Äntligen mindre skyltar

Själv har jag aldrig känt ngn dragning till miniskyltar etc, inte minst pga av att det är samma böter som att köra oskyltat. Ej heller har jag haft problem med min skyltvinkel hos polis eller BP. Inte ens Hamrén slog ned på vinkeln när han stoppade mig. MEn visst den är nog på gränsen, ser flackare ut på min avatarbild än den är i verkligheten, man ser skylter bra vid en horiontell siktlinje bakifrån. Även skyltbelysningen är korrekt. Likaså blinkersavstånd etc.

Men angånde topis så skulle tro att glädjen är större i bla det HD-orientarde hojbyggarcommunityt. Här har ju skyltens storlek varit en så stor sak, att många valt att köra med miniskylt, trots bötesbeloppet.

Vanliga hojkonsumenter med köpehoj bryr sig nog inte så mycket om detta, här finns ju plats arrangerat för en ordinär skylt. Många sporthojar har ju dessutom en rätt bred bakdel, redan bakdäcket är ju 180 mm.

På min cykel blir skylten (innan denna ändring) bredare än bakstänken och kutsen.
Så det kommer nog se bättre ut med den nya. I synnerhet som det vart assymetri och yta över på de nya skyltarna när skattemärket försvann.

Tog bara din skylt som exempel för att den var "nära till hands" s.a.s. :)
Personligen tycker jag sunt förnuft räcker. Kan skylten läsas enkelt brukar de flesta poliser enligt min erfarenhet se genom fingrarna med petitesser. Brukar ju även gälla på bilprovningen. Som det bör vara m.a.o.

Att det uppskattas i byggarkretsar kan jag förstå, men har också lite svårt att se att de skulle vara total katastrof att hänga på en skylt de mil bygget ska rulla på vägarna. Går ju lätt att hänga av när det är dags för utställning?

Custombyggare eller riskokarpilot med rensad bakdel spelar inte så stor roll tror jag. Skylten skippas eller blir miniskylt för den ser förjäklig ut orginal i deras ögon. Det löser inte denna nya tror inte jag, speciellt inte nu när EU-märket blir obligatoriskt heller. Trots att den är hela 25mm smalare.

Tycker jag, ducatist, de mest fåfängda hojåkarna. Dock med orginalskyltar och t om skyltbelysning. Ser det ju ändå inte när jag kör :D

Jag passade på att gå in och beställa en ny skylt. Den kan ju få samlarvärde.:tummenupp
Vad jag har svårt att förstå är varför det går alldeles utmärkt att ha små, nätta skyltar i massvis med länder meden andra tycks satsa på "the bigger the better" (läs: Tyskland). Jag tror ju inte att Australierna har fler trafikolyckor på grund av att deras registreringsskyltar är små direkt. Förstår att det finns de som tänker att en mindre skyllt skulle leda till mer buskörningar och liknande. Men som redan påtalats så skiter ju dessa redan i att köra med rätt skylt.

Nä, en ordentligt minskad skylt eller så kan det va.

JAG tycker iaf att det är roligt med en mindre skylt :)

Håller ändå på och bygger om baken på hojen så kan lika gärna få dit en ny fin skylt också, fick hem den idag, så här ser den ut (typ)!

IMG_2898.jpg

Tycker de kunde kapat någon cm på höjden också, bokstäverna är lite mindre så det hade kunnat vara lite mindre vitt mellan raderna, men trots det känns den helt klart nättare!

Har blivit lovad en ny skylthållare från Lillemans också så fort de får in dom :tummenupp

Och de som vill åka hem till Pixie och spana på henne kan nu slå upp hennes regskylt :)

Och de som vill åka hem till Pixie och spana på henne kan nu slå upp hennes regskylt :)

Chevy Blazer .. Lite miljöbov, va ? ;)

Haha, jamen jag vet :lol

Jag tänkte först att va fan spelar det för roll, sen såg jag framför mig hur hemska tjuven satt och surfade blocket och sporthoj för att hitta klantskallar som serverar både hoj och adress... så blev jag nojjig :gnissla

JAG tycker iaf att det är roligt med en mindre skylt :)

Håller ändå på och bygger om baken på hojen så kan lika gärna få dit en ny fin skylt också, fick hem den idag, så här ser den ut (typ)!

View attachment 397543

Tycker de kunde kapat någon cm på höjden också, bokstäverna är lite mindre så det hade kunnat vara lite mindre vitt mellan raderna, men trots det känns den helt klart nättare!

Har blivit lovad en ny skylthållare från Lillemans också så fort de får in dom :tummenupp

Det gick snabbt att lära sig det regnret va? =)

Haha, jamen jag vet :lol

Jag tänkte först att va fan spelar det för roll, sen såg jag framför mig hur hemska tjuven satt och surfade blocket och sporthoj för att hitta klantskallar som serverar både hoj och adress... så blev jag nojjig :gnissla

Det finns en miljon Sköld i Malmö med omnejd

Men lägg av å retas då :4skrika

OM jag inte moddat regnumret och OM hojen blivit stulen hade jag fått höra att jag skulle tänkt på det innan jag la ut bilden :D

Ska jag bli hånad för nån av händelserna är denna att föredra dock :hjälm

Men lägg av å retas då :4skrika

OM jag inte moddat regnumret och OM hojen blivit stulen hade jag fått höra att jag skulle tänkt på det innan jag la ut bilden :D

Ska jag bli hånad för nån av händelserna är denna att föredra dock :hjälm

Tack för jämförelsen om det är någon tröst. :såjaponken

Mini I-pad, miniprilla, miniskylt, fan snart blire inne med liten penis och då blir jag en innekille !:D

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon