DesmoHellman
Gudomlig sporthojare
Själv har jag aldrig känt ngn dragning till miniskyltar etc, inte minst pga av att det är samma böter som att köra oskyltat. Ej heller har jag haft problem med min skyltvinkel hos polis eller BP. Inte ens Hamrén slog ned på vinkeln när han stoppade mig. MEn visst den är nog på gränsen, ser flackare ut på min avatarbild än den är i verkligheten, man ser skylter bra vid en horiontell siktlinje bakifrån. Även skyltbelysningen är korrekt. Likaså blinkersavstånd etc.
Men angånde topis så skulle tro att glädjen är större i bla det HD-orientarde hojbyggarcommunityt. Här har ju skyltens storlek varit en så stor sak, att många valt att köra med miniskylt, trots bötesbeloppet.
Vanliga hojkonsumenter med köpehoj bryr sig nog inte så mycket om detta, här finns ju plats arrangerat för en ordinär skylt. Många sporthojar har ju dessutom en rätt bred bakdel, redan bakdäcket är ju 180 mm.
På min cykel blir skylten (innan denna ändring) bredare än bakstänken och kutsen.
Så det kommer nog se bättre ut med den nya. I synnerhet som det vart assymetri och yta över på de nya skyltarna när skattemärket försvann.
Tog bara din skylt som exempel för att den var "nära till hands" s.a.s.

Personligen tycker jag sunt förnuft räcker. Kan skylten läsas enkelt brukar de flesta poliser enligt min erfarenhet se genom fingrarna med petitesser. Brukar ju även gälla på bilprovningen. Som det bör vara m.a.o.
Att det uppskattas i byggarkretsar kan jag förstå, men har också lite svårt att se att de skulle vara total katastrof att hänga på en skylt de mil bygget ska rulla på vägarna. Går ju lätt att hänga av när det är dags för utställning?
Custombyggare eller riskokarpilot med rensad bakdel spelar inte så stor roll tror jag. Skylten skippas eller blir miniskylt för den ser förjäklig ut orginal i deras ögon. Det löser inte denna nya tror inte jag, speciellt inte nu när EU-märket blir obligatoriskt heller. Trots att den är hela 25mm smalare.
Tycker jag, ducatist, de mest fåfängda hojåkarna. Dock med orginalskyltar och t om skyltbelysning. Ser det ju ändå inte när jag kör