Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?


  • Antal röstningar
    0

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Tulpanerna var bättre, dom som förlorade allt på dom kunde iaf äta dom när hungern slog till.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jo bortsett från en ren investering så har dom gjort så oerhört mycket mer än påskblomster för folk.

Men det är ju underordnat i bitcoinfrågan.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jo bortsett från en ren investering så har dom gjort så oerhört mycket mer än påskblomster för folk.

Men det är ju underordnat i bitcoinfrågan.

Bitcoins värde ligger inte i vad dom kostar.

Värdet ligger i att dom kommer reta gallfeber på de etablerade valutaaktörerna, aka statsapparaterna.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Bitcoins värde ligger inte i vad dom kostar.

Värdet ligger i att dom kommer reta gallfeber på de etablerade valutaaktörerna, aka statsapparaterna.


Ja ja och utan ovanstående så har vi ett stabilt system?


i framtiden så hoppas jag rapsolja blir en ovaliderad valuta.. Satan vad Skåne kommer att köpa alla renar och liftsystem kräkbilligt från alla som bara har snö, mörker och renskinn iplånboken.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ja ja och utan ovanstående så har vi ett stabilt system?


i framtiden så hoppas jag rapsolja blir en ovaliderad valuta.. Satan vad Skåne kommer att köpa alla renar och liftsystem kräkbilligt från alla som bara har snö, mörker och renskinn iplånboken.

Jag hoppas att Sverige tar och börjar värma med rapsolja, eller för den delen någon annan svenskproducerad produkt.

Det är nästan så man anar att det inte görs med flit....

Men inga system är väl egentligen stabila, däremot kan dom ordinarie valutorna styras, så icke denna.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Samma sak. Okar penningmangden minskar pengavardet.

Nu sager jag inte att vi kommer overga till bitcoin inom kort. Jag bara papekar att jag gillar konceptet, och jag tror detta kommer bli stort.

Problemet med vaxelkursen ar ju helt uppenbar, och ocksa 100% forvantad? Den kommer stabiliseras ar jag overtygad om

Penningmängden av digitala valutor ökar i en än mer rasande takt just nu.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
$300... Det ser mörkt ut på Cameruns avbytarbänk.

Drygt $600 är det väl?
Förutom på MTGox som stoppat alla överföringar av BTC så där är folk villiga att sälja billigt i hopp om att få ut lite pengar innan dom stänger verksamheten och drar med stålarna. Synd bara att dom förhalar alla utbetalningar sedan länge, jag har väntat över en månad på att få ut mina 15000 spänn.:gnissla

Så går det när man går på rutin och inte kollar upp saker och ting ordentligt. :huvet
Jag som var så nöjd över att ha 100-dubblat min "investering" och sålt i tid.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Drygt $600 är det väl?
Förutom på MTGox som stoppat alla överföringar av BTC så där är folk villiga att sälja billigt i hopp om att få ut lite pengar innan dom stänger verksamheten och drar med stålarna. Synd bara att dom förhalar alla utbetalningar sedan länge, jag har väntat över en månad på att få ut mina 15000 spänn.:gnissla

Så går det när man går på rutin och inte kollar upp saker och ting ordentligt. :huvet
Jag som var så nöjd över att ha 100-dubblat min "investering" och sålt i tid.

Missat det, kollade bara lite snabbt och MTGox är ju de första charts man hittar.
Om det är på det viset så kan ju MTGox göra ofantliga arbitrage och borde därmed inte behöva smita någonstans.
Men det är ju en fråga om volymer också och MTGox är väl i särklass störst?

MTGox verkar ju dock inte vara de enda bondfångarna på den där marknaden.
http://www.idg.se/2.1085/1.542332/kaos-pa-sveriges-storsta-bitcoinsajt
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Missat det, kollade bara lite snabbt och MTGox är ju de första charts man hittar.
Om det är på det viset så kan ju MTGox göra ofantliga arbitrage och borde därmed inte behöva smita någonstans.
Men det är ju en fråga om volymer också och MTGox är väl i särklass störst?

Dom var iaf störst för något år sedan innan dom tydligen började missköta sig. Gissar att dom inte tänkt blåsa alla kunder från början utan målat in sig i ett hörn pga bristande kompetens/dåliga investeringar. Dom har knappast tillgång till alla pengar som kunderna begär ut nu iaf så jag ser inte hur det kan sluta väl.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Dom var iaf störst för något år sedan innan dom tydligen började missköta sig. Gissar att dom inte tänkt blåsa alla kunder från början utan målat in sig i ett hörn pga bristande kompetens/dåliga investeringar. Dom har knappast tillgång till alla pengar som kunderna begär ut nu iaf så jag ser inte hur det kan sluta väl.

Dom köper bitcoin för $250 på sin egen marknad, säljer för $600 på annan marknad, pengarna dubblade, repetera så snabbt som du hinner flytta pengarna.
Ingen annan kan göra samma arbitrage för ingen annan har möjligheten att flytta ut pengar.
Avkastningen blir ganska snabbt enorm.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Dom köper bitcoin för $250 på sin egen marknad, säljer för $600 på annan marknad, pengarna dubblade, repetera så snabbt som du hinner flytta pengarna.
Ingen annan kan göra samma arbitrage för ingen annan har möjligheten att flytta ut pengar.
Avkastningen blir ganska snabbt enorm.
Ja, man kan ju hoppas på att dom gör så för att dra in nog med pengar för att kunna återuppta verksamheten istället för att bara tömma sina konton på både BTC och FIAT. Fast varför blåsa sina kunder på en del av deras pengar när man lika enkelt kan ta allt?
Jag har iaf köpt billiga BTC för de pengar jag hade innestående, hoppet är det sista som överger en...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Bara tjöp, bad skulle kunna gå fel... :tungan

http://www.dn.se/ekonomi/stor-bitcoin-sajt-har-slackts-ned/


Stor bitcoin-sajt har släckts ned

En av världens största handelsplatser för bitcoin har släckts ned.
Kvar finns bara en tom hemsida och misstankar om att bitcoin värda motsvarande två miljarder är borta.


Kunder som ville logga in på Tokyo-baserade Mt Gox möttes på tisdagen av en blank hemsida. Företagets twitterkonto har stängts ned och redan i helgen klev företagets vd av sin post. I ett ”krisdokument” som ska ha utarbetats av Mt Gox rapporteras 750 000 bitcoin försvunnit i stöldverksamhet som pågått under flera års tid.

Detta ska motsvara sex procent av all världens bitcoin och ett värde på två miljarder kronor.

Johan Javeus, chefsstrateg på SEB, anser att finns två sidor av det som nu inträffat.

– Mt Gox är en av de största aktörerna och det är klart att det finns en förtroendeeffekt som kan påverka folks vilja att investera. Samtidigt, om det nu visar sig att sajten blivit hackad så kan man jämföra med en bank som rånas — bara därför blir det inte en effekt för valutan, säger han till TT.

Klart är att nyheten fått valutan att rasa. En bitcoin var på tisdagen värd 135 amerikanska dollar, jämfört med 900 dollar i januari.

– Det är en extrem volatilitet och man blir mörkrädd. Det går att jämföra med IT-bubblan i slutet av 90-talet, säger Javeus
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Bara tjöp, bad skulle kunna gå fel... :tungan

http://www.dn.se/ekonomi/stor-bitcoin-sajt-har-slackts-ned/


Stor bitcoin-sajt har släckts ned

En av världens största handelsplatser för bitcoin har släckts ned.
Kvar finns bara en tom hemsida och misstankar om att bitcoin värda motsvarande två miljarder är borta.


Kunder som ville logga in på Tokyo-baserade Mt Gox möttes på tisdagen av en blank hemsida. Företagets twitterkonto har stängts ned och redan i helgen klev företagets vd av sin post. I ett ”krisdokument” som ska ha utarbetats av Mt Gox rapporteras 750 000 bitcoin försvunnit i stöldverksamhet som pågått under flera års tid.

Detta ska motsvara sex procent av all världens bitcoin och ett värde på två miljarder kronor.

Johan Javeus, chefsstrateg på SEB, anser att finns två sidor av det som nu inträffat.

– Mt Gox är en av de största aktörerna och det är klart att det finns en förtroendeeffekt som kan påverka folks vilja att investera. Samtidigt, om det nu visar sig att sajten blivit hackad så kan man jämföra med en bank som rånas — bara därför blir det inte en effekt för valutan, säger han till TT.

Klart är att nyheten fått valutan att rasa. En bitcoin var på tisdagen värd 135 amerikanska dollar, jämfört med 900 dollar i januari.

– Det är en extrem volatilitet och man blir mörkrädd. Det går att jämföra med IT-bubblan i slutet av 90-talet, säger Javeus

Jag vet inte hur du tolkar det där, men personligen tolkar jag Mt.Gox incidenten som ett riktigt bra investeringsläge :p
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top