa vän så lättar det lite på ångesten
Det ska dock luftas lite bromsar först men det klarar jag på egen hand